BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Marka olan kazanır’

‘Marka olan kazanır’

Rekabetin ana kuralının markalaşmak olduğunu belirten, Boydak Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mustafa Boydak, bunu gerçekleştiremeyenlerin silinip gideceğini söyledi.



KAYSERİ- Kayseri Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı ve Boydak Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mustafa Boydak, markalaşmanın öneminin giderek arttığına dikkat çekerek, “Dünyada marka olmazsanız, silinip gidersiniz” dedi. Günümüzde ticari faaliyetlerin çok hızlı şekilde küreselleştiğini, bütün ülkelerin serbest piyasa kurallarına uyum sağlamaya çalıştıklarını ifade etti. Türkiye ekonomisinin son yıllarda bu süreci yakalama çabası içerisinde olduğunu belirten Mustafa Boydak: “Firmalar artık rekabet sürecinde stratejilerini yeniden gözden geçirmekteler. Globalleşen ekonomilerde, güçlü bir şekilde rekabet edebilmek için marka olmak gerekiyor. Yapılan pazar araştırmalarında müşteriler aynı kalitedeki mal ve hizmetten sağlanan faydalar eşit bile olsa, iki maldan markalı olanı tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Yeni ekonomik düzende de ayakta kalmanın yolu marka üretmektir. Türkiye’de son yıllarda marka ve markalaşma yatırımları hızlı bir şekilde arttı. Bunda, ülkemizde yaşanan ekonomik krizlerin etkisinin olduğuna inanıyorum. Çünkü krizler bazen fırsatlarını da beraberinde getirir. Biz, holding olarak bu fırsatları çok iyi değerlendirdiğimize inanıyoruz. 2001 krizinden en küçük bir yara bile almadan çıkmamız, bu konuda ne denli vizyon sahibi olduğumuzun açık bir ispatıdır.” Rekabetin altın kuralı Uluslararası ekonomiye katılmanın ve rekabet edebilmenin en önemli şartının marka olduğunu vurgulayan Mustafa Boydak, “Biz grup olarak çalışmalarımızı uluslararası ekonomiye katılma yönünde planlıyoruz ve mobilyadan tekstile, pazarlamadan endüstriyel üretime, kablo ve metal üretiminden lojistik hizmetlere, finans sektörüne kadar birçok alanda faaliyet göstermekteyiz. Bu alanlarda iyi bir marka olmak için de azami gayret gösteriyoruz. Bu alanlarda diğer ülkelerle ve rakiplerimizle rekabet edebilmek için marka olmanın şart olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT