BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > AB’nin denizleri kirleniyor balık üretim üssü oluyoruz

AB’nin denizleri kirleniyor balık üretim üssü oluyoruz

AB ülkelerinin denizlerinin sanayileşmeye paralel olarak kirlenmesi, Türkiye’yi kültür balıkçılığında üretim üssü haline getiriyor. AB ülkelerine balık ihracatı her yıl ortalama yüzde 60 artıyor.



> Mustafa Sezer > Balık üreticileri şu an sadece soğutulmuş balık ihraç edildiğini vurgulayarak fileto ve konserve şeklinde ürünleri gönderebilmeleri halinde, balık ihraç rakamlarının, 1 milyar dolara ulaşabileceğini belirtiyor. BODRUM - AB ülkelerinin denizlerinin artan sanayileşmeyle birlikte kirlenmesi ve balıkçılıkta çeşitli sübvansiyonların kısıtlanması, Türk balıkçılarına yaradı. Avrupa ülkelerinde balık üretim artışı olmaması ve buna rağmen her geçen gün tüketimin ve talebin artması, ülkemizi AB’nin balık üretim üssü haline getiriyor. AB ülkelerine balık ihracatımız her geçen yıl hızla arttı ve Yunanistan’ın ardından ikinciliğe yerleştik. Yüzde 60 artıyor Muğla Kültür Balıkçıları ve Su Ürünleri Yetiştiricileri Birlik Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Kılıç, kültür balıkçılığında çok iyi bir noktaya doğru ilerlediklerini belirterek, “2000’de 25-30 milyon dolarlık ihracat rakamı, 2003’de 50-60 milyon dolar, 2004’de ise 90 milyon dolara çıktı. 2005 yılında ise toplam 130 milyon dolarlık bir ihracat rakamı bekliyoruz. Bu rakamların yükselmesinin ardında, AB ülkelerine olan ihracatımızın her geçen gün artması yatıyor. Kültür balıklarının yetiştirilmesine uygun Avrupa’nın güney ülkelerinin denizleri sanayileşme ile birlikte her geçen gün kirleniyor. Bu ülkelerin balık üretimini sınırlıyor” diye konuştu. Kılıç, söz konusu ülkelerin balıkçılarına daha önceden verilen bazı teşvikler olduğunu belirterek, “Sağlıklı bir besin olan balığın tüketimi, Avrupa ülkelerinde hızla artıyor. Üretim sınırlı kalıp tüketim artınca bu da bizim şansımızı yükseltiyor. Böylece Yunanistan’dan sonra AB ülkelerine en çok balık ihracı yapan ikinci ülke olduk. Diğer yandan Ortadoğu ülkelerine de olan ihracat her geçen gün artıyor” dedi. En büyük alıcı İtalya Kılıç, en çok ihracatı İtalya’ya gerçekleştirdiklerini ve bu ülkenin ardından Hollanda’nın geldiğini ifade ederek gönderdikleri balıkların ağırlıklı olarak çipura ve levrek olduğunu söyledi. Kılıç, balıkların ağırlıklı olarak soğutulmuş halde ihraç edildiğini belirterek, “Bir balığın ihraç fiyatı ortalama 4 euroya geliyor. Eğer biz ihracatı çeşitlendirip katma değeri yüksek ürünlere yönelebilirsek, ihraç rakamlarında kısa sürede 1 milyar dolara çıkmamız sürpriz olmaz. Biz şu anda sadece talepleri karşılayabiliyoruz. Fileto ve konserve gibi ürünlere de yönelebilirsek şansımız daha fazla artacak” şeklinde konuştu. ‘TÜRK BALIĞI İMAJI OLUŞTURACAĞIZ’ Orhan Kılıç, artık bir Türk balığı imajı oluşturmanın zamanının geldiğini söyledi. Kılıç oluşturulacak bu imajı dünyanın her tarafına tanıtmanın gerektiğini vurgulayarak “Markası olmayan, markası uluslararası olmayan marka yönetimi pazarlama kavramlarıyla bağdaşmayan, markasını arkasına alamayan işlerin kârlılığı söz konusu değil. Biz de bu düşüncelerle balığımızı bir uluslararası marka haline getirmenin çalışmalarını yürütüyoruz. Düşündüğümüz mesleki organizasyon ve oluşturacağımız markanın imajı ile ürün ve sunum zenginliği oluşacak, finans,hizmet ve satıx organizasyonları sağlanacak ve yeni buluş ve ürünler üzerinde çalışılacak” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT