BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Resulullahı tasdik şarttır

Resulullahı tasdik şarttır

Bir insan Allah’a inansa, hatta bizim Peygamberimiz hariç bütün peygamberlere inansa, Amentü’nün diğer şartlarına da inansa, bu kimse yine cehennemlik midir?



Sual: Bir insan Allah’a inansa, hatta bizim Peygamberimiz hariç bütün peygamberlere inansa, Amentü’nün diğer şartlarına da inansa, bu kimse yine cehennemlik midir? CEVAP: Evet yine cehennemliktir. Çünkü Allah’a inancında samimi değildir. Allah’ın bildirdiğinin hepsine inanmak şarttır, birisine inanılmazsa bu iman olur mu hiç? Hac ibadeti henüz farz olmadan önce, Resulullah efendimiz şöyle buyurmuştu: (Size şunları emrediyorum: 1- Allah’a iman. Allah’a iman nedir biliyor musunuz? Allah’tan başka mabud olmadığına ve Muhammed’in O’nun peygamberi olduğuna şehadet etmektir. 2- Namazı kılmak, 3- Zekât vermek, 4- Ramazan orucunu tutmak. 5- Aldığınız ganimetlerin beşte birini Allah için vermek. Bunları sizden sonrakilere de bildirin.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai, Ebu Davud, İbni Hibban, Taberani] Dikkat edilirse, Muhammed aleyhisselamın Allah’ın peygamberi olduğunu kabul etme şartı bildiriliyor. Kabul etmek ise, beğenip ona tabi olmak demektir. Tâbi olunca da zaten misyonerlerin uydurduğu böyle kâfirlik iddiaları gündeme bile gelmez, insanın gözü kâfirlikte olmaz. Allah için niyet Sual:Tam İlmihal’de deniyor ki: (Taat veya kurbet olan bir iş yapılırken, Allah için niyet edilirse, ibadet yapılmış olur. Fakat bunlar, ibadet olarak emir olunmadı. Allahü teâlâyı tanımaya yarayan fizik, kimya, biyoloji, astronomi gibi bilgileri öğrenmek taattır, kurbet değildir. Çünkü kâfir, Allahü teâlânın varlığını, bunları öğrenirken değil, öğrendikten sonra anlar.) Bu ilimleri öğrenmek kâfir için taat mıdır? CEVAP: Hayır taat değildir. Taat olabilmesi için Müslüman olması gerekir. Orada, (Çünkü kâfir, Allahü teâlânın varlığını, bunları öğrenirken değil, öğrendikten sonra anlar) deniyor. Allah’ın varlığını anlayıp Müslüman olursa, o zaman okudukları taat olur. Evladın hakkı Sual: Almanya’da yaşıyoruz. Bir oğlum ile bir kızım var. Oğlum bir ateist oldu. Kızım da birkaç yıl önce Hristiyan birisi ile evlendi. Gayri müslim ile evlenen Müslüman kızın mürted olacağını bildirdiysek de anlatamadık. Beyim o halleri yüzünden iki çocuğumuzu evlatlıktan reddetmişti. Şimdi ise beyim vefat etti. Bu iki evladın dinimizce miras hakları var mıdır? CEVAP: Tam İlmihal’de diyor ki: Müslüman evladı olduğu halde, helale, harama, farzlara, mesela, namaza, gusle önem vermeyen, oruç tutmak istemeyen, günah işleyince pişman olmayan mürted olur, Müslüman’dan miras alamaz. Bir hadis-i şerif meali şöyledir: (Müslüman kâfire, kâfir de müslümana mirasçı olamaz.) [Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi] Hz. Nuh (Ya Rabbi, benim ailemden olanları kurtaracaktın. Oğlum suda boğuldu) dedi. Allahü teâlâ, (Ey Nuh, o oğlun, yaptığı kötü iş yüzünden senin ailenden sayılmaz) buyurdu. (Hud 46) Görüldüğü gibi, bir Müslümanın dinsiz imansız oğlu, onun ailesinden sayılmıyor. Aileden sayılmayınca miras da düşmüyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT