BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ramstore Vardar Ovası’nda

Ramstore Vardar Ovası’nda

Koç Grubu Makedonya’nın başkenti Üsküp’te açtığı Ramstore ile yurt dışındaki mağaza sayısını 54’e çıkardı. Vardar Ovası’nda Üsküp’ün tam merkezinde 25 bin metrekare üzerine kurulan Ramstore için 20 milyon dolar yatırım yapıldı. Mağazada 1000 kişi istihdam ediliyor



> Aziz Cumurcu ÜSKÜP- Yurt dışı perakende sektöründe büyümesini sürdüren Koç Topluluğu, Rusya, Azerbaycan, Kazakistan ve Bulgaristan’dan sonra 5. ülke olan Makedonya’nın başkenti Üsküp’te Ramstore Alışveriş Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. Ramstore Alışveriş Merkezi Üsküp’ün açılışını, Üsküp Belediye Başkanı Trifun Kostovski, Türk Büyükelçisi Mehmet Taşer ve Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç yaptı. Açılışta Koç Holding Gıda, Perakende ve Turizm Başkanı Ömer Bozer, yerel yatırımcı Aydoğan Ademovski, Migros Yönetim Kurulu Üyeleri Uğur Çatbaş, Oktay Irsıdar ve Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu da hazır bulundu. “Benim içim müstesna bir gün...” “Bugün benim içim müstesna bir gün” diyerek konuşmasına başlayan Rahmi Koç, 6 sene Güneydoğu Avrupa Kalkınma İnisiyatifi projesinin başında olduğunu ve bu vesileyle Makedonya’ya birkaç defa geldiğini belirtti. Koç, tarihten gelen kültür bağları olan Makedonya’ya Koç Grubu olarak bir yatırım yapmayı hep arzu ettiklerini, bugün bu arzularının gerçekleştiğini gördükleri için çok mutlu olduklarını da belirtti. 25 bin metrekare kapalı sahası olan Ramstore’a 20 milyon dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Rahmi Koç, mağazada 20 bin çeşit mal satışa sunduklarını ve 1000 kişiye istihdam sağlandığını ayrıca, yerel malların, başka Ramstorelarda satılabilmesi için çalışmalara başlandığını anlattı. Rahmi Koç ayrıca, burada alınacak neticelere göre Makedonya’nın diğer bölgelerinde de yeni Ramstorelar açılmasını diledi. Türk Büyükelçisi Mehmet Taşer de, Ramstore Alışveriş Merkezi’ni Makedonya halkının beğeniyle karşıladığını gözlemlediğini, merkezin işyeri sahiplerine kazanç getirmesini ve Makedonya’nın ekonomik kalkınmasına katkıda bulunması dileğini belirtti. Ramstore Alışveriş Merkezi, 11 Haziran’dan bu yana hizmet veriyor. Bugüne kadar merkezi 1 milyon kişi ziyaret etti. Lacoste, Nike, Mothercare gibi dünya markalarının da bulunduğu 91 mağaza bulunan Ramstore Alışveriş Merkezi, bugüne kadar Makedonya’ya yapılmış en büyük perakende yatırımı ve Türk yatırımı olarak dikkat çekiyor. Ayrıca 3 ayda 17 bin Makedon, Ramstore Club Card üyesi oldu. > Mağaza sayısı 54’e çıktı Migros’un stratejik planı çerçevesinde yürütülen çalışmalar neticesinde yurt dışında açılan Ramstore sayısı, bu yıl Makedonya’da açılan 1 ve Rusya’da açılan 10 mağaza ile toplam 54’e ulaştı. Ayrıca Rusya Petersburg’da da dev Ramstore yatırımının ön açılışı yapılırken, mağazanın resmi olarak aralık ayında açılması bekleniyor. Moskova’da çalışmaları süren ve yine alışveriş merkezi formatında olan Ramstore Sevastopolsky de bu yıl hizmete girecek. 2005 sonuna kadar Rusya’da 10 Ramstore daha açılması planlanıyor. > Migros Genel Müdürü: Amacımız “ilk”leri başarmak Çevre ülkelerde yatırım arayışlarına devam ettiklerini belirten Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, potansiyel görülen yerlerde yatırım yapmaya devam edeceklerini söyledi. Azerbaycan’dan başlayıp Rusya, Kazakistan, Bulgaristan ve sonrasında tarihi bağlarımızın da mevcut olduğu Makedonya’nın başkenti Üsküp’te şehrin güzel bir lokasyonunda modern bir alışveriş merkezi oluşturduklarını anlatan Aziz Bulgu, şöyle devam etti: “Üsküp’te bu büyüklükte başka bir mağaza yoktu. Müşteriler mağazayı fevkalade benimsediler. Kapalı otoparkı ve ünlü markaların mağazalarıyla yer aldığı alışveriş merkezi şehirde bir ilk oldu. Üsküp Ramstore’de satılan malların %15’i ise Türk ürünlerinden oluşuyor. Rusya’da 42, Azerbeycan’da 3, Kazakistan’da 5, Bulgaristan’da 3 Makedonya’da ise ilk mağaza olan Üsküp Ramstore ile toplam 54 mağazaya ulaştık. Üsküp için Türk unsurundan ziyade şehrin iş potansiyeline bakıp, aynı zamanda bir ilki gerçekleştirmek için buraya 20 milyon dolarlık yatırım yaptık.” > Yurt içinde hedef ‘505’ Migros yurt içindeki 496 mağaza sayısını yıl sonuna kadar 9 mağaza daha açarak 505’e çıkarmayı ve yıl sonunda yurtdışı dahil 569 mağaza ve 500 bin m2 satış alanına sahip olmayı hedefliyor. Rekabet Kurulu izninden sonra Tansaş ile mağaza sayısı 788’e, net satış alanı 630 bin m2’ye çıkarken, yurt dışı dahil kombine cirosunun 3,1 milyar $ olması bekleniyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT