BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Amerikalıyla lokum gibi iş bağlantıları

Amerikalıyla lokum gibi iş bağlantıları

New York’ta düzenlenen fuara çıkarma yapan 39 Türk firmasının başta lokum ve şekerleme gibi ürünleri büyük ilgi gördü. 2 milyon dolarlık sözleşme yapılmasının beklendiği fuarda Amerikalılara 8 ton ürün tattırıldı.



İZMİR- ABD’nin New York şehrinde düzenlenen gıda fuarında Türk ürünleri büyük ilgi çekerken, yaklaşık 2 milyon dolar tutarında iş bağlantısı yapıldı. Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkan Vekili Nedim Kalpaklıoğlu, geçtiğimiz günlerde New York Javits Sergi ve Fuar Merkezi’nde açılan “International Fancy Food & Confection Show” fuarına Türkiye’den 39 firmanın katıldığını belirtti. Türk firmalarının New York’ta 3 gün süren fuara katılımının Ege İhracatçı Birlikleri tarafından sağlandığını kaydeden Kalpaklıoğlu, firmaların 32’sinin Ege ve İzmir’den gittiğini söyledi. Nedim Kalpaklıoğlu, fuarda Türk gıda ürünlerinin sergilendiği “Türkiye Pavyonu”nun alan olarak İtalya ve İspanya pavyonlarından daha büyük olduğunu, ziyaretçilerden de büyük ilgi gördüğünü, katılan firmaların “güzel bağlantılar” yaptığını anlattı. Uzun vadeli kontrat istiyorlar ABD’li alıcıların Türkiye ile daha çok temas etmek ve mal almak istediklerini bildiren Nedim Kalpaklıoğlu şunları anlattı: “Uzun vadeli kontratlar yapmak istediklerini ifade ettiler. Amerikalılar, Türkiye’den alacakları gıda ürünlerini bir yıllık bağlantıyla tedarik etmek istiyor. Sabit fiyat ve büyük miktarda sipariş vermek istediklerini dile getirdiler. Zeytin, zeytinyağı, makarna, bisküvi, kapari, konserve, kurutulmuş domates ve her türlü biber çeşidine büyük ilgi duydular.” Türk ihracatçısının “bir kaç ay sonra ne olacağını bilememenin sıkıntısını yaşadığı için” uzun vadeli kontratlara fazla sıcak bakmadığını ifade eden Nedim Kalpaklıoğlu, bu sıkıntılara rağmen önemli iş bağlantısının gerçekleştiğini kaydetti. 20 bin ziyaretçi gezdi Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper de 680 metre karelik Türkiye Pavyonu’nda 39 Türk firmasının gıda ürünlerini Amerikalılara en iyi şekilde tanıttığını söyledi. Yaklaşık 20 bin ziyaretçinin Türk gıda ve ihraç ürünlerini tanıdığını, götürülen 8 ton gıda ürününün 3 gün süresince ziyaretçilere tattırıldığını dile getiren Alper, katılan firmaların 200 bin-2 milyon dolar arasında sipariş beklentisi içinde olduklarını kendilerine bildirdiklerini söyledi. Fuarda Türk ürünleri arasında en fazla ilgiyi zeytin, zeytinyağı, Türk lokumu ile kuru domates üreticisi ve ihracatcılarının çektiğini belirten Sezmen Alper, Türk firmalarının ortalama 25-30 alıcı ile temas ettiğini, görüştüğünü dile getirdi. Sezmen Alper, Türk firmalarının zeytin ve zeytinyağı, sıvı yağ, sirke, konserve gıdalar, hazır yemek, kuru meyve, kuru domates ve domates ürünleri, lokum, helva, tahin, pekmez, makarna, sakız ve şekerleme, bisküvi ve çikolata, baharat, bal, reçel, hazır çorba, kuru bakliyat, deniz ürünleri, ekmek, peynir ve süt ürünleri, içme suyu, meyve suları ve kahve gibi çok çeşitli ürünlerin yanı sıra Amerikalı müşteri potansiyelinin ilgisi doğrultusunda organik ve kaşer ürün grubuyla da fuarın nabzını tuttuğunu söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT