BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İmanda şüphe

İmanda şüphe

Sual: İmanlı mıyım değil miyim bilemiyorum. Bunun bir ölçüsü yok mu? CEVAP: Elbette vardır. Amentü’de bildirilen altı esasa inanan mümindir. Birini bile inkâr eden mümin değildir. Amentü’deki altı esasa inandığı halde, küfre düşürücü şeyleri söylemekten ve yapmaktan çekinmeyen kimseler de mümin değildir.



Sual: İmanlı mıyım değil miyim bilemiyorum. Bunun bir ölçüsü yok mu? CEVAP: Elbette vardır. Amentü’de bildirilen altı esasa inanan mümindir. Birini bile inkâr eden mümin değildir. Amentü’deki altı esasa inandığı halde, küfre düşürücü şeyleri söylemekten ve yapmaktan çekinmeyen kimseler de mümin değildir. Altı esasa inanıp, haramlardan kaçan kimse mümindir. Mümin olmanın alâmeti, hubbi fillah, buğdi fillahtır. Sevdiklerini Allah için sevmek, sevmediklerini Allah için sevmemektir. Allahü teâlâ, sadece Müslüman’ı sever, gayri müslimi sevmez, Resulullaha uymayanı, İslam’dan başka din arayanı sevmez. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (İyilik edince sevinen, günah işleyince üzülen imanlıdır.) [Taberani] İmanlı olup olmadığını bilmek için şu hadis-i şerif meali de önemlidir: (Şu üç husus kimde varsa, imanın lezzetini artırır: 1- Allah ve Resûlünü, her şeyden çok sevmek. 2- Sevdiğini Allah için sevmek, kendisini sevmeyen Müslüman’ı Allah rızası için sevmek, 3- Küfre düşmekten ateşe atılmak gibi korkmak, Allahü teâlânın düşmanlarını sevmemek.) [Buhari, Müslim] (Bütün gayri müslimler, Allah ve Resulünün düşmanıdır.) Abdestte sıra Sual: Bazı kimseler abdestte, yüzlerini yıkadıktan sonra başa mest yapıp sonra kolları yıkıyorlar. Sünnet şekli yüzü, sonra kolları yıkamak, sonra başa mesh etmek değil midir? CEVAP: Evet Hanefi’de o sıra ile yıkamak sünnettir. Şafii’de ise farzdır. Bütün din kitapları böyle yazar. Kur’an-ı kerimde abdest âyetinin meali şöyledir: (Ey inananlar, namaza kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi, başlarınızı meshedip topuk kemiklerine kadar ayaklarınızı yıkayın.) [Maide 6] Abdestin âyetteki sıraya göre alınacağı hadis-i şeriflerde de bildirilmiştir. Birinin meali şöyledir: (Hz. Osman abdest alırken, üç defa ellerini yıkadı; sonra ağzını ve burnunun içini; sonra üç defa yüzünü; üç defa dirseklerine kadar sağ ve sol kolunu yıkadı; sonra da başının tamamını meshedip üç defa sağ ayağını, üç defa sol ayağını topuklarına kadar yıkadı. Sonra, “Resulullah böyle abdest alıyor” dedi.) [Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi] Abdestten sonra kurulanmak Sual: Abdestten sonra havlu ile kurulanmak caiz midir? Şafiiler niçin kurulanmıyor? CEVAP: Hanefi’de abdest aldıktan sonra kurulanmak caizdir, mahzuru yoktur. Hatta müstehab diyen âlimler vardır. Kışın soğukta kurulanmasa zararı olabilir. Ekvatora yakın sıcak memleketlerde kurulanmak o kadar önemli değildir. Şafii’de kurulanmamak evladır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Abdest aldıktan sonra temiz bir havlu ile kurulanmakta beis yoktur. Kurulanmamak iyidir. Çünkü abdest suyu, diğer amellerle beraber tartıya girer.) [İ. Asakir] Yaranın altını yıkamak Sual: ”Şeytan tırnağı” denilen, tırnak kenarında ete batan kısım koparılınca abdest bozulur mu? CEVAP: Abdest bozulmuş olmaz. Saç, sakal, bıyık, tırnak kesmekle de abdest bozulmuş olmaz. Kesilen yerleri yıkamak lazım olmaz. Derideki yaraya merhem sürülmüş ise, merhemin üstü yıkanır. Yıkamak yaraya zarar verirse, mesh edilir. Yıkadıktan sonra merhem düşerse, altı iyi olmuş ise, altı yıkanır, iyi olmamış ise, yıkanmaz. Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT