BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Epilepsi hastasına “zapping” uyarısı

Epilepsi hastasına “zapping” uyarısı

Televizyon kanallarını sürekli değiştirmek epilepsi hastalığını tetikliyor, bu sebeple de hastaların zaping yapmaktan kaçınması gerekiyor. Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilimdalı ve Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sezer Komsuoğlu, kanalları sürekli değiştirmenin, ‘beyinde fotosensitif epilepsi’ hastalığına yol açtığını söyledi.



İZMİT - Televizyon kanallarını sürekli değiştirmek epilepsi hastalığını tetikliyor, bu sebeple de hastaların zaping yapmaktan kaçınması gerekiyor. Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilimdalı ve Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sezer Komsuoğlu, kanalları sürekli değiştirmenin, ‘beyinde fotosensitif epilepsi’ hastalığına yol açtığını söyledi. Bu hastalığa literatürde sık rastlanmadığını ve on binde bir görüldüğünü ifade eden Komsuoğlu, televizyonla uyarılan epilepsi hasta sayısının, ABD’ye göre Avrupa’da ve Türkiye’de daha çok olduğunu belirtti. Komsuoğlu, şunları kaydetti: “ABD’de televizyonlar 60 herz frekanslı, Avrupa ve Türkiye’de ise 50 herz frekanslı. 60 herz frekansla çalışan televizyonlar daha az etki yapıyor. 50 herz frekanslı televizyonlar ise beyine daha çok etki yapıyor. Kanalların sürekli değiştirilmesi hastalığı tetikliyor ve hastada nöbetler başlıyor. Bu sırada hastada ellerde, kollarda ve bacaklarda kasılma oluşuyor” Kendisine gelen hastaların, önce televizyondan etkilenip etkilenmediğini araştırdıklarını, eğer hastanın televizyondan etkilendiği belirlenirse uyarıldığını kaydeden Komsuoğlu “Bu tür epilepsi hastası televizyonu iyi aydınlatılmış odada ve mutlaka 2.5 metre mesafeden izlemeli. Televizyon kanalını değiştireceği zaman başını başka yöne çevirmeli ya da bir gözünü kapatmalı.” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT