BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sabancı içecek sektöründe büyüyor

Sabancı içecek sektöründe büyüyor

Sabancı gıda ve içecek alanında piyasaya yeni ürünler katmaya devam ediyor. 7 değişik çeşitteki mineralli gazlı içecek Saka Meyveli’yi pazara sundu.



> Mustafa Sezer İSTANBUL - Sabancı Grubu, gıda ve içecek alanında belirlediği büyüme stratejisi çerçevesinde piyasaya yeni ürün sunumunu devam ettiriyor. Saka markasıyla 2004 yılında içecek pazarına yeniden giriş yapan Sabancı Grubu, Deren Çay’dan sonra 7 değişik çeşitteki mineralli gazlı içecek Saka Meyveli’yi pazara sundu. Saka Meyveli armut, kavun ve mandalina-greyfurt çeşitleri ile daha önce denenmemiş tatlarla Türk tüketicisini tanıştırıyor. Potansiyel yüksek GıdaSA İçecek Genel Müdürü Adnan Erem yeni ürünün tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, Türkiye’ye yeni bir ürün daha kazandırmaktan dolayı mutlu olduklarını belirterek “Bütün kategorilerde hedefimiz, Sabancı kalitesi ve güvencesi ile üretilmiş sağlıklı ve lezzetli ürünleri tüketicilerimizin beğenisine sunmaktır. Türkiye’de içecek sektörü çok önemli bir potansiyele sahip. Bu potansiyeli değerlendirme arzusundayız. Gelecek planlarımızı da AB normlarına uygunluk ilkeleri altında tasarlıyoruz. İçecek sektörünün AB entegrasyonu sürecine önderlik etmeye kararlıyız. Saka,Türkiye’nin ilk doğal mineralli suyu olmak için Sağlık Bakanlığı’na başvuran ilk marka” dedi. Hızla büyüyoruz Sabancı Grubu’nun son 2 yıldır gıda ve içecek pazarında atağını sürdürdüğünü belirten Erem “Saka markasıyla girdiğimiz damacana su pazarında İstanbul’da en büyük ikinci oyuncu olma hedefine ulaştık. Deren markasıyla girdiğimiz çay işinde de Türk tüketicisinin beğenisini kazandık. Büyükşehirler dışında da büyüyen Türk damacana pazarı 5 milyar litre ile dünyanın büyük damacana pazarlarından biri haline geldi. Bu sene pet su pazarının 1 milyar litre, aromalı pazarının 50 bin ton olmasını bekliyoruz. Bu sene girdiğimiz çay kategorisi, dünyanın kişi başına en fazla tüketimi olan büyüklüğe ulaştı. Bizim de girmemizle siyah çay pazarı büyümeye başladı. Pet su işinde de pazarının yüzde 15’ine sahip olarak yılı tamamlayacağız” diye konuştu. Aromalı ile iddialı “Saka Aromalı” diye adlandırılan, aromalı, gazlı, mineralli maden suyu ürününde de önümüzdeki 3 yılda yüzde 35-40 pazar payı ve pazar liderliği hedeflediklerini belirten Erem, “Çay işinde de iddiamız, 5 yıl içinde Türkiye’de harcanan 3 liranın 1 lirası Deren Çay’a gidecek. Çay işinde yeniliklerimiz olacak, soğuk içecekte de yeni bir kategoriye gireceğiz. Sakarya Hendek’teki gıda üssünde üretilen yeni içecek ile ilgili yaklaşık 8 milyon dolarlık yatırım yaptık. Hendek’teki gıda üssü yaklaşık 25 milyon dolara mal oldu” dedi. Erem, bu üssün açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yapacağını da sözlerine ekledi. Çayı pahalı tüketiyoruz  Erem, yüksek vergi oranları olan her yerde kaçak bulunduğunu, çayın da bunlardan bir tanesi olduğunu ifade ederek, “Bunun çok sürdürülebilir olduğunu düşünmüyoruz. Dünyadaki en pahalı çayı tüketen toplumlardan bir tanesiyiz. Hammadde olarak kullandığımız çay dünya piyasalarına göre pahalı, bu nedenle de tüketiciler çayı pahalı içiyor” dedi. Erem, AB uyum süreci ile birlikte damacana pazarında belirli konsolidasyonlar beklediklerini, kalite standartları nedeniyle uzun dönemli yaşayamayacak firmalar olduğunu söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT