BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kampanyalar tam gaz (Otomobil Dünyası)

Kampanyalar tam gaz (Otomobil Dünyası)

Yıl sonu yaklaştıkça stoklarını eritmek isteyen firmaların düzenlediği kampanyalar devam ediyor. Sunulan cazip şartlar karşısında ise tüketici kararsızlık yaşıyor. Uzmanların en önemli tavsiyesi otomobilin mutlaka yetkili bir bayiden alınması...



> Ahmet Enes Demiray Sene sonu yaklaştıkça 2005 model stoklarını eritmek isteyen otomotiv firmalarının kampanyaları da tüm hızıyla devam ediyor. İndirimler ve birbirinden cazip kampanyaların sayısı artınca bu defa da otomobil seçiminde kararsızlık yaşanıyor. İçinde bulunduğumuz dönemde yetkili satıcıların tüketiciye cazip şartlar sunduğunu söyleyen Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Doğaner, otomobil alımında dikkat edilecek en önemli noktanın istenilen markanın yetkili bir bayiden satın alınması olduğunu kaydetti. Tüketicinin almak istediği markayı mutlaka bir yetkili bayiden alması gerektiğini vurgulayan Uğur Doğaner, “X markalı bir otomobil almak istiyorsa mutlaka, bayi güçlüyse, yetkili ise servisi varsa o alışverişi gerçekleştirsin. Bunun haricinde yurtdışından ithalatçılar dediğimiz bayi olmayan, dışardan Avrupa ülkelerinden araç getiren firmalar bulunuyor. Bu firmalar taksitli kampanyalar düzenliyorlar ve otomobil satışı için 3 ay veya 5 ay sonraya gün veriyorlar. Ne yazık ki 3 ay değil 3 yıl geçiyor, ama aldığı araç ortada yok.” Bütün markalar güzel Türkiye’deki bütün markalarda ithal-yerli olsun üretici ve distribütör firmaların yedek parça sıkıntısının söz konusu olmadığını belirten Uğur Doğaner, “Bilgi, eğitim, servis, teknoloji, ekip, ekipman, makina, hiçbir eksiklik yok. Hiçbir sıkıntı yaşanmıyor. Yetkili bayilerden alınan otomobilin arkasında firma her zaman vardır. Üretici şirket, distirübütör her zaman vardır. Kimsenin endişesi olmasın. Her şey firmanın garantisi altında. Bankaların sunduğu çok cazip imkanlarla şu anda otomobil almak için güzel bir ortam” diye konuştu. Türkiye ve Türk otomotiv sektörünün yeni bir döneme girdiğine de dikkat çeken Uğur Doğaner, “Artık yetkili satıcılarımıza, Türkiye’de üretilen dünya araçlarını satma imkanları doğdu. İhracat rakamları bunu aslında fazlası ile ispatlıyor. Bu süreçte; üretici, ihracatçı, ithalatçı ve yetkili satıcılar ayrımı yapılmaksızın, her kesime görev düşüyor. Devletin de bundan böyle tüm bu kesimlerin görüş ve tavsiyelerine başvurması ve sektörel derneklere aynı yakınlıkta bulunması gerekir” şeklinde konuştu. ‘Tuning’de pazar büyüyor Son yıllarda Türkiye’de kalitesini giderek artıran, araçlara aksesuar ve eklenen diğer özeliklerle şık bir görüntü kazandıran tuning sektörüne yeni firmaların katılımı devam ediyor. 1995 yılında Hakan Kotaman tarafından kurulan ve Türkiye’de tuning sektöründe önemli bir yere sahip olan Sound Station Tuning, otomobil müzik sistemleri konusunda çarpıcı çözümler sunuyor. 2000 yılında Opel Steinmetz ile imzalanan anlaşma sonucunda Türkiye distribütörü olarak müzik sistemleriyle birlikte tuning sektörüne de giren firma, BMW AC Schnitzer ve Mercedes Carlsson’un da distribütörlük faaliyetlerini yürütüyor. Son yıllarda rekabetin artmasıyla birlikte firma, Avrupa’nın önde gelen tuning şirketlerinden Mosselman Turbo System’in ürünlerini de yelpazesine kattı. Clio’nun yeni modeli F 1’e rakip Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan Clio Renault Sport Concept, son derece sportif tasarımıyla dikkat çekiyor. Keskin hatlar ve farklı bir iç mekana sahip olan Clio Sport, ön çamurluklardaki hava tahliye ızgaraları sayesinde Formula 1 teknolojisini kullanıyor. 2006 yılının ilk yarısında Avrupa’da satışa sunulacak olan modelin görünüşü hakkında bilgiler veren Clio Renault Sport Concept, 2.0 cc’lik 16V motoruyla seri bir kullanım sunuyor. Araçta bulunan hava dağıtıcısı, hava akımlarını kanalize ediyor ve hızlandırıyor. Oluşan vakum etkisiyle herhangi bir kanat takmaya gerek kalmaksızın, aracın arka tarafının yola tutunması meydana geliyor. Hava dağıtıcısının etkinliğini azaltmamak amacıyla, iki egzos çıkış borusu ise yan hava sapma kanalları içine yerleştirildi. Volkswagenler’e spor takım elbise Araç modifikasyonunda önde gelen firmalardan olan ABT, Volkswagen’le gerçekleştirdiği işbirliği ile Türkiye’de faaliyet göstermeye başladı. ABT’nin yaptığı çalışmada, Volkswagen’in Touareg, Passat, Golf, Golf GTI ve Polo modelleri daha sportif bir havaya kavuştu. 1991 yılından beri Volkswagen grup markalarına tuning ve motor sporları alanında hizmet veren ABT ürünleri, Doğuş Grubu vasıtasıyla bütün VW Yetkili Satıcıları’nda satışa sunuldu. Accent baştan aşağı yenilendi Hyundai’nin İzmit’te 1997 yılında üretilmeye başlanan Accent modeli, zenginleştirilen donanımı ve 1.6 modeli için yenilenen yüzüyle satışa sunuldu. Accent Admire’ın, 85 HP gücündeki 1.3 litre hacimli motoru kullanan versiyonunda, bir önceki modele göre koltuk kumaşları değiştirildi ve yeni desenlere yer verildi. Accent Admire 1.3’te uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, gecikmeli sönen iç aydınlatma, dijital bilgi ekranı, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve ön sis farları da artık standart donanımda yer alıyor. Ayrıca 1.6 lt benzinli ve 1.5 CRDi dizel motora sahip versiyonlardaki 185/60 R14 ölçüsündeki lastikler yeni Accent Admire 1.3’te de sunuluyor. Accent Admire 1.3’ün peşin alım kampanyalı anahtar teslim fiyatları 20 bin 707 YTL ile 23 bin 907 YTL arasında değişiyor. Accent Admire 1.5 CRDi fiyatları da 24 bin 612 YTL ile 28 bin 612 YTL arasında değişiyor. Toyotasa temmuzda kendi rekorunu kırdı Toyotasa, geçtiğimiz temmuz ayında kendi satış rekorunu kırdı. 2 bin 913 adetlik otomobil satış rakamı ile temmuz ayında yüzde 7.5’lik pazar payına ulaşan Toyotasa, böylece bu yılın yedi ayını hedefinin üzerinde tamamlayarak orta vadeli hedefine ulaştı. Öte yandan hedeflerinin üzerinde satış gerçekleştiren Toyotasa’nın azalan stokları sebebiyle kısa bir süre için Toyota markasına olan talebi karşılamakta bir miktar zorlanabileceği ancak ekim ayı içinde müşterilerin ihtiyaçlarının tam olarak karşılanabilecek duruma gelinmesinin planlandığı belirtildi. Petline’dan ‘Okula Dönüş’ kampanyası Petline, eğitime katkı sağlamak için yeni bir kampanya düzenliyor. Petline istasyonlarından 60 YTL’lik akaryakıt alanlara eğitim seti hediye edilecek. “Okula Dönüş Kampanyası” adı verilen söz konusu etkinlik, 1 Eylül 2005 tarihi itibariyle başlayacak ve 1 ay sürecek. Kampanyaya katılan Petline istasyonlarından 60 YTL’lik akaryakıt alan tüm araç sahiplerine defter, kalem, silgi ve kalemtraştan oluşan eğitim setleri armağan edilecek.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT