BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Haydi kızlar ip atlamaya!

Haydi kızlar ip atlamaya!

Ergenlik öncesinde ip atlayan ve spor yapan kızlarda kemik erimesine bağlı kırıklar görülmüyor



İZMİT- Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Endokrinoloji ve Diyabet Bilimdalı Başkanı Prof. Dr. Şükrü Hatun, ergenlik döneminden önce spor yapan kadınların kemik sağlığı bakımından daha avantajlı olduğunu bildirdi. Prof. Dr. Şükrü Hatun, yaptığı açıklamada, genellikle kadınlarda görülen kemik erimesi (osteoporoz) riskinin, çocukluk döneminden itibaren alınacak tedbirlerle azaltılabileceğini söyledi. Erişkin yaştaki kemik erimesinin önlenmesinde, kemik kitlesi miktarının arttırılmasının çok önemli olduğunu ifade eden Hatun, kemik kitlesi gelişiminin en yoğun olduğu dönemin ise 9-14 yaş arası olduğunu ve bu dönemin iyi değerlendirilmesi gerektiğini kaydetti. Egzersiz önemli En yüksek kemik kitlesi miktarına, 25 yaşından önce ulaşıldığını vurgulayan Hatun, şöyle konuştu: “İleri yaşlardaki kemik erimesine bağlı kırıkların önlenmesi büyük ölçüde çocukluk, özellikle de ergenlik dönemindeki hayat tarzına bağlıdır. Osteoporozla karşılaşmamak için kemik yapımından sorumlu hücrelerin uyarılması gerekir. Bunun için yapılacak en önemli şey kasları, dolayısıyla kemik zarını gerecek türdeki egzersizlerdir. Osteoporoz kadınlarda daha sık görüldüğünden ergenlik döneminden önce ip atlayan, spor yapan, beden eğitimi derslerine önem veren kızlar kemik sağlığı bakımından daha avantajlıdır. Bir araştırmada, 8 ay süreyle günde 10 veya daha fazla sıçrama hareketi yapan çocukların kemik yoğunluklarında, normal okul aktivite programındaki çocuklara göre yarı yarıya artış olduğu belirlenmiş. Kemik yoğunluğundaki yüzde 5 oranındaki artmanın, osteoporotik kırılma riskini yüzde 40 azalttığı düşünüldüğünde, bu derecedeki kemik yoğunluğu artımı çok önemlidir” dedi. Kalsiyum da alınmalı Prof. Dr. Şükrü Hatun, egzersizler kadar kemiklerin sağlamlığından sorumlu minerallerin yeterli ölçüde alınması gerektiğini de belirterek, “Çocuklar, ergenlik öncesinde günde 600-800 miligram, ergenlik döneminden başlayarak da günde 1200-1500 miligram kalsiyum almalı. Süt, yoğurt ve peynir yeme alışkanlığı kazandırılmalıdır” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT