BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Fıtığa karşı spor

Fıtığa karşı spor

Uygun bir tedavinin yanı sıra uygulanacak egzersiz programı sayesinde, boyun ve bel fıtığı kontrol altına alınabiliyor.



İSTANBUL- Bel ve boyun fıtıkları günümüzde en sık görülen rahatsızlıkların başında yer alıyor. Öyle ki her 100 kişiden 80’i bel ağrısından şikayet ederken 5’inde de bel fıtığına rastlanıyor. Yine her 3 kişiden biri boyun ağrısından mustarip. Özellikle 30 yaşlarından sonra bel ve boyun şikayetlerinde ciddi bir artış gözleniyor. Modern hayat tarzı, travmalar, zorlamalar, kazalar bel ve boyun fıtıklarının başlıca nedeni. Bel ve boyun fıtıklarının tedavisinde egzersizlerin önemi büyük. Tedavi bitiminden sonra da sürekli ve düzenli yapıldığında önleyici etkisi olan bir yöntem. Bunlara dikkat edin! * Ağırlık kaldırmayın * Ağır işler yapmamaya çalışın * Ters hareketlerden kaçının * Ortopedik boyun yastığı kullanın * Orta sertlikte yatak tercih edin * Günlük aktivitelerde uzun süre aynı pozisyonda kalmayın * Egzersizleri düzenli yapın. İşte pratik egzersizler > Sırtüstü, dizler bükük uzanın > Karın kaslarınızı sıkarak belinizi yatağa doğru bastırın > Gevşeyin ve hareketi tekrarlayın. > Sırtüstü yatın > İki dizinizi birden göğsünüze doğru çekin > Elleriniz ile dizlerin altından çekerek germe kuvvetinin etkinliğini artrın > Hareketi tekrarlatın. > Sırtüstü uzanın > Karın kaslarınızı kasın ve belinizi yatağa yaklaştırın > Sol bacağınızı her iki dizinizde de düz olacak şekilde kaldırın > Başa dönün ve diğer bacağınızla tekrarlayın. > Sırtüstü uzanın > İki dizinizi birden göğsünüze çekin > Elleriniz ile dizlerin altından çekerek germe kuvvetinin etkinliğini artırın > Başlangıç pozisyonuna dönün. > Sırtüstü uzanın > Karın kaslarınızı kasın > Sol bacağınızı kaldırın > Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer bacağınızla tekrarlayın. > Sırtüstü uzanın > Bir dizinizi göğsünüze çekin > Başlangıç pozisyonuna dönün.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT