BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobilde ‘cep’e af yok / Otomobİl DünyasI / Ahmet Enes Demiray

Otomobilde ‘cep’e af yok / Otomobİl DünyasI / Ahmet Enes Demiray

Avrupa’da otomobil kullanırken cep telefonuyla konuşmanın cezası 300 euroya kadar ulaşıyor. Rusya’da aynı ceza 1.5 euro. Türkiye ise 26 euro ile listenin sonlarında yer alıyor.



Avrupa ülkelerinde seyir halindeyken telefonla konuşmanın cezası 301 Euro’ya kadar çıkıyor. Avrupa’da en düşük para cezası 25 Euro ile Avusturya ve Portekiz’de en yüksek para cezası ise 301 Euro ile İspanya’da uygulanıyor. Kablosuz iletişim aksesuvarları pazarının önde gelen isimlerinden olan Jabra’nın yaptığı araştırmaya göre, Rusya 1,5 Euro ile en az para cezası uygulayan ülke olarak belirlendi. Avrupa’da ise Avusturya ve Portekiz 25 Euro ile en düşük, İspanya ise 301 Euro’ya kadar varan ceza bedeliyle en yüksek para cezası uygulayan ülke oldu. Para cezasının yanı sıra her ülkenin cezai yaptırımları farklılık gösteriyor. İspanya’da sadece araç kiti Misal olarak İspanya’da araç kullanırken Bluetooth (kablosuz radyo vericili) kulaklıkla dahi telefon görüşmesi yapılmasına izin verilmiyor. İspanya’da sürücüler sadece araç kiti kullanabiliyorlar. İsveç ise Avrupa’da araç kullanırken kulaklık kullanımını teşvik etmeyen tek ülke. Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Türkiye’de araç kullanırken telefon kullanan sürücülere para cezası verilmesinin yanı sıra ehliyetlerine de ceza puanı işleniyor. Seyahatleri sırasında araç kullanırken cep telefonu ile görüştükleri için yasaları ihlal ederek ceza almak istemeyen sürücüler için en pratik yolun Bluetooth sistemli kulaklıklar oldğunu söyleyen Jabra Satış ve Pazarlama Müdür Yardımcısı George Tennet, “Bluetooth kulaklıklarla, kullanıcılar cep telefonlarına ellerini bile sürmeden görüşme yapabiliyorlar. Böylelikle tüm dikkatlerini yola verebiliyorlar” dedi. Güvenlik bilgisayarlara emanet Otomobil firmalarının ürettikleri araçların sağlamlığını denedikleri çarpışma testleri artık bilgisayar ortamında gerçekleştiriliyor. Ünlü otomobil devi Volvo tarafından geliştirilen sistem sayesinde, dünyada şimdiye dek üretilmiş en güçlü bilgisayarla çarpışma simülasyonları gerçekleştiriliyor. Sistem, 300’ün üzerinde işlemci desteği ile evlerimizde kullanılan 1000 adet standart PC’nin gücüne eşit bir kapasiteye sahip bulunuyor. Volvo 850’nin 1987 yılında geliştirilmesinden bu yana simülasyonları kullanan firma, o dönemde, yüksek kapasiteli bilgisayarlarda akım, panel presleme ve çarpışma hesaplamalarını gerçekleştiriyordu. Çalışmalarda ana amaç, simülasyonlar üzerinde çalışan mühendisler için, bir gün önceden test verilerinin sisteme girilerek, ekip elemanlarının sabaha geri geldiklerinde yeterli seviyede bilgi elde edebilmelerini sağlamak. Bu sonuçlar, tasarım mühendisleri ile beraber gün boyunca gözden geçirilebiliyor. Bu şekilde aynı gün, gece çalışması için tekrar taze veriler elde ediliyor. Böylece çalışmalar 24 saat boyunca devam edebiliyor. Bugün, süper bilgisayar sanal bir çarpışma testini beş saat içerisinde gerçekleştirebiliyor. Bundan 10 yıl önce böyle bir işlem 3 günde tamamlanabiliyordu. Otosan’dan ‘hızlı servis’ Ford Otosan hızlı servis uygulamasını Ankara’da hizmete sunduğu ACL Servis Noktası’yla başlattı. Bir çok otomobil markasına garanti dışında hizmet vermek üzere kurulan ACL, küçük tamir ve kısa süreli bakımların, hızlı, düşük maliyetle ve yüksek kalite anlayışıyla verilmesini amaçlıyor. Ankara’da hizmete giren İkiler ACL Bakım Onarım Servisi’nin açılışında bir konuşma yapan Ford Otosan Servis ve Yedek Parça Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Şatıroğlu, “ACL servis ağı, yalın prosesler ve farklı organizasyon yapısı ile sunduğu düşük maliyetli ve temel işlemlerle çok markaya hizmet veren verimli bir servis noktası olacaktır. Yurtdışında pek çok uygulamasını gördüğümüz bu konseptin, araç sahiplerine sunduğu uygun fiyatlı hızlı servis ile Türk Otomotiv Sektörü’nde de aynı başarıyı göstereceğine inancımız tamdır” açıklamasında bulundu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT