BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Akaryakıt doğuda kamyonla batıda tankerle kaçırılıyor!

Akaryakıt doğuda kamyonla batıda tankerle kaçırılıyor!

Türkiye’de kamyonlarla yapılan akaryakıt kaçakçılığının doğu illerinde daha yoğun olduğu dikkat çekiyor. Batıda ise deniz yoluyla yapılan kaçakçılık sayı olarak az ama hacim olarak çok fazla...



ANKARA - Türkiye’deki akaryakıt kaçakçılığının 2004 yılı resmi değerlendirmesini tamamlayan Emniyet Genel Müdürlüğü, son 10 yılda motorlu araç sayısında görülen yüzde 70’lik artışa rağmen akaryakıt tüketimindeki artışın yüzde 24’lük bir artış oranıyla sınırlı kaldığını belgeledi. Değerlendirme raporunda, aradaki farkın kaçak akaryakıt ile kapatıldığı vurgulandı. Van başı çekiyor Rapora göre akaryakıt kaçakçılığında doğu illerimiz ilk sıraları alıyor. Bu iller arasında ilk sıra da ise Van bulunuyor. Verilere göre, ilk 10 sırayı Van, Iğdır, Şırnak, İstanbul, Hakkari, Batman, Hatay, Şanlıurfa, Mardin ve Kocaeli illeri alıyor. Büyük miktardaki akaryakıt kaçaklığı ise denize kıyısı bulunan illerde yapılıyor. Çünkü, doğu illeri kamyonlarla sınırlı miktarlarda kaçakçılık yaparken, denize kıyısı bulunan iller gemilerle ve tankerlerle, büyük miktarlarda yapıyor. Akaryakıt miktarı baz alındığında, ise ilk sırayı Kocaeli alıyor. Kocaeli’ni sırasıyla İstanbul, Hatay, Van, Şanlıurfa, Mardin, Hakkari, Şırnak, Batman ve İçel izliyor. Motorin ilgi görüyor Raporda en çok akaryakıtın 6 milyon 673 bin 466 litre ile 2002 yılında yakalandığı belirtilirken, 2004 yılında ise bu rakamın 2 milyon 907 bin 612 litre olarak gerçekleştiği kaydedildi. Polisin tespit ettiği 2004 yılı kaçak akaryakıt olayı sayısı 9 bin 581 olarak gerçekleşirken, yapılan çalışmalarda kaçak akaryakıt kaçakçılığı ile ilgisi bulunan 17 bin 771 kişi gözaltına alındı. Tüm bu çalışmalar sırasında 2 milyon 725 bin 123 litre motorin, 49 bin 265 litre fuel-oil, 98 bin 654 litre benzin ve 34 bin 570 bin litre solvent ele geçirildi. Kaçakçılığın sebepleri Raporda akaryakıt kaçakcılığın sebepleri ise şunlar gösteriliyor: * İgili kamu birimleri arasındaki koordinasyonsuzluk. * Denetimlerde gerekli koordinenin sağlanamaması, * El konulan kaçak akaryakıt ile naklinde kullanılan kara ve deniz tankerlerinin tesliminde yaşanan sıkıntılar. * Gümrükte denetimlerin tam olarak yapılamaması. * Yakalanan kaçak akaryakıtın analiz edilmesi için gereken ücreti karşılayacak bir kuruluşun olmayışı. > Süleyman Demir
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT