BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > APPLE Türkiye’yi 16 ülke arasına aldı

APPLE Türkiye’yi 16 ülke arasına aldı

Bilgisayar devi Apple, Türkiye’deki iş ortağı olan Koç Grubu’na ait Bilkom’u, bağımsız pazarlama şirketi (IMC) yetkisi verdiği 16 ülke arasına aldı. Bilkom bundan böyle distribütör gibi değil, bir Apple şirketi gibi hareket edecek.



> Hasan Basri Özaydın İSTANBUL- Koç Bilgi Grubu şirketlerinden Bilkom, Türkiye’deki bütün Apple operasyonlarını bağımsız pazarlama şirketi (IMC) yetkisi altında sürdürecek. Bilgisayar ve multimedya ürünleri markası Apple’ın, markasını ve stratejilerini temsil etmek üzere bugüne kadar dünyada sadece 16 ülkeye tanıdığı IMC yetkisi dahilinde Türkiye, Apple’ın dünya organizasyonu içinde önemli bir konuma yükseldi. Yeni yapıda Apple’ın Türkiye’deki bütün operasyonları ‘’Apple IMC Türkiye’’ kimliği altında sürdürülürken Apple, bu yeni oluşumla kanal programları, teknik servis hizmetleri ve pazar geliştirme çalışmaları gibi dünyadaki bütün global uygulamalarını Türkiye’ye taşıyacak. Bölgede birinci oldu Apple IMC Türkiye oluşumunun tanıtıldığı toplantıda konuşan Apple Merkezi Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Başkanı Jacques Gourlet, Türkiye’nin büyüyen ekonomisi ve gelişen bilişim pazarıyla son yıllarda ciddi bir atılım içinde olduğunu söyledi. Apple’ın bölgedeki cirosunun yüzde 9’unu Türkiye’den sağladığını belirten Gourlet, büyüme hızı açısından da Türkiye’nin, bölge ülkeleri arasında ilk sırada olma başarısı gösterdiğini ifade etti. Bilkom Genel Müdürü Tansu Yeğen de Apple’ın 96 ülkede yapılanması bulunduğunu ancak bu ülkeleri 16 ülke altında topladığını belirterek, “Biz 16 ülke arasına girdik. Bu başarıda, elde ettiğimiz başarıların yanı sıra, Apple’ın Koç topluluğunun tüketiciye yakın olma vizyonundan istifade etmek istemesi de yatıyor. Bundan böyle distribütör gibi değil de bir Apple şirketi gibi hareket edebileceğiz” diye konuştu. iPod satışlarında 100 bin hedefi Pazar geliştirme aktiviteleriyle birlikte iPod satışlarında bu yıl rekor düzeyde bir artış beklediklerini belirten Tansu Yeğen, geçen yıl 4 bin adet satılan iPod’da bu yılki satış hedeflerinin 50 bin adet olduğunu, ancak son 3 aydaki talebe göre de 100 binli adetlere çıkmasını beklediklerini kaydetti. 2004’te 5 bin 700 adet olan MAC satışlarında da bu yılki hedeflerinin yüzde 75 artışla 10 bin adet olduğunu ifade eden Yeğen, 2003’te 8 milyon, 2004’te 17 milyon dolar olarak gerçekleşen satışlarını yukarıya çekeceklerine inandığını söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT