BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Topbaş’tan otopark atağı

Topbaş’tan otopark atağı

Büyükşehir tarafından başlatılan çalışmayla, İstanbul 5 ayrı bölgeye ayrıldı. 26 ilçede aralarında asansörlülerin de bulunduğu 213 bin araçlık, 229 adet otopark yapmak için düğmeye basıldı.



> Sadettin Erkişi İSTANBUL- Büyükşehir Belediyesi, İstanbul’un ulaşım propleminde önemli bir yer tutan ve kronik bir hale gelen otopark proplemini masaya yatırdı. Bu çerçevede önce İstanbul’un otopark envanteri çıkarılarak çalışmalara başlandı, işgaller kaldırıldı, ayrıca 31 ilçe ile 41 beldenin cadde ve sokaklarında parkomat yerleştirilecek yerlerinin tesbiti için de ihale açıldı. Yapılan envanter çalışmasında İstanbul’daki mevcut otoparkların kapasitesinin 145 bin 173 olduğu, bunun 3 bin 335’i nin parkomat, 87 bin 653’ünün açık otoparklar ve 54 bin 185’i nin ise kapalı otoparkların oluşturduğu tespit edildi. Bu tespitin ardından 5216 sayılı yeni Büyükşehir Belediyesi Kanunu’na göre sorumluluk alanı 183 bin hektardan 535 bin hektara çıkan İstanbul’un, Otopark Bölgeleme Planı revize edildi ve 5 bölgeye çıkarıldı. Buna göre tarihi, ticaret hizmet ve turizm fonksiyonlarının bulunduğu yerler birinci bölge, sahil kesiminde ticaret, hizmet unsurlarının düşük olduğu yerler ikinci bölge, konut ağırlıklı yerleşim alanları üçüncü, nüfus ve istihdamın düşük olduğu alanlar dördüncü, kırsal ve orman alanları ile askeri bölgelerde beşinci bölge olarak tanımlandı. İstanbul’un 5 bölgeye ayrılmasının ardından Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü, otopark alanlarının planlamasını güncelleştirdi. İlçe bazında bir bölü 5 bin ölçekli Nazım İmar Planları ile bir bölü bin ölçekli Uygulama İmar Planları’nda yerleri belirlendi. Ayrıca mevcut olan, inşaat halinde bulunan ve yeni yapılacak olanlarla ilgili tüm bilgiler sayısal ortamda haritalar üzerine işlendi. Engelliler unutulmadı Bu projenin arkasından “İstanbul Ulaşım Sistemi ile Entegreli Yeni Otopark Alanları” çalışması kapsamında , 26 ilçede 213 bin 362 araç kapasiteli otopark yapılması planlandı. Yapımı planlanan otoparkların sayısı 229 olarak belirlenirken, bunun 128 adedi zeminaltı kat otoparkı, 84’ü kat otoparkı, 4’ü açık otopark, 9’u asansörlü otopark, 4’ü de caddealtı otopark şeklinde yapılacak. Ayrıca Avan proje çalışmaları tamamlanan İstanbul’un 36 transfer merkezinde de, yaklaşık 28 bin araçlık otopark yapılması planlandı. Bu arada İstanbul’un çeşitli yerlerinde toplam 29 bin 86 araç kapasiteli otoparkların bazılarının inşaatları bazılarının da proje çalışmaları devam ediyor. Bu çerçevede Zeytinburnu’da yapılan 400 araç kapasiteli Türkiye’nin ilk cadde altı otoparkı yapıldı. Taksim Talimhane’de yapılacak bin 200 araçlık mekanik asansörlü otoparkın ise proje çalışmaları tamamlandı, Kadıköy Bağdat Caddesi’nin altına inşa edilecek otoparkın ise Avan Proje’si yapıldı. Bu arada Büyükşehir Belediyesi, işgal altındaki 87 otoparkını geri aldı ve bunları BELTUR işletmeye başladı. Otopark mafyasına son Büyükşehir Belediyesi bir taraftan bu çalışmaları yürütürken, diğer taraftan da İstanbul genelinde cadde ve sokaklara yerleştirilecek parkomatların yerlerinin tesbiti, kriterlerinin belirlenmesi ve projelendirilmesi için de ihale açtı. 27 Eylül tarihinde yapılacak ihale ile istanbul’un 31 ilçe belediyesi ve 41 belde belediyesinin birinci derece kent merkezlerinde parkomat yerleştirilecek tüm cadde ve sokaklar belli olacak. Büyükşehir Belediyesi, elde edilen geliri, ilgili ilçe veya belde belediyesi ile yarı yarıya paylaşacak. Parkomatları, Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden BELTUR’un işleteceği, böylece yıllardır şikayet edilen “Otopark mafyası” ve “Değnekçi” baskısına da son verileceği kaydedildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT