BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çocuk dergileri teknolojiye yenildi

Çocuk dergileri teknolojiye yenildi

Son yıllarda çocukların bilgisayardan internete kadar birçok yenilikle tanıştığını söyleyen Türkiye Çocuk Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Sırrı Arvas, “Çocuk yayıncıları ne yaparlarsa yapsınlar, teknolojiyle rekabet edecek ölçüde yayınlar ortaya koymakta zorlandı” diyor.



> İnan Arvas Çocuk dergiciliği ve edebiyatı sahasında at koşturan günümüz yazarlarının oldukça verimli olduklarını, çocuk dergilerinde birbirinden güzel çalışmalar yapıldığını görüyoruz. Hızla artan dergi, yayınevi, yazar sayısı ve harcanan çaba sevindirici oluyor. Çocuk dergileri, yarışmalar düzenleyerek çocukların gizli kabiliyetlerini ortaya çıkarıp okuma alışkanlıklarına katkıda bulunuyorlar. “Türkiye’de çocuk dergiciliği, çocuk edebiyatı ve çocuk okuma alışkanlığı kazanmasında çocuk dergilerinin etkisi” konulu sorularımıza Türkiye’nin önde gelen birkaç çocuk dergisinin yetkililerinden cevap aldık... Türkiye Çocuk Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Sırrı Arvas: Okumayı sevdiriyoruz “Ülkemizde çocuk dergiciliği 80’li yıllarda altın çağını yaşadı. Türkiye Çocuk dergisi o zamanlar 100 binlik satışıyla büyük gazetelerin tirajlarıyla atbaşı gidiyordu. Yıllar geçtikçe çocuklar bilgisayardan internete kadar birçok yenilikte tanıştılar, böylece, çocuk yayıncıları ne yaparlarsa yapsınlar, çocukların ellerindeki alternatifler ile rekabet edecek ölçüde yayınlar ortaya koymakta zorlandılar. Böylece çocuk dergileri yavaş yavaş cazibelerini yitirmeye başladı ve ekonomik açıdan sıkıntılar kendi gösterdi. Şu an itibariyle çocuklar için çıkan 10-15 civarında çocuk dergisi var. Hepsi de canla başla çocuklar için çalışıyorlar. Çocuk dergileri, çocukların sosyalleşmesine katkıda bulunan, onlara okuma alışkanlığı kazandıran, toplumda birey olmalarına yardımcı olan, kendilerini ifade etme fırsatı sunan dergilerin mutlaka daha güçlü olmaları gerekiyor. Bu arada çocuk edebiyatında umut verici ve sevindirici gelişmeler oluyor. Tek eksiğimiz, aile, okul ve medya gibi etkenlerin okuma alışkanlığı kazandırma noktasında biraz daha gayretli olmaları. Çocuk dergileri “eğlenceli bilgi” verdiği için rahatlıkla okunabiliyor. Ayrıca görsel unsurlarla desteklendiği için beynin her iki lobunu çalıştırıcı bir etkisi var.” Gonca Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Osman Kaplan: Dergi, iftar sofrası gibidir “Ülkemizde çocuk dergiciliğinin maalesef amacının tam olarak ne olduğunun bilinmediği kanaatindeyim. Çünkü piyasamızdaki çocuk dergilerini incelediğimizde bir çoğunun çocuk ürünleri reklam kataloğu gibi olduğunu görüyoruz. Çocuklara doyurucu bilgi veren, okuma ve yazma aşkı uyandıracak, görselliği çok çok iyi, muhtevası itibariyle çocuklara “işte benim dergim” dedirtecek ürünler çok az. Çocuk yayıncılığı ve dergiciliği adına ülkemizde bir açlık olduğunu belirtmeliyim. Çocuk dergisi için bizim yaptığımız bir benzetme vardır “dergi iftar sofrasına benzer” diye... Okurun önce gözü, sonra gönlü (karnı) doymalı. böyle olunca da sizin sofranızdan doyarak kalkan bir misafir sizin sofranıza her zaman seve seve gelir.” TÜBİTAK-Bilim Çocuk Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Raşit Gürdilek: Zihin gelişimi sağlıyor “Ülkemizde çocuk dergiciliğinde farklı işlevleri yerine getiren gruplar olduğunu görüyoruz. Bilim Çocuk gibi kimi dergiler eğitime katkısı, kaynak olarak işe yaraması ve birçok konuda güncel bilgileri aktarmasıyla öne çıkıyor. Diğer dergilerse büyük ölçüde çocuk edebiyatına katkıda bulunuyor. Çocuk dergilerini, yaygın eğitimin kimi zaman da örgün eğitimin biricik kaynakları olarak görebiliriz. Çünkü, çocuk dergilerinin en önemli işlevlerinden biri de eğitime katkıda bulunması. Üstelik, dergilerdeki eğlence, oyun, deney ve etkinlikler çocukları mıknatıs gibi çekiyor. Böylece zihinsel becerileri gelişiyor. Okuma alışkanlığının kazandırılmasında çocuk dergilerinin katkıda bulunduğu açık. Üstelik, dergiler yalnızca okuma alışkanlığı kazandırmıyor, dilin gelişimini de sağlıyor.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT