BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İkinci ‘100 temel eser’

İkinci ‘100 temel eser’

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaöğretimden sonra ilköğretim için de ‘100 temel eser’ belirledi. İlköğretim öğrencilerinin okumaları gereken kitapları belirlemek amacıyla kurulan komisyon, yaklaşık bir yıldır sürdürdüğü çalışmalarını tamamladı.



Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaöğretimden sonra ilköğretim için de ‘100 temel eser’ belirledi. İlköğretim öğrencilerinin okumaları gereken kitapları belirlemek amacıyla kurulan komisyon, yaklaşık bir yıldır sürdürdüğü çalışmalarını tamamladı. Bu kapsamda belirlenen ‘100 temel eserin’, gelecek hafta basına açıklanacağı bildirildi. ‘Türk Dili ve Edebiyatı’ profesörü olan MEB Müsteşarı Necat Birinci, “İlköğretim için belirlediğimiz eserlerin ortaöğretim için belirlediğimiz 100 eserin tamamlayıcısı, daha doğrusu alttan tamamlayıcısı olmasına özen gösterildi. Bu 200 eser eğer verimli şekilde işlenirse, çocuklar gerek Türkçe açısından, gerek dil bilinci açısından, gerek kültür seviyesi açısından, gerekse edebiyatın ve edebiyatın taşıdığı düşüncenin genişliği açısından önemli kazanımlar elde ederler” dedi. Listede 70 yerli 30 yabancı yazarın eserinin bulunduğunu bildiren Birinci eserler arasında ‘Dede Korkut Hikayeleri’nin çocuklara yönelik seçkisinin, Mevlana’nın ‘Mesnevi’sinden çocuklara göre hikayelerin, Karagöz-Hacivat kitabının ve Halikarnas Balıkçısı’nın ‘Uluç Reis’, Ruşen Eşref Ünaydın’ın ‘Damla Damla’, Nazım Hikmet’in ‘Sevdalı Bulut’, Faruk Nafiz Çamlıbel’in ‘Akın’ ve Kemalettin Tuğcu’nun ‘Kukla’ adlı eserlerinin yer aldığını kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT