BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Kaçak akaryakıta ‘marker’ darbesi

Kaçak akaryakıta ‘marker’ darbesi

Akaryakıt kaçakçılığıyla mücadele için ‘Ulusal Marker’ projesinde ilk adım atıldı. Projeyle akaryakıta gümrükte özel bir madde eklenecek ve istasyonlarda sadece bu ‘işaretli yakıt’ satılacak.



ANKARA- Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Yusuf Günay, Türkiye’de akaryakıt tüketiminin neredeyse yüzde 20’ye yaklaşan bölümünün ülkeye kaçak yollarla girdiğinin tespit edildiğini bildirdi. Yusuf Günay, getirilecek ulusal marker (DiTag 201 TR) sisteminin Türkiye genelinde piyasada dolaşan tüm akaryakıtın kaynağının anlaşılmasına imkan vereceğini belirterek, “Bu da kaçak akaryakıtın ülke genelinde pazarlanabilmesini engelleyeceği için akaryakıt kaçakçılığına da darbe vuracak” dedi. EPDK Başkanı Günay ve PHS Petrol Ürünleri Markerleme Kontrol Eğitim İthalat Sanayi Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Türker tarafından, kaçak akaryakıt kullanımının engellenmesi için ulusal marker temini ve teslimi anlaşması imzalandı. Günay, EPDK’de düzenlenen imza töreni öncesi yaptığı konuşmada, Türkiye’de petrol piyasasında bugüne kadar etkin bir denetim sistemi kurulamadığını belirterek, bunun ekonomi, sektör ve milyonlarca akaryakıt tüketicisi açısından çok büyük sıkıntılar oluşturduğunu söyledi. Türkiye’ye özel DNA Sınırlardan kaçak akaryakıtın girişi ve tüketimini engellemek için ulusal marker sistemi uygulanacağını kaydeden Yusuf Günay, uygulamayla Türkiye’nin her noktasında serbest dolaşıma girecek ve 15 milyon tonun üzerinde akaryakıtın, gümrükler ve rafinerilerde belirli oranlarda işaretleneceğini bildirdi. Günay, daha sonra da Türkiye genelinde 200 adet marker kontrol cihazıyla yapılacak denetimler sonucu, piyasada satılan akaryakıtın ulusal marker içerip içermediğinin kontrol edileceğini söyledi. Serem Petrol ve Kimya Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi Genel Müdürü Selim Sanver de, marker’ın benzin, dizel ve biodizel yakıtta rahatlıkla kullanıldığını kaydetti. Marker’ın taklit edilmesi ya da ilave edildikten sonra ayrıştırılmasının mümkün olmadığını ifade eden Sanver, marker ölçümü için saha, laboratuvar ve DNA analiz testlerinin yapıldığını söyledi. Türkiye’de kullanılacak marker için özel DNA yapısının oluşturulduğunu bildiren Sanver, bu kodun yapısının analiz edilemeyeceğini belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT