BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tekstilde Çin’e karşı yeni taktik “kaleleri almak”

Tekstilde Çin’e karşı yeni taktik “kaleleri almak”

Türkiye İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD) Başkan Yardımcısı Özcan Sümer, iç giyim sektöründe Çin gibi rakiplerle rekabet edebilmek için Avrupa’daki dağıtım şirketlerinin alınması gerektiğini belirtti.



KAYSERİ- Türkiye İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD) Başkan Yardımcısı Özcan Sümer, iç giyim sektöründe Çin gibi rakiplerle rekabet edebilmek için Avrupa’daki dağıtım şirketlerinin alınması gerektiğini belirtti. Küresel pazar şartları ve ucuz işgücüyle tüm dünyayı etkileyen Çin ekonomisinin, Türk iç giyim sektörüne olan olumsuz etkilerinin azaltılmasıyla, bu yılın ikinci yarısında iç giyim ihracatında yüzde 15’lik artış sağlanabileceğini kaydeden Özcan Sümer, günümüzde rekabetin boyut değiştirdiğini, üretimin yanı sıra dağıtım kanallarının da büyük önem kazandığını anlattı. Taktikler değişti Bütün dünyada iç giyim sektöründeki pazarlama yöntemlerinin değişmeye başladığını, Türkiye’nin de bu değişime ayak uydurması gerektiğini vurgulayan Sümer, şunları söyledi: “Tüm dünyada iç giyim ürünlerinin tüketiciye ulaşmasında bir dönüşüm yaşanıyor. Daha önce markaların ön planda olduğu ‘brand label’ denilen satış yöntemi yaygındı. Şimdi ‘store label’ denilen mağaza ürünleri dönemi başladı. Bu yöntemle H&M, C&A, Sara Lee Intimates UK Limited, Newyorker gibi mağazalar, dünyaca ünlü markaları biraraya getirip satışa sunuyorlar. Türkiye’den Avrupa ülkelerine ihracat yapan firmalarımız, brand label zincirlerinde satılan Gossard, Dim, Playtex ve Lovable gibi markalar için üretim yapıyor. İhracat oranlarımızın istenilen seviyelere yükselmesi için pazarlama yöntemindeki bu değişim rüzgârına ayak uydurmamız gerekiyor. Bunun için küresel pazarda Çin gibi rakiplerimizle rekabet edebilmemiz için Avrupa’daki yabancı dağıtım şirketlerini almalıyız.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT