BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Schritt-macher

Schritt-macher

Geçen yazıdaki yaşlı köylünün “yürüyüşünü görmediğim adamın bizim köye kaç saatte varacağını nasıl bilirim?” motifini hatırlıyor olmalısınız. Peki ama o genç adamın yürüyüşünü o köy yolunda en uygun tarzda sürdürmesi nasıl mümkün olacak? Daha değişik bir deyişle o genç adam o yolda ve o hava şartlarında adımlarını nasıl ayarlamalı? O köyün yolunu tanımıyorsa, işte o zaman bir adım ayarlamaya ihtiyaç duyacaktır.



Geçen yazıdaki yaşlı köylünün “yürüyüşünü görmediğim adamın bizim köye kaç saatte varacağını nasıl bilirim?” motifini hatırlıyor olmalısınız. Peki ama o genç adamın yürüyüşünü o köy yolunda en uygun tarzda sürdürmesi nasıl mümkün olacak? Daha değişik bir deyişle o genç adam o yolda ve o hava şartlarında adımlarını nasıl ayarlamalı? O köyün yolunu tanımıyorsa, işte o zaman bir adım ayarlamaya ihtiyaç duyacaktır. Almanlar buna “Schritt-macher” diyorlar. Kelime kelime tercüme ile “Adım yapıcı” atletlerin performanslarını tam olarak değerlendirmeleri için onlar koşarlarken, yanlarında kilometre saati olan bir bisikletle yol alan bir adam, adım ayarlayıcı. Atlet onun verdiği ritme göre koşarsa, yarışı enerjisini en uygun tarzda sarfederek sürdürmek imkanına sahip oluyor. Mesela baştan çok hızlı koşup aşırı yorulup finalde mecalsiz kalma tehlikesine düşmüyor. O bakımdan adım ayarlayıcılar atletlere çok önemli bir destek sağlıyorlar. Türkiye’nin de AB yolculuğunda etkili adım ayarlayıcılara ihtiyacı var. Bunlar siyasi açıdan Kopenhag Kriterleri idi. Onları dikkate alarak siyaset ve insan hakları konusunda adımlarımızı ayarladık. Şimdi bu konuda belli bir ritmle ilerliyoruz. Ekonomik açıdan Maastrich Kriterleri esas adım ayarlayıcımız olacak. Belli kriterleri tutturmak için ekonomimizin hızını bunlara göre ayarlayacağız. Bu arada şirketlerimiz için ise adım ayarlayıcılar AB ülkelerinin başarılı şirketleri olacaktır. Özellikle Türkiye’de yatırım ve iş yapan bu şirketleri yakından izleyerek belli bir iş yapma ritmi ve üretim dizaynı geliştirme imkanı bulabiliriz. Çünkü sonuçta ortak olmayı hedeflediğimiz AB’deki tüketicilere mal ve hizmet sunacağız. Bu yazıyı yazdığım HR dergisinin düzenlediği “8. Eğitimciler Zirvesi”nde çok oturaklı bir sunuş yapan Ali Poyrazoğlu globalleşmenin negatif etkilerini göğüsleyebilmek için “Farklı kültürlerle iletişim kurabilecek şirketlere ihtiyacımız olduğunu” vurguladı. Bunun için esnek kafa yapılarına, komplekssiz davranışlara ve de iyi örneklere ihtiyacımız var. Geçtiğimiz pazar günü, bundan elli altmış yıl öncesinde “modüler mobilya” ve “kendi montajını kendin yap” anlayışına dayalı muhteşem bir strateji geliştirerek bir dünya markası ortaya çıkaran İsveçli İKEA’nın Ümraniye’deki mağazasını gezdik hanımla. Türk halkına yepyeni bir “ev hayatı tarzı” sunan İKEA’dan Türk şirketlerinin alacakları güzel dersler var. İyi bir adım ayarlayıcı Ben de yıllardır “kullanılmayan misafir odaları” kültürünün ülkemizde sorgulanmaya başlayacağı ümidine kapıldım İKEA’yı gezince. Bu arada bizim hanım İKEA’nın geri dönülmesi ve istenildiği zaman çıkılması mümkün olmayan, tamamlanması zorunlu bir labirent tarzındaki sergileme anlayışından biraz rahatsız oldu. Bendeniz de biraz topallayarak parkuru başarıyla tamamladık beraberce. Mobilya ve ev eşyaları sektörlerimize iyi bir adım ayarlayıcı olarak İKEA’yı kazandıran grubu kutluyor, başarılar diliyorum.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT