BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Sağlığın 7 altın kuralı

Sağlığın 7 altın kuralı

Alacağınız basit tedbirlerle birçok hastalıktan kurtulmanız mümkün. “Peki bunlar neler” diyorsanız, uzmanların sizlere tavsiye ettiği, sağlığınızı koruyabileceğiniz bu 7 öğüde dikkat edin!



Sağlığınıza özen göstermek hem sizin hem de aileniz için çok önemli. Oysa alacağınız bazı tedbirlerle birçok hastalıktan hem kurtulmanız, hem de kendinizi korumanız mümkün. Birçok insanın, “sağlığımızı korumak için neler yapmalıyız” sorusuna, uzmanlar aşağıda belirtilen 7 altın öğütle karşılık veriyor. İşte size sağlığınızı korumanın yolları: 1 Sigara içmeyin Sigara içmeyin ve diğer bütün tütün ürünlerini kullanmayın. Sigara içmek en tehlikeli alışkanlıklardan birisi. Önlenebilir rahatsızlıklara en çok sigara sebep oluyor. Dünyadaki ölüm sebepleri arasında sigara ciddi manada ön sıralarda. 2 Doğru beslenin Kalp hastalıkları, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, yüksek kolesterol, şişmanlık, safra kesesi hastalıkları ve bazı kanser türleri, yediklerinizle doğrudan ilişkili hastalıklar. Hayatınızın her döneminde sağlığınızın temelini oluşturan yeterli ve dengeli beslenme, bu hastalıkların oluşum riskini azaltıyor. Vücudun büyümesi, yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan besinlerin kişilerin ihtiyaçlarına göre, yeterli miktarlarda ve doğru şekilde vücuda alınması, yeterli ve dengeli beslenmenin temeli. Her besin grubunun içerdiği besin öğelerinin, yani karbonhidratların, proteinlerin, yağların, vitamin ve minerallerin miktarı farklı. Yeterli ve dengeli beslenebilmeniz için her gruptan belirli miktarlarda almanız gerekli. 3 Kilolarınızı verin Fazla kiloya sahip olmak, hipertansiyon, kolesterol, diyabet, kalp rahatsızlığı, felç, bazı kanser tiplerine ve kiloyu taşıyan noktalarda (omurga, kalça veya dizler) bozukluğa sebep oluyor. Yüksek lifli, az yağlı besinler içeren yeterli ve dengeli bir diyet ve düzenli egzersiz yapmanız, azar azar kilo kaybetmenize ve kilonuzu korumanıza yardımcı olur. 4 Egzersiz yapın Egzersiz yapmak, hipertansiyon, diyabet, osteoporoz, depresyon ve olası bağırsak kanseri, felç ve sırt hasarlarını önlemeye yardımcı olur. Eğer düzenli egzersiz yaparsanız kendinizi daha iyi hisseder ve kilonuzu kontrol altında tutarsınız. Haftada 4-6 kere, 30-60’ar dakika egzersiz yapmaya çalışın. Ayrıca unutmayın ki, yapılan her egzersiz, hiç yapmamaktan daha iyidir. 5 Kolesterole dikkat Kolesterol seviyeniz yüksek ise, doğru beslenerek kolesterol seviyenizi düşürün. Mesela, yediğiniz yağ oranını azaltıp, lifli besin tüketimini artırıp, egzersiz yapmaya başlayın. 6 Tansiyonu kontrol! Yüksek tansiyon, kalp, felç ve böbrek rahatsızlıkları riskinizi yükseltir. Tansiyonunuzu kontrol altına almak için, kilo verin, egzersiz yapın, sodyum içeren besinleri daha az tüketin, sigara içmeyin ve ilaçlarınızı doktor kontrolünde kullanın. Doktorunuza kanser tiplerinin belirtilerinin neler olabileceğini sorun. Eğer 50 yaş ve üzeri iseniz doktorunuza bağırsak kanseri kontrolleri hakkında danışın. Eğer 50 yaşın altında ve erkek iseniz. Doktorunuza prostat kanseri kontrollerinin yarar ve risklerini sorun. 7 Test yaptırın Sağlık durumunuz yıldan yıla değişiklik gösterebilir. Herkesin aynı testi ve muayeneyi yaptırması yerine, kişiye özel testler yapılmalıdır. Sizin için doğru olan muayene ve testleri, bununla birlikte risk içeren faktörleri aile doktorunuza sorun.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT