SEK 35 çeşit peynirle sofrada yerini ayırttı

SEK 35 çeşit peynirle sofrada yerini ayırttı

Ekonomi Haberleri

SEK, sütteki iddiasını peynire de taşıdı. "İyi sütten iyi peynir" sloganıyla yola çıkan firma 35 çeşit ürünle sofraya kuruldu

ÖMER TEMÜR
Geçen yıl Moova'yı satın alan Tat Gıda, SEK markasıyla peynir kategorisine 35 ürünle güçlü bir giriş yaptı. nbsp;"İyi sütten iyi peynir" sloganıyla yola çıkan SEK'in hedefi sektörde ilk üçe girebilmek. Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, Moova'yı, SEK'in peynir alanındaki operasyonu için geçen yıl ağustos ayında 32,3 milyon TL'ye satın aldıklarını hatırlatarak, "Bu yatırımla günlük 350 ton süt işleme kapasiteli yeni ve modern bir tesisle birlikte Ege Bölgesi'nde çok bereketli bir süt havzasından da yararlanma imkanına sahip olduk. Satın almadan bu yana geçen sürede kapsamlı araştırmalar ve tat testleri yaptık. Bunun sonucunda tüketicilerin en beğendiği lezzetlerden oluşan ürünlerimizi piyasaya sunduk. Tat Gıda olarak domates, süt ve süt ürünleri ile makarna iş kollarında 1 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Ciromuzun 500 milyon lirasını ise SEK markamızdan elde etmeyi öngörüyoruz. Hedefimiz paketli ve açık olarak toplam 10 milyar TL olduğu tahmin edilen peynir kategorisinde hedefimiz paketli peynir markaları arasında ilk üçte yer almak" dedi. nbsp;
Peynirin kalitesinde en önemli unsurun "iyi süt" olduğunu belirten Kesimer, şöyle konuştu: "Süt ürünlerinde başarının yolu "iyi süt"ten geçiyor ve biz bu konunun uzmanıyız. Ürün portföyümüzde beyaz, kaşar, dil, sürülebilir peynir çeşitlerinin yanı sıra dünyada bu alanda önde gelen ülkelere ait peynirler de yer alıyor. Hollanda peyniri gouda ve edam, Fransız peyniri mimolette ve İtalyan peyniri parmesanın üretimi farklı tecrübe ve uzmanlık gerektiriyor. Bu nedenle hem Türkiye'den hem de Avrupa'dan peynir uzmanlarıyla çalışıyoruz. Bu peynirler özel olgunlaştırma yöntemi ile ahşap raflarda aylarca bekletiliyor ve bu sayede tat, koku ve yapı olarak ideal hale geliyor." 2015 yılında Tat Gıda markalarına 55 milyon TL'lik yeni yatırım yapacaklarını dile getiren Kesimer, şirketin büyüme hedefleri çerçevesinde yeni satın almaları ve işbirliklerini değerlendirdiklerini de sözlerine ekledi.


Gıda fiyatları arttı kârlar azaldı nbsp;
Arzu Kesimer, 2014 yılında yüzde 20 büyüme gösterdiklerini belirterek "Bunun yarısı fiyattan, yarısı miktardan geldi. Biz miktar olarak da büyüdük ama esas büyüme fiyattan geldi. Süt ve buğday fiyatlarında artış oldu, domateste de geçen yıl zor bir yıl geçti. Domates fiyatları da oldukça yüksek seyretti. Hem bizim hem de tüm gıda sektöründe faaliyet gösteren sanayicilerin kârlarında önemli azalmalar meydana geldi. Biz bunu verimlilikle aşmaya çalıştık" dedi.





UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...