BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Havalimanı, VİP ve misyonizm

Havalimanı, VİP ve misyonizm

Havalimanlanrı ülkelerin, VIP’ler de havalimanlarının vitrinleridir. Burayı sıradışı önemdeki kişi/kişiler kullanmaktadırlar.



Havalimanlanrı ülkelerin, VIP’ler de havalimanlarının vitrinleridir. Burayı sıradışı önemdeki kişi/kişiler kullanmaktadırlar. Demek ki esas belirleyici unsur ‘sıradışı’lıktır. Peki sıradışı ne demek ve kimler sıradışıdır. Sıradışı, kendisi ve ailesi dışında kamuoyuna, orduya, devlete, millete ‘fayda sağlayan’ ve ‘hizmet eden’ kişi ve kişilerdir. Bu fayda; Fiili olabilir. Temsili olabilir. Maddi olabilir Statü gereği olabilir Devlet ve hükümet başkanları, ordu komutanı, bakanlar, kuvvet komutanları, milletvekilleri, yargıtay, danıştay başkanları, genel müdürler (kamu kurum ve kuruluşları), üniversite rektörleri, dini temsilciler (Diyanet İşleri Başkanı). Başka? Büyükelçiler, valiler, mülki amirler, büyükşehir belediye başkanları, oda başkanları gibi... Şu kadarı var tabii, sıradışılığın niteliği ve niceliği de belirleyici olabilir. Büyük sermayeli işletme sahipleri Sanayiciler. Önemli iş adamları. Büyük beğeni toplayıp belirli bir sayıda hayran kitlesi bulunan ve milli temsil yeteneğine sahip, faaliyeti faydalı nitelikte eser üreten ve icra eden.(yazar, çizer sanatçı, oyuncu gibi...) Ülke adına büyük başarlar elde etmiş, bilim adamları, sporcular... ... Başta vitrin demiştik. Bu türleri vitrine koyalım. İsterseniz koymayalım, onlar zaten vitrinliktir, Onlar zaten sıradışıdır. Şimdi, bütün bu özellikteki insanlarımıza şu veya bu şekilde ayda yılda birkaç kez vasıflı bir hizmeti çok mu görelim. .. Hizmet verebiliyorsak, hizmet alanımız müsaitse, hizmet edenlerimiz marifetli ise Ve, hizmetin devlete, millete, kamuya kamuoyuna hiçbir zararı ziyanı yoksa hizmet vermeye davet, hizmet etmeye de devam edelim. Vitrin ne kadar zengin olursa, itibarımız o kadar büyük olur... ------------- Atatürk Havalimanı’nda TAV dönemi resmen başladı > Tepe-Akfen Venture, dün yapılan devir-teslim anlaşması ile Atatürk Havalimanı Dış Hatlar, İç Hatlar ve Genel Havacılık Terminalleri ile Katlı Otoparkı 15 yıl 6 ay süre ile işletme yetkisini resmen aldı. > Devir teslim töreninde konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım özel sektörün iş yapma konusunda çok yetenekli olduğunu belirterek memlekete güzel tesisler kazandırılacağını söyledi Atatürk Havalimanı İç ve Dış Hatlar Terminali ile Katlı Otopark ve Genel Havacılık terminallerinin işletmesini 15 yıl 6 ay süre ile 3 milyar dolar karşılığında kiralayan TAV (Tepe-Akfen Venture) konsorsiyumu terminallerin anahtarını dün Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın elinden teslim aldı. Devir teslim töreninde bir konuşma yapan Bakan Yıldırım, bundan 4-5 ay kadar önce ihale konusunun kamuoyunda yansımaya başladığını, kimi basın organlarında ve bazı çevrelerce çeşitli dedikoduların üretildiğini ama vakti gelince ihalenin apaçık bir şekilde ve kamuoyunun huzurunda yerine getirildiğini söyledi. İhalenin başarılı bir şekilde sonuçlandığına dikkat çeken Yıldırım, sivil havacılığın gelişmesi yolundaki çalışmalarının aynı gayret ve heyecanla devam edeceğini kaydetti. ‘Özel sektör yetenekli’ Yapılan her işte ölçünün kaçırılmaması gerektiğini, kamu adına iş görenlerin hesaplarını vermek zorunda olduklarını ifade eden Ulaştırma Bakanı, zamanın hızla akıp geçtiğini, kısa sürede sonuç verecek işlerin yapılması gerektiğini vurguladı. Önemli işlerin özel sektöre devredilmesi ile devletin rahatladığını ve kasasından bir kuruş bile harcamadan memlekete güzel tesisler kazandırıldığına dikkat çeken Yıldırım, “Burasının inşaatı belirlenen süreden erken bitirilmiştir. Antalya’da ihalesi ile bitmesi arasında 10 aylık bir süre olan tesisler ülkemize kazandırılmıştır. Ankara hızla ilerliyor. İzmir yakında bitecek. Bütün bu işleri devlet yapmaya kalksa 10 ayda sadece işin nasıl yapılacağını planlardı. İş yapma hızında özel sektörün yeteneğinin çok elverişli olduğu bellidir” dedi. ‘İşlerin takipçisi olacağız’ Yıldırım, devletin yapılan işlerin çok yakından takipçisi olacağını, terminallerdeki işleyişin ve teknik altyapıların sürekli yenilenmesinin sağlanacağını da belirterek “Süre bittiği zaman teknolojisi eski, yıkık dökük bir terminal elbette almak istemeyiz. Şimdi, burayı alan TAV’ın yapacağı bazı işler var. Bakın onlar neler: İç ve dışhat terminalerinde ileri güvenlik sistemi, köprülere klima konulması, bagaj sistemini daha elverişli hale getirecek iç-dışhat arası entegre sistem, dış koruma sistemleri, uçak park alanlarının yeniden gözden geçirilerek daha kullanışlı hale getirilmesi ve iç hatlarla dış hatların uyumlu bir çevresel görünüme kavuşturulması gibi projeler bulunmaktadır. Ben, yapılan işin havacılığımız, ülkemiz ve ilgili firmaya hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu. ‘Geçmişimiz geleceğimizin teminatıdır’ TAV Yönetim Kurulu Eş Başkanı Hamdi Akın da yaptıkları işin önemini çok iyi bildiklerini ve bu işi belirlenen süre içerisinde başarı ile yürüteceklerini söyledi. ‘Geçmişimiz geleceğimizin teminatıdır’ diyerek şimdiye kadar hep iyi şeyler yapmaya çalıştıklarını, şimdiden sonra da iyi işler yapmayı sürdüreceklerini kaydeden Akın “DHMİ ile el ele vererek çalışmalarımızı sürdüreceğiz.Yapacak çok işimiz var.Buraya 70 milyon dolarlık daha yatırım yaparak planladığımız iç hat dışhat entegrasyonu ve iç hatlardaki revizyonu sonuçlandıracağız” dedi. ‘Özelleştirmeye hız vereceğiz’ Havaalanlarının ülkemizin dışa açık önemli hudut kapıları olduğunu vurgulayan DHMİ Genel Müdürü Mahmut Tekin ise DHMİ’nin 72 senedir havacılık alanındaki işletmeciliği, yatırımları vizyonu ile çok büyük tecrübeler kazandığını anlattı. Tekin, 2005 yılında yapılan yasal bir düzenlemeye de dikkat çekerek şöyle konuştu: “Yap-işlet-devret modelleri dışında kalan havaalanlarını da özelleştirme kapsamına alan yasal düzenleme bizi harekete geçirmiştir. Ulaştırma Bakanımız sayın Binali Yıldırım’ın bu konudaki gayretlerine paralel olarak bizler de meydanlarımızı özelleştirerek hizmetlere hız kazandıracağız.” THY, 8 adet Boeing 737-800 alıyor Türk Hava Yolları, filo yenileme çerçevesinde yürüttüğü 36’sı Airbus ve 15’ Boeing olmak üzere toplam 51 adetten oluşan sipariş portföyüne 8 adet B737 daha ekleyerek sayıyı 59’a yükseltti. THY Yönetim Kurulu’ndan yapılan açıklamada, “28 Eylül 2004’de imzalanan anlaşma çerçevesinde Boeing Firmasından opsiyonel olarak alınması düşünülen 8 adet B737-800 tipi uçağın kesin siparişinin verilmesi kararlaştırıldı” denildi. BART’ın yeni yönetim kurulu belirlendi BART (Board of Airline Representatives in Turkey/Havayolları Kuruluşları Derneği)’ın yeni yönetim kurulu 29 Haziran 2005 tarihinde yapılan seçimle belirlendi. Dernek Genel Kurulu’nda; Emirates Havayollarından Bahar Ahmet Birinci Genel Başkanlığa, THY’den Özlem Ertürk Başkan yardımcılığına, Alitalia’dan Ali Tümay Genel Sekreterliğe, JAT Yugoslav Havayollarından Filip Stojanovic ise Saymanlığa seçildi. Dernek Yönetim Kurulu üyeliklerine ise El-Al’dan Nihat Demirkan, Austrian Airlines’dan Ernst Leitner ve Brussles Airlines’dan Defne Mısırlı seçildi. 29 üyeli BART, tüzük gereği her yıl haziran ayında seçim yapıyor ve bir yıl süre ile görev yapacak yeni yöneticilerini belirliyor. Boeing’de James McNerney dönemi Havacılık ve uzay şirketi The Boeing Company, James McNerney’i Yönetim Kurulu Başkanı, Genel Müdür ve Şirket Başkanı olarak atadığını bildirdi. Şirketin genel müdürlük ve başkanlık görevlerini geçici bir süre yürüten James Bell ise Mali İşler Başkanlığı’na atanırken, icra yetkisi olmayan Yönetim Kurulu Başkanı Lew Platt da Üst Direktörlük görevine getirildi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109812
    % 0.44
  • 3.8585
    % -0.14
  • 4.539
    % -0.24
  • 5.1506
    % 0.13
  • 155.874
    % -0.01
 
 
 
 
 
KAPAT