BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Grundig 3 yıl aradan sonra Koç Grubu ile Türkiye pazarında

Grundig 3 yıl aradan sonra Koç Grubu ile Türkiye pazarında

Almanların ünlü markası iken iflas noktasına gelen ve daha sonra Koç Grubu tarafından 80 milyon dolara marka ve patent haklarıyla birlikte satın alınarak çıkış yakalayan Grundiq, 3 yıl aradan sonra yeniden Türkiye pazarına merhaba dedi.



İSTANBUL- Almanların ünlü markası iken iflas noktasına gelen ve daha sonra Koç Grubu tarafından 80 milyon dolara marka ve patent haklarıyla birlikte satın alınarak çıkış yakalayan Grundiq, 3 yıl aradan sonra yeniden Türkiye pazarına merhaba dedi. Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grup Başkanı Bülent Bulgurlu, Türkiye’de bu yıl 17.7 milyon euro ciro ve yüzde 1.5 pazar payı hedefleyen Grundig’in, 2010 ciro hedefini 100 milyon euro, pazar payı hedefini de yüzde 5.5 olarak belirlediğini açıkladı. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir ise, Grundiq markalı ürünlerle en üst gelir grubuna ait tüketicilerin hedeflendiğini belirterek, Beko ve Arçelik’e göre ürünlerin yüzde 10 daha pahalı satılacağını kaydetti. Hedef 2005’te 18 milyon Euro ciro Beko Elektronik’in 2004’de bünyesine kattığı Grundig’in ürünleri Türkiye genelinde Arçelik ve Beko bayilerinde satışa sunuldu. Konuya ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Bülent Bulgurlu, Beko Elektronik’in bugün 1.1 milyar euro cirosu ve uluslararası başarıları ile bir dünya devi haline geldiğini söyledi. Bulgurlu, Beko Elektronik’in 2005 yılı ciro hedefinin Grundig de dahil 1.3 milyar euro olduğunu kaydetti. Güçlü bir marka ile işbirliği yapmak, güçlü bir marka satın almak ya da güçlü bir marka oluşturmanın tercihleri arasında olduğunu ifade eden Bulgurlu, ‘’Bizim tercihimiz satın alma yönünde oldu. Beko Elektronik, ortağımız İngiliz Alba ile birlikte Grundig’i satın alarak, markanın, 717 patentinin, AR-GE teşkilatının, satış şirketlerinin ve geniş bir tüketici hizmet ağının yeni sahibi oldu’’ dedi. Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu da, Haziran 2005 itibariyle 53 çeşit Grundig ürününün Türkiye genelindeki Arçelik ve Beko yetkili satıcılarında satışa sunulduğunu bildirdi. Futbol takımlarına reklam vermeyi düşündüklerini ifade eden Eyüboğlu, ‘’Nisan 2005-Mart 2006 programında ise 1 milyon 415 bin adet TV olmak üzere toplam satışımızı 3 milyon adetin üzerine çıkarmayı hedeflemekteyiz’’ dedi. 53 çeşitle piyasadayız Koç Grubu’nun İngiliz Alba ile Grundig’i satın almasından sonra Avrupa’daki ürün gamı 45’ten 110’a çıktı. Eylül 2005’te bu rakam 150’ye ulaşacak. Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, Grundig’e Türkiye genelindeki 375 yetkili servisle hizmet vereceklerini söyledi. Koç Grubu Dayanıklı Tüketim Mallar Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu ise Beko ile Arçelik’in birleşmesi ile ilgili alınmış herhangi bir karar bulunmadığını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT