BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Figaro: Türkler artık çok güçlü

Figaro: Türkler artık çok güçlü

Fransa’da yayımlanan Le Figaro gazetesinin ekonomi ekinde, Türk şirketlerinin “Arap-Müslüman dünyasından Orta Asya’ya, Afganistan’dan Kuzey Afrika ülkeleri ve Kafkasya’ya kadar geniş bir alanda etkili olmaya başladıkları” belirtildi.



PARİS- Fransa’da yayımlanan Le Figaro gazetesinin ekonomi ekinde, Türk şirketlerinin “Arap-Müslüman dünyasından Orta Asya’ya, Afganistan’dan Kuzey Afrika ülkeleri ve Kafkasya’ya kadar geniş bir alanda etkili olmaya başladıkları” belirtildi. Le Figaro, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın ekim ayında 100’den fazla iş adamı ile birlikte Cezayir’i ziyaret edeceğini belirterek, “Türk şirketlerinin ihtirasına uygun etkileyici bir heyet” ifadesini kullandı. “Türkiye, tüm Arap-Müslüman dünyası ve Orta Asya’da, Kafkaslar üzerinden Afganistan’dan Magrip’e kadar uzanan bir coğrafi bölgede hakim konumuna geliyor” diye yazan ve Türk şirketlerinin faaliyetlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilen haberde Turkcell’in Azerbaycan, Gürcistan ve Moldova’da faaliyet gösterdiğini belirtildi. Türk tekstil ve inşaat şirketlerinin yurt dışındaki başarısını da gündeme getiren gazete, Tripoli’den Taşkent’e kadar bir alanda GAMA, STF, Alarko gibi şirketlerin hastaneler, yollar ve köprüler inşa ettiğini yazdı. Tunus ve Kahire, Tiflis ve Kazablanka’daki havalimanı inşaatlarına dikkat çekilen haberde, “Türkler hem hızlı hem kaliteli hem de ucuz iş yapıyorlar. Avrupalılara oranla daha fazla risk almaya hazırlar” ifadesi kullanıldı. “Türkiye’nin coğrafi konumunun masrafların düşmesine de yol açtığına” dikkat çekilen haberde, beyaz eşya üreticisi Arçelik yetkililerinin de görüşlerine de yer verilerek, “Türk şirketleri inanılmaz güçlü ve dünyanın her bölgesinde hakim duruma geldiler” denildi. > Riskler Türkiye’yi korkutmaz “Türkler, mükemmel bir kalite-fiyat dengesi ile hızlı inşa ediyorlar” görüşüne yer veren gazeteye konuşan TAV Genel Müdürü Sani Şener de, “Biz, Avrupalılardan çok daha rekabetçiyiz ve daha çok risk alırız” derken Arçelik Geliştirme Direktörü Cem Akant da, “Kültürel yakınlık, dağıtıcılar ile ilişkilerde rol oynuyor” ifadesini kullandı. Le Figaro, Ankara’nın 2000 yılında “komşu ve civarı ülkeler stratejisi”ni lanse ettiğine dikkat çekerken bu ülkelerin çoğunun Müslüman olduğunu kaydetti. AK Parti’nin sağlam ağlarının olduğunu belirten gazete, “Yüksek riskli piyasalar Türkiye’yi korkutmaz” diye yazdı.
Reklamı Geç
KAPAT