BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Clio III’te ‘yok yok’/ Otomobİl DünyasI / Ahmet Enes Demiray

Clio III’te ‘yok yok’/ Otomobİl DünyasI / Ahmet Enes Demiray

İlk olarak “büyüklerde ne varsa onda da var” sloganıyla tanıştığımız Clio modelinin 3. serisi, bu geleneği devam ettirerek sadece lüks otomobillerde bulunan özellikleriyle pazara giriyor. Tanıtımı geçtiğimiz hafta yapılan Clio III, “problemsiz ve ekonomik” özelliklerine şimdi de şıklığı ekliyor.



Türkiye’de ekonomik ve problemsiz bir otomobil oluşuyla kendi sınıfında ayrı bir yere sahip olan Renault Clio’nun III. versiyonu, bu iki özelliğine şimdi de “cazibe”yi ekliyor. Geçtiğimiz hafta Renalt’nun Bursa fabrikasında tanıtımı yapılan Clio III, yeni özellikleri ve şık tasarımıyla dikkat çekiyor. Daha büyük, daha geniş oturma alanı sunan Clio III, dinamik yol tutuşu ve yüksek konfor düzeyi ile sürüş keyfine öncelik veriyor. Ergonomik iç tasarımıyla baştan aşağı yenilenen Clio III’ün kumanda tablosuna daha rahat ulaşılırken, klasik kontak anahtarını tarihe gömen kartlı elektronik sistem de ilk kez bu sınıfta bir araçta kullanılıyor. 2006 yılı başında Bursa’daki fabrikada seri üretimine başlanacak Clio III’ün yüzde 80’i ise ihraç edilecek. Fransız-Japon “evliliği” Renault-Nissan ittifakı tarafından geliştirilen B platformu üzerinde üretilen Clio III’ün yürüyen aksamı ise Megane II serisine benziyor. Uzun dingil aralığı, geniş yol izleri ve alçak ağırlık merkezine sahip olan otomobil uzun yolculuklarda yüksek performans, konfor ve güvenliği ön planda tutuyor. Clio III’de benzinli motor serisi; 1.2 16V (75 bg), 1.4 16V (100 bg) ve 1.6 16V (110 bg) motor tiplerinden oluşuyor. Dizel motor tipi 1.5 dCi üç farklı güç düzeyinde sunuluyor: 70 bg, 85 bg ve 105 bg. Yeni aracın yakıt tüketimi isi ekonomik sayılan değerleri aşmıyor. Clio III’ün şanzıman seçenekleri ise Modus ile aynı. Clio III, üst model seçeneklerinde Modus ile Renault’da ilk kez kullanılan “Robotize” vites kutusunu kullanıyor ve 6 kademeli kumanda, direksiyon simidinin arkasında yer alıyor. Clio III’ün farları ise sadece lüks araçlarda bulunan virajın yönüne doğru açılanan xenon tipi sistemden oluşuyor. Clio III’ün bakım aralıkları ise bütün benzinli motorlarda 30 bin km ve dizel motorlarda 20 bin km’ye çıkarıldı. ESTETİK ÖN PLANDA Clio III’ün dış tasarımı eski modeline göre oldukça değiştirildi. Önde, otomobilin canlı karakteri, tamponun alt kısmındaki geniş hava girişiyle vurgulanıyor. Üst hava girişlerinin uzantısında yer alan farlar bir çizgi bütünlüğü oluşturuyor ve Clio III’e derin bir bakış kazandırıyor. Kaput/ön cam ve tavan dikmeleri çizgisi net ve akışkan bir eğri oluşturuyor. Kapı kolları ile de vurgulanan belirgin bir çizgi otomobilin yan bölümünü arka lambalara kadar boydan boya kat ediyor; 3 kapılı versiyonda kapıların ve sütunların dizaynı profile daha dinamik bir özellik kazandırırken, kısaltılmış dingil çıkıntıları ve geniş tekerlek izleri otomobilin yol tutuşunu arttırıyor. Kasanın yan hatları arka camın alt tarafında birleşiyor ve bir V formu oluşturarak arka lambalarla birlikte, Clio III’ün arkasını biçimlendiriyor. Krone Türkiye yolunda Doğuş Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü yaptığı treyler markalarından Krone’nin Türkiye tanıtım turu devam ediyor. 14 Haziran’da İstanbul’dan yola çıkan 5 adet Krone treylerin Bursa’dan başlayan tanıtım turları İzmir, Konya, Mersin, Antakya, Gaziantep, Kayseri, Trabzon’dan sonra İstanbul’da son bulacak. 5 treylerin tanıtımının yapılacağı turda, Krone’nin Cool Liner, Profi Liner, Mega Profi Liner, Dry Liner ve Mega Liner modelleri görücüye çıkacak. Dayanıklılığı, özel korozyon koruması, gelişmiş yürür aksamı, şasi ve diğer ekipmanlarıyla dikkat çeken Krone ailesi, 10 yıllık paslanmazlık garantisi sunuyor. Tucson ve Accent ABD’nin en sağlamı Bağımsız araştırma şirketi Strategic Vision’ın en son gerçekleştirdiği 2005 Total Quality Study (2005 Toplam Kalite Değerlendirmesi) isimli araştırmaya göre, Hyundai’nin 4x4 aracı Tucson ve Türkiye’de de üretimi gerçekleştirilen Accent modelleri, kendi sınıfının en az problem çıkaran araçları seçildi. Amerika’daki araç sınıflandırmalarına göre Hyundai Tucson küçük SUV segmentinde, Accent da aynı puanları paylaştığı Ford Focus ve Mazda3 ile birlikte küçük otomobil (Türkiye’de kompakt sınıf) segmentinde en yüksek puanları toplayarak birinci oldu. Ayrıca yapılan araştırmaya katılan tüm Hyundai kullanıcılarının yüzde 73.61’i, yeni satın aldıkları Hyundai modellerinde problem yaşamadığını belirtti. Böylece Hyundai, marka değerlendirmesinde elde edilen yüzde 73.43’lük ortalamanın üstünde yer alarak en az sorun çıkaran markalardan biri oldu. C4’te yaz indirimi Citroen, C4 modellerle yaza özel bir kampanya başlattı. Kısa bir süre için geçerli olacak “C4 Yaz İndirimi” kampanyası kapsamında, C4’lerin 1.6 motor serisinde 5.500 YTL’ye (5.5 milyar TL) varan indirim imkanı sağlanacak. Baylas yetkilileri yaptıkları açıklamada, “Yeni başlayan yaz döneminde araç almak isteyen müşterilerimizin gerçek ihtiyaçlarını karşılamak, C4 ile tanışmalarını kolaylaştırmak için böyle bir kampanya başlattık” dediler. Proton’da hazırlıklar tam gaz Ulu Motor Sanayi ve Ticaret AŞ distribütörlüğünde Türkiye pazarına dönmesiyle birlikte yeniden yapılanmaya başlayan Proton çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. İlk etapta yedek parça ve servis hizmeti sunabilmek için yetkili servis ve bayi ağını oluşturan Proton, son olarak yetkili satıcılarıyla bir araya geldi ve Kasım 2004’ten bu yana gerçekleştirilen çalışmaları masaya yatırdı. İki gün süren toplantıda katılımcılara, 2004 Kasım ayından bu yana gerçekleşen çalışmalar, özellikle satış sonrası hizmetler ile ilgili gelişmeler hakkında geniş bilgi aktarıldı. Proton, yeni modeli WAJA’yı ise önümüzdeki günlerde Türkiye pazarına sunmaya hazırlanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT