BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turizmde tanıtım yetersiz

Turizmde tanıtım yetersiz

Baş Başa programında tekstilcilere yönelik tavsiyelerde bulunan iş adamı Yılmaz Ulusoy, sektör temsilcilerinin birlik olup devletle beraber hareket etmesi gerektiğini vurguladı.



TGRT HABER TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Soysal’ın hazırlayıp sunduğu ‘Baş Başa’ programında konuşan Ulusoy Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yılmaz Ulusoy turizm için ayrılan 60-70 milyon dolarlık bütçenin yetersiz olduğunu söyledi. Ulusoy, ülkenin tanıtımı için en az 500 milyon dolar gerektiğini vurguladı. İSTANBUL- TGRT HABER TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Soysal’ın hazırlayıp sunduğu Baş Başa Programı’na katılan iş adamı Yılmaz Ulusoy, “Turizmin tanıtımı için ayrılan bütçe yetersizdir. 13-14 milyar dolar döviz girdisi sağlayan bir sektörün tanıtımına en az 500 milyon dolar ayrılmalı” dedi. “60-70 milyon dolarlık bütçe ile Türkiye’nin tanıtımının yapılması mümkün değil” diyen iş adamı Yılmaz Ulusoy şöyle konuştu: “Başımızdaki terör belası devam ederken, yanı başımızda savaş sürerken, etrafımızda bizi sevmeyen komşularımız varken, 60-70 milyon dolarlık tanıtım yetersiz kalır. İspanya, İtalya ve Fransa gibi ülkelere bizden çok daha fazla turist gitmesine rağmen, onların tanıtım için ayırdığı bütçe en az 500 milyon dolardır. 13-14 milyar dolarlık döviz getirisi olan bir sektör için en az 500 milyon dolarlık tanıtım yapılmalıdır. Bu şekilde tanıtım yapılırsa elde edilen gelir de kat kat artacaktır. Biz futbolda dünya üçüncüsü olduk, bir çok spor dalında başarılar kazandık, bunları kullanarak ülkenin tanıtımını yapamadık.” Sezon 12 aya yayılmalı Türkiye’nin tanıtımı için filmler çekilebileceğini anlatan Yılmaz Ulusoy şöyle devam etti: “Bakın seneler önce Rusya’da çekilen filmler var ve hâlâ Rusya o filmlerin faydasını görüyor. Aynı şekilde Tunus’da çekilen Star Wars ile Mısır’da çekilen Mumya filmleri o ülkelerin tanıtımını çok iyi yapmış turizmlerinde de patlama olmuştur. Ayrıca sadece deniz, kum, güneş turizmi ile bir yerlere gelinmez. Bizim köklü bir tarihimiz, kültürümüz ile sağlık, yayla, kaplıca, inanç turizmimiz var. Bunların tanıtımını yaparak turizm sezonu 12 aya yayılmalı. Tanıtım yapılmadığı takdirde hem turizm sezonu uzamaz, hem de turizmden beklenen alınamaz.” Sektöre teşvik şart Turizmde patlama oldu söylemlerinin yanlış olduğunu da kaydeden iş adamı Yılmaz Ulusoy; “Patlamanın olması için devletin turizmi teşvik etmesi gerekir. Turizm rahmetli Özal zamanında teşvik ediliyordu. Tahsis ve alt yapı yapılıyordu, yapılan harcamanın %40’ı geri iade ediliyordu. Bugün yer tahsisleri parayla yapılıyor. Alt yapıdan katkı payı alınıyor. Böyle olunca da sektörde beklenen patlama meydana gelmiyor” diye konuştu. Mehmet Soysal’ın “Terör saldırılarından turizm sektörü etkilendi mi?” sorusu üzerine Yılmaz Ulusoy; “Turizm sektörünün terör olaylarından anında etkilenen bir yapısı vardır. Bu sektörde nezle gribe dönüşmüyor anında zatürreye çeviriyor. Bunun için dikkatli olmamız lazım. Londra’daki terör olaylarından sonra rezervasyon iptali bizim korktuğumuz kadar olmadı” şeklinde konuştu. Türkiye turizmde marka olamamıştır diyen Yılmaz Ulusoy, sektörün en büyük sıkıntılarından birinin de % 18’lik KDV olduğunu vurguladı. Yılmaz Ulusoy; KDV oranlarının en az %8’e çekilmesi gerektiğini söyledi. Tekstil zor nefes alıyor Baş Başa programında tekstil sektöründeki problemler hakkında da açıklamalarda bulunan iş adamı Yılmaz Ulusoy, şöyle konuştu: “Türkiye’deki tekstil sektörünün yeniden yapılandırılması gerekir. Konservatif tedavi ile tekstil ayakta durmaz. İhracatta tavan yaptığımız doğru buna rağmen tekstil zor nefes alır duruma gelmiştir. Tekstil sektörünün içine girdiği çıkmazın nedenleri, pahalı enerji kullanmamız ve pahalı işçi çalıştırmamızdır. Asgari ücretle çalışan bir işçi, işverene 900-950 dolara mal oluyor. Ayrıca tekstil sektöründe yapılan hatalar sonucu arz talebin önüne geçerek fiyatları düşürdü. Nasıl olsa satarım mantığıyla yapılan üretimler sektörü zora sokmuştur. Bunun yanında döviz kurlarındaki düşüş işverenin masrafını artırmıştır. Diğer sektörlerde kurun pek etkisi görülmezken, tekstil sektöründeki bir işverenin maliyet masrafları son 33 ayda yüzde 70 artmıştır. Bir tarafta kurdan dolayı yüzde 14-15 kaybedilirken, diğer tarafta kaybedilen oranı yüzde 70’i bulmuştur.” Çin’in imkânları çok fazla Çin ve Hindistan’ın tüm dünyadaki tekstil sektörünü tehdit ettiğini vurgulayan Yılmaz Ulusoy; “Çin yatırımcıya bedava yer ve alt yapı hizmetinin tamamını sunuyor. 10 sene yatırımcıdan sigorta ve vergi gibi taleplerde bulunmuyor. Ayrıca Türkiye’de 950 dolara mal olan bir işçinin maliyeti Çin’de en fazla 80 doları buluyor. Çin bu kadar imkan sağlarken yatırımcı niye Türkiye’ye gelip yatırım yapsın” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108299
    % 1.28
  • 3.6547
    % -0.47
  • 4.3321
    % 0.08
  • 4.8246
    % -0.63
  • 151.288
    % -0.09
 
 
 
 
 
KAPAT