BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Özelleştirme denizlere taşınıyor

Özelleştirme denizlere taşınıyor

Mersin Limanı ve Galataport’a rekor teklifler veren yabancılar, satışa çıkarılacak diğer Türk limanlarını da izlemeye aldı.



ANKARA- Akdeniz’deki yolcu ve yük taşımacılığından daha fazla pay almak isteyen yabancı firmalar rotayı Türkiye’ye çevirdi. Yabancılar liman özelleştirmelerine büyük ilgi gösterirken, Mersin ve İskenderun limanları ile Galataport’a toplam 5 milyar 135 milyon dolarlık teklif geldi. PSA (Singapur)-Akfen (Türk) Ortak Girişim Grubu, Mersin Limanı’na 755 milyon dolar, İskenderun Limanı’na 80 milyon dolar verirken, yabancı Royal ortaklığının Galataport Projesi’ne 4.3 milyar dolarlık rekor teklif vermesiyle dikkatler Türk kıyılarına çevrildi. Uzmanlar, yabancı ilgisinin sebebi olarak Akdeniz Çanağı’nda artan rekabet ve deniz ulaşımının dünya çapındaki yükselişini gösteriyor. Yıllardır ihmal edilen ve adeta kızağa çekilen denizcilik sektörü ise canlanmanın ilk sinyallerini liman hizmet tarifelerindeki indirimle vermişti. Yatların rotası bize Ulaştırma Bakanlığı’nın yüzde 30 ile 80 arasındaki indirimiyle yabancı kruvaziyer turizminde yüzde yüz artış sağlanırken, yabancılar da Türkiye pastasından pay almak için harekete geçti. Son olarak Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ) Genel Müdürlüğü’nce Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Liman Kompleksi (Galataport) için açılan ihalede en yüksek teklif 4.3 milyar dolarla Royal ortaklığından geldi. TÜPRAŞ ihalesindeki 4 milyar 140 milyon dolarlık rakamı da sollayan teklif, Türkiye’nin Akdeniz Çanağı’ndaki önemine bağlanıyor. Önümüzdeki günlerde rekabet trafiğinin yükleme kapasitesi Mersin’in yaklaşık iki katı olan İzmir Limanı özelleştirmesinde zirve yapması bekleniyor. İzmir Limanı özelleştirmesini ise Bandırma, Derince ve Samsun limanları izleyecek. > Cenk Esen
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT