BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turistler sığmıyor!

Turistler sığmıyor!

Geçtiğimiz yılı 17.5 milyonluk turist ve 12 milyar dolarlık turizm geliriyle kapatan Türkiye bu yıl 30 milyon turisti hedefliyor. Potansiyelin artmasıyla birlikte havaalanları da yetersiz kalmaya başladı.



> Mutlu Çölgeçen ANKARA- Türkiye’nin turizm potansiyelinin artması ile birlikte havaalanlarında da belirgin bir artış yaşanıyor. En fazla yoğunluğun yaşandığı, İstanbul Atatürk Havalimanı, Antalya Havalimanı, Ankara Esenboğa Havalimanı, İzmir Adnan Menderes Havalimanı, Muğla Dalaman Havalimanı’nın hizmet kalitesinin artırılması amacıyla gerekli modernizasyon çalışmaları sürüyor. Bu çerçevede, İstanbul’a 3. havalimanı gündeme gelirken Antalya’da uçak park sahası artırıldı ve aynı anda 76 uçak park edebilir hale getirildi. Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan modernizasyon çerçevesinde Ankara Esenboğa Havalimanı’ndaki yeni terminal inşaatı da sürüyor. Yine aynı çerçevede Yap-İşlet-Devret modeli ile Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminal Binası ve Katlı Otoparkı 2000 yılında hizmete verildi. Söz konusu Dış Hatlar Terminali’nin büyütülmesi kapsamında yaptırılarak 2004 yılında hizmete açılan ilave tesis ile birlikte 264 bin m2 olan terminal binası yıllık yolcu kapasitesi de yılda 20 milyon yolcuya ulaştı. Katlı otopark ise 7 bin araç kapasitesine ulaştı. Yıldırım: İstanbul’a 3. havalimanı şart İstanbul’a önümüzdeki 10 yılda 40 milyon turist gelmesinin beklendiğini belirten Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bu çerçevede hava trafiğinin artmasından dolayı 3. bir havalimanının yapılması gerektiğini söyledi. Atatürk Havalimanı’nın Türkiye’nin jeopolitik konumu sebebiyle Doğu-Batı ve Kuzey-Güney bölgeleri arasında yolcu transfer merkezi olarak köprü durumunda olduğunu vurgulayan Bakan Binali Yıldırım konu hakkında şunları söyledi; “AB üyeliği yolunda ilerleyen ülkemizin; Avrupa-Türk Cumhuriyetleri ile Avrupa-Ortadoğu arasında hava yolu taşımacılığı konusunda daha da önem kazanacağı aşikardır. Bu bağlamda, AB kapsamında yürürlüğe girecek olan gürültü ve çevre kontrol konularının getireceği kısıtlılıklar sebebiyle Avrupa’daki bir kısım havaalanlarının belli saatler arasında gece uçuşlarına kapalı olması, Atatürk Havalimanı’nın da bu kısıtlamalara maruz kalabileceğini göstermektedir. Bu etkenler, belli saatlerde daha da yoğunlaşacak uçuş taleplerinin karşılanabilmesi için yeni bir havalimanı zorunluluğunu beraberinde getirmektedir.” Keşif çalışmaları sürüyor Yeni tesisler yapılmasının Türkiye’yi hava kargo pazarından daha büyük pay almasına yol açabileceğini ifade eden Bakan Binali Yıldırım, Atatürk Havalimanı’nda fiziki genişlemenin mümkün olmadığını kaydetti. Atatürk Havalimanı’nın yanında Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kapasitesinin de talepleri karşılamaya yeterli olamayacağını bildiren Binali Yıldırım, bu sebeple İstanbul’a üçüncü havaalanı yapılmasının gerekli olduğunu belirtti. Yıldırım, planlama ve etüt safhasında bulunan 3. havaalanının keşif ve projelendirme çalışmaları ile ihale yöntemine ilişkin çalışmaların devam ettiğini, maliyet ve finansman unsurlarının henüz netleşmediğini ifade etti. Antalya kapasiteyi artırdı Türk turizminin duayeni durumundaki Antalya Havalimanı da yapılan son düzenlemelerle ihtiyaçları karşılayabilecek kapasiteye ulaştı. Antalya Havalimanı’na aynı anda iki uçak inebilirken yine aynı anda 76 uçağın park edebileceği büyüklüğe ulaştı. Antalya Havalimanı 2. Dış Hatlar Terminal Binası, 77 bin m2 ve 5 milyon yolcu/yıl kapasiteli iken yeni düzenleme ile dış hatlar yolcu kapasitesi 10 milyon yolcu/yıla ulaştı. Ankara’ya modern terminal Ankara başkent olmasına karşılık şimdiye kadar şehre yaraşır bir havalimanı terminal binasına kavuşamadı. Ancak yapımına 2004 yılında başlanan Esenboğa Havalimanı İç- Dış Hatlar Terminal Binası,168 bin 322 m2 ve 10 milyon yolcu/yıl kapasiteli olup, 2007 yılında tamamlanması öngürülüyor. Dalaman güçlendiriliyor Türkiye’nin güneydeki en yeni havalimanlarından olan Dalaman Havalimanı, güneydeki turizmin ağırlığını çeken yerlerden birisi. Antalya Havalimanı’ndan sonra en fazla iniş ve kalkışın gerçekleştiği Dalaman Havalimanı’nın modernize projesi de sürüyor. 2004 yılında yapımına başlanan Dalaman Dış Hatlar Terminal Binası, 70 bin m2 ve 5 milyon yolcu/yıl kapasiteli olup, 2006 yılında hizmete girecek. İzmir cazibe merkezi oluyor Turizm potansiyeli açısından Ege’nin incisi konumundaki İzmir de aynı modernizasyondan nasibini alıyor. İhalesi 2004 yılında yapılan İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminal Binası’nın tamamlanması durumunda havalimanı 5 milyon yolcu/yıl kapasiteye ulaşacak. Araplar pahalı tatilden şikâyetçi BURSA- Türkiye’ye Avrupalı turistler gibi “herşey dahil” sistemli turlarla gelmeyen Arap turistler, yüksek konaklama ve yemek fiyatlarından şikayetçiler. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Erdem, Arap turistlerin, kalabalık aileleri olduğu için Avrupalı turistler gibi ortak turlarla gelmeyi sevmediğini, tatillerini ailece geçirmeyi tercih ettiklerini söyledi. Avrupa’dan “herşey dahil” sistemli turlarla gelen turistlerin ulaşım, konaklama, yemek ve hatta alışveriş ihtiyaçlarını çok ucuza karşılayabildiğini, Arap turistlere ise bağımsız geldikleri için bu imkanın sunulmadığını kaydeden Erdem, otel, restoran ve alışveriş merkezlerinin bu konuda daha duyarlı olması gerektiğini bildirdi. Hasan Erdem, Avrupa’dan “herşey dahil” sistemle Türkiye’ye gelen bir turistin konaklama ve yemek için günlük yaklaşık 70 dolar ödediğini, Arap turistlerde ise bu rakamın 200 dolara kadar çıktığını ifade etti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT