BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobilde 2006 canlılığı (Otomobil Dünyası)

Otomobilde 2006 canlılığı (Otomobil Dünyası)

Ulusal ve uluslararası fuarlarda, otomobil firmaları 2006 modelleriyle konsept otomobillerini sergiliyor. Bu modeller arasında en büyük rekabet ise küçük otomobil sınıfında yaşanıyor.



> Ahmet Enes Demiray Otomobil piyasası, 2006’nın canlılığını şimdiden yaşamaya başladı. Bu yıl ağustos ayından itibaren bir sonraki model yılını satmaya başlayan firmalar, bu dönemde açılan fuarlarda son yeniliklerini ve geleceğin araçlarını meraklılarına tanıtıyor. 2005 model otomobillerin, liste fiyatının altında satıldığı bu günlerde İzmir Enternasyonal Fuarı’nda boy gösteren firmalar, yarın başlayıp 25 Eylül’e kadar sürecek olan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda da iddialı modelleriyle yer alacak. Otomobil firmalarının en fazla rekabet ettiği modeller son dönemde yeniden küçük otomobiller oldu. Petrol fiyatlarının rekorlar kırmasından sonra düşük yakıt tüketimleri nedeniyle küçük otomobil sınıfında kıyasıya rekabet başladı. Firmalar fiyatları düşük tutarak müşteri çekmeye çalışırken, kâr marjlarını da en aza indirip, düşük yakıt tüketimi sağlayan motor yatırımlarını artırdılar. Son olarak Fiat ve Ford’un küçük otomobil üretmek için ortaklık kurması da bu segmentte rekabetin daha da hız kazanacağını gösteriyor. -------- Renault Consept Clio ile yıldız adayı Küçük otomobil modellerinin sınıf atladığı son dönemde Renault, Clio ile iddiasını artırıyor. 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda, büyüklerle yarışacak özelliklere sahip olan Clio III modelinin dünya tanıtımını yapacak olan Renault, ürün gamını da yeniliyor. Clio III, Renault’nun üst gam SUV segmentindeki vizyonunu temsil eden kavram otomobili Egeus ve Clio III dinamizminin temsilcisi Clio Renault Sport Concept ile birlikte, fuarın yıldızı olmaya aday otomobillerden biri. Clio III süspansiyon sistemi, üst sınıf modellerle yarışacak sürüş keyfi verecek şekilde yenilendi. Düşük yakıt tüketimi avantajı bulunan model, Euro 4 normlarına uygun benzinli ve dizel motorları ile donatılacak. Otomobilde 2006 yılının ilk yarısında direksiyondan kumandalı robotize vites kutusu da yer alacak. -------- 2006’ya merhaba Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtımı yapılacak kavram otomobil Egeus, hatchback havasında bir araç olarak sunuluyor. Fuarda ayrıca Clio Renault Sport Concept’in de perdesi kaldırılacak. Bu modelin satışı ise 2006 yılının ilk yarısında başlatılacak. Kangoo modeli ise 2006 jenerasyonu ile fuarda yer alıyor. Bu yeniliklere ek olarak Renault - Nissan İttifakı’nın ürünü 2.0 dCi gibi yeni motor tipleri de fuarda ilk kez tanıtılıyor. Renault’nun Formula 1’de elde ettiği mükemmel sonuçlar dolayısıyla otomobil sporları da fuarda Renault açısından öncelikli bir yere sahip bulunuyor. -------- Renault-Nissan ittifakı dünyanın en büyük 4’üncüsü * Renault-Nissan İttifakı 2005 yılında kuruluşunun altıncı yıldönümünü kutladı. İttifak, 2004 yılında gerçekleştirdiği toplam 5.785.231 adet satışla dünyanın en büyük dördüncü otomotiv grubu oldu. Ortak mekanik aksamların geliştirilmesi, ittifak bünyesinde sağlanan başarılı işbirliğinin bir başka örneğini oluşturuyor. Renault Nissan İttifak’ı ilk ortak dizel motorunu Frankfurt Fuarı’nda tanıtacak. Bu yeni 2.0 dCi dizel motor ilk aşamada Laguna’da daha sonra gamın diğer modellerinde kullanılacak. İttifak bünyesinde birlikte geliştirilen ilk mekanik vites kutusu ise Nisan 2005’te Modus’te Haziran 2005’te de Megane’da kullanıldı. -------- Peugeot’dan 2 yeni model Yeni Peugeot 307, Türkiye’nin ilk Peugeot Yetkili Bayii Aktif-İriyıl’ın 14. yılını kutladığı gecede tanıtıldı. Libadiye’deki Aktif İriyıl Plaza’da düzenlenen törende tanıtılan yeni 307, dikkat çekici bir ön yüz, geniş havalandırma ızgaraları ve kedi bakışını andıran çekik, pürüzsüz camlarla dikkat çekti. Yeniden tasarlanan lambaları ve farları, yüksek ekipmanı, son teknolojiyle büyük değişim geçiren Peugeot 307’nin tanıtımında konuşan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Yann Carnoy, Pegeot 307’nin yeni versiyonuyla büyük değişim geçirdiğine dikkat çekti ve “Peugeot 307 orta segment otomobiller arasında 2. sırada yer alıyor. Hedefimiz 1. konuma çıkmak. Yıl sonuna kadar 1800-1900 Peugeot 307 satmayı hedefliyoruz” dedi. Önümüzdeki yıl 2 yeni modelin daha geleceğini de müjdeleyen Carnoy, “Türkiye’ye büyük yatırım yaptık. Bu ülkeye inanıyoruz” dedi. -------- Volvo’nun ekonomik kamyonları Volvo Kamyon yeni nesil Volvo FH ve FM kamyonlarının tanıtımını yaptı. Volvo, Avrupa egzoz emisyon gerekliliklerine SCR katalitik teknolojisi ile uyum sağlayan, tamamiyle yeni 13 litrelik ve geliştirilmiş 9 litrelik 2 motor seçeneğini sunuyor. Toplam 300 milyon euro yatırımla gerçekleştirilen yeni Volvo FH ve FM modellerinin piyasaya sunulmasıyla Volvo Kamyon, teknoloji ve çevre korumasında daha iddialı hale geldi. 520 bg’ye kadar güç üretebilen, tamamiyle yeni 13 litrelik motor bir önceki 12 litrelik motora oranla daha iyi sürüş şartlarına ve yüzde 5 düşürülmüş yakıt tüketimine sahip bulunuyor. Yeni D13 ve D9B motorlar 2006 ve 2009 yıllarında yürürlüğe girecek olan Euro 4 ve Euro 5 emisyon şartlarına da uygun... Yeni ürün yelpazesi ile Volvo’nun Avrupa’daki konumunun daha da güçleneceğini belirten Volvo Kamyon Yönetim Kurulu Başkanı Staffan Jufors, “Yeni Volvo FH ve FM şüphesiz yakıt ekonomisi, güvenlik, çevre koruma ve verimlilik bakımından şimdiye kadar üretilmiş en üstün kamyonlardır” dedi. Yeni modellerin teslimatlarının 2006’nın ilk aylarından itibaren yapılması planlanıyor. -------- Tezeller’den 2 yeni otobüs BURSA (İHA)- Bursa’da MAN motorları üzerine şasi ve otobüs imalatı yapan Tezeller, Türkiye’de halk otobüsü üretimini kullanıcı tercihleriyle gerçekleştiriyor. Tezeller’in iki yeni modeli Tezleopard ve Tezlion’dan Antalya’ya gidecek 20 otobüsün ilk 2’si teslim edildi. Tezeller ortaklarından ve satış yöneticisi Ali Zanat, son yenilikleri 10.5 ve 12 metrelik otobüslerinin büyük ilgi gördüğünü söyledi. Zanat, “30 yıllık tecrübemizi yeni tesislerimizde yeni ürünlerle taçlandırıyoruz. Şasesi ve karoseri modelini kendi imalatıyla tamamlandığımız 9 metrelik Teztiger’den sonra, yeni modellerimiz 10.5 metrelik Tezleopard ve 12 metrelik Tezlion çok beğenildi. 12 metrelik otobüslerimizde 33 koltuk, 66 ayakta olmak üzere 100 kişi taşınıyor. Halk otobüsüne VCD ve ekran bile koyabiliyoruz” dedi. -------- MAN “yatırıma devam” dedi NEOMAN Yönetim Kurulu Başkanı Wolfgang Fahrnberger, Ankara’daki fabrikada 2007 yılında yeni yatırımlar yapacaklarını söyledi. 74. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda açılan MAN standında MAN Türkiye Yürütme Kurulu Başkanı Orhan Düzgün ile birlikte basın toplantısı düzenleyen Fahrnberger, grubun yatırım planlarıyla ilgili bilgi verdi. Bir süre önce kamyon üretim tesislerinin kurulması için Türkiye’nin de aralarında bulunduğu seçeneklerden Polonya’yı tercih ettiklerini hatırlatan Fahrnberger, bu nedenle bir çok kişiden Türkiye’deki üretimden memnun değil misiniz?” yönünde sorularla karşılaştıklarını ifade etti. Fahrnberger, “Çok memnunuz. Türkiye, tam bir başarı hikayesidir. Başlangıcından bu yana cirosunu 10 kat artırdı. Ancak kamyon fabrikamızdan çıkacak ürünler Doğu Avrupa pazarlarına hizmet verecek. Ayrıca kurulacak fabrika bir montaj tesisi olacak ve tüm parçalar Almanya’dan gidecek. Hedeflenen pazar ve nakliye ücretleri düşünüldüğünde, yatırımın Polonya’da olması doğal karşılanmalıdır. Tamamen lojistik nedenlerle 70 milyon euro yatırdık. Ankara’daki fabrika Neoman grubuna ait 20 tesisin en büyüğüdür. Burada yatırımlar sona ermedi. Ankara’daki fabrikamıza 2007 yılında daha da büyük yatırımlar yapacağız” diye konuştu. MAN, 2008’de üretimi 2 katına çıkarmayı da hedefliyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT