BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > 0-3 yaş arası televizyon zararlı mı? -2-

0-3 yaş arası televizyon zararlı mı? -2-

TV karşısında aşırı miktarda kalan çocukta (günde 1 saatin üzerinde), sosyal gelişim (duygusal etkileşim ve karşılık verme, sosyal ortamlara uyum, insanlar ile ilgilenme, onlara yakınlık gösterme, yaşıtlarına ilgi vb.) ve iletişim (konuşma, anlamlı jest ve mimikler, heceleme, agulama, ses çıkarma, cümle kurma vb.) için gerekli olan fonksiyonların gelişiminde gecikmeler veya yetersizlikler görülür. Bütün bu nedenlerden dolayı bebekler için birlikte geçirilecek vakit yerine çocuğun TV karşısında kalması son derece sakıncalıdır.



TV karşısında aşırı miktarda kalan çocukta (günde 1 saatin üzerinde), sosyal gelişim (duygusal etkileşim ve karşılık verme, sosyal ortamlara uyum, insanlar ile ilgilenme, onlara yakınlık gösterme, yaşıtlarına ilgi vb.) ve iletişim (konuşma, anlamlı jest ve mimikler, heceleme, agulama, ses çıkarma, cümle kurma vb.) için gerekli olan fonksiyonların gelişiminde gecikmeler veya yetersizlikler görülür. Bütün bu nedenlerden dolayı bebekler için birlikte geçirilecek vakit yerine çocuğun TV karşısında kalması son derece sakıncalıdır. Uzun süre aşırı miktarda (günde 1 saatin üzerinde) TV karşısında kalan çocuklarda bazı psikiyatrik tablolar gelişebilir. Bu tür çocuklarda etrafa karşı ilgisizlik, seslenince bakmama, göz kontağı kurmama, insanlara ve yaşıtlarına ilgisizlik, onlarla duygusal ve sosyal iletişime geçmeme, kendi halinde olmaya çalışma, kendi etrafında dönme, sallanma, cansız nesneler ile ilgilenme, konuşmama, cümle kurmama, iletişim ve etkileşimde problemler, duygusal olarak karşılık verememe vb. birçok belirti görülebilir. Bu nedenle anne babaların özellikle bu yaş için TV izleme konusunda sınırlamalar -mümkünse hiç seyrettirmeme- ile birlikte durumu yönlendirmeleri, normal gelişim için uygun olur. Aynı zamanda bu yaş içindeki bebek veya küçük çocuk ile hem anne hem de babanın, mümkün olduğunca birlikte vakit geçirme, oyun oynama, konuşma, sevdiğini belli etme, duygusal yakınlık gösterme, onun ile gezme, fiziksel bakımını ihmal etmeme, normal gelişim basamakları konusunda dikkatli olma, diğer çocuklar ile etkileşim ve iletişimine zemin hazırlama, sadece onun için belli zamanlar ayırma, masal anlatma vb. birçok faaliyeti yapmaları uygun olur.
Reklamı Geç
KAPAT