BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tarımda formül ‘seferberlik’

Tarımda formül ‘seferberlik’

Bugüne kadar stratejik bir politika izlenmediğinden sektörün geri kaldığını belirten Tarım Bakanı Mehmet Mehdi Eker, yeni hedefin tarımda ‘millî politika’ oluşturmak olduğunu söyledi.



İSTANBUL- Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehmet Mehdi Eker, Türkiye’nin tarımda kalkınması için seferberlik anlayışı içinde hareket edilmesi ve bu çizgide bir millî politika oluşturulması gerektiğini söyledi. Mehmet Mehdi Eker, “Yani Hakkari’deki bir üreticinin desteklenmesi Edirne’de bir vatandaşa bir şekilde fayda temin etmelidir” dedi. Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) tarafından düzenlenen “DTÖ ve AB’deki Değişmeler Işığında 21. Yüzyıl’da Türkiye Tarımı” başlıklı raporun tanıtım toplantısında konuşan Bakan Mehmet Mehdi Eker, Türk tarımının olabileceğinden daha geri durumda olmasının altında yatan en temel sebebi, bugüne kadar yürütülen çabaların, belli ilkelere ve belli bir stratejiye sahip politikaya dayandırılmaması olarak açıkladı. Bugün daha başka konuları tartışıyor olmak gerektiğini ifade eden Eker, tarım sektörünün ekonomik fonksiyonu yanında sosyal, kültürel ve stratejik amaçlara da hizmet eden bir sektör olduğuna da işaret etti. Kişisel menfaat kırılmalı “Türkiye sektörel rekabet gücünü artırma hususunu uzun vadede bir program çerçevesinde bir seferberlik anlayışıyla ele almak mecburiyetindedir” diyen Tarım Bakanı Eker, “Rekabet gücünü sürdürülebilir kılmak, millî bir tarım politikasının uygulanmasına bağlıdır. Bir politikanın millî olabilmesi için yine millî çıkar esasına dayanması gerekir. Yani Hakkari’deki bir üreticinin desteklenmesi, Edirne’de bir vatandaşa bir şekilde fayda temin etmelidir. Kurumsal idari, mali ve teknik tüm düzenlemelerde ulusal menfaat ilkesine uyulmalı ve bunun dışındaki her türlü kişisel menfaat mekanizmaları kırılmalıdır” şeklinde konuştu. TÜSİAD: Stratejimiz yok TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Sabancı da konuşmasında, “Tarımda dönüşümü, yeniden yapılanmayı sağlayamadığımız takdirde, ne büyümeden ne istikrardan, ne sosyal refahtan söz etmemiz mümkün değil” dedi. Tarımın Türkiye ekonomisi için kritik öneme sahip bir sektör olduğunu vurgulayan Sabancı, “Türkiye, hepimizin bildiği gibi eşsiz tarım potansiyeline sahip bir ülkedir. Tarımın ülkemiz için taşıdığı öneme ve potansiyeline karşın, sektörün bulunduğu nokta hiç iç açıcı değil” dedi. Tarımda dönüşümün ön şartının ‘yaklaşım değişikliği’ olduğunu söyleyen Sabancı, sektörün, şimdiye kadar, uzun vadeli stratejik bir bakış açısından yoksun kaldığını, özgün bir politika yerine, tarımın diğer alanlardaki politikalara bağımlı kılındığını ifade etti. Sabancı, Türkiye’de son yıllarda başlayan yapısal değişim ve uygulanmakta olan istikrar programının tarım politikalarını da kapsaması için önce ‘yaklaşım değişikliği’nin gerçekleşmesi gerektiğine dikkat çekti. Rusya’yla kriz çözülecek Bakan Mehmet Mehdi Eker, Rusya’ya yaş sebze meyve ihracatında olumlu gelişmeler sağlandığını ve çok yakın bir zamanda sıkıntının çözüleceğini ümit ettiğini söyledi. TÜSİAD’daki toplantının ardından gazetecilerin sorularını cevaplayan Bakan Eker, yaş meyve sebze ihracatı konusunda Rus tarafının istediği belgelerin kendilerine iletildiğini söyledi. Görüşmelerin devam ettiğini belirten Eker, “O konuda gelişmeler sağlandı. Olumlu bir noktada. Çok yakın bir zamanda çözüleceğini ümit ediyorum” dedi. Bakan Eker, Rusya’nın daha önce AB ile imzaladığı mutabakat zaptı bulunduğunu hatırlatarak, kendilerine mutabakat zaptını imzalamaya hazır olduklarını geçen hafta itibarıyla bildirdiklerini kaydetti. Eker, Rusya’nın isteklerini incelediklerini ve onlara cevaplar verdiklerini, şu ana kadar gelişmelerin çok olumlu olduğunu vurguladı. Problemin mali boyutuyla ilgili bir soru üzerine Eker, Türkiye’nin daha önce Rusya’ya yaptığı sebze meyve ihracat rakamlarının aylar itibarıyla olması sebebiyle henüz ortaya çıkmış bir rakam bulunmadığını belirtti. Azerbaycan üzerinden domates ihracatı yapıldığına ilişkin basında yer alan haberin hatırlatılması üzerine de Eker, ihracatçıların, alternatif ihracat alanları bulduğunu kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT