BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sahura mutlaka kalkın!..

Sahura mutlaka kalkın!..

Sağlık Bakanlığı, sahura kalkmadan oruç tutulmasının aç kalma süresini artırdığı için halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve tansiyon ile kan şekeri problemlerine yol açabileceği uyarısında bulundu.



ANKARA- Sağlık Bakanlığı, sahura kalkmadan oruç tutulmasının aç kalma süresini artırdığı için halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve tansiyon ile kan şekeri problemlerine yol açabileceği uyarısında bulundu. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Ramazan sebebiyle beslenme konusunda bazı uyarı ve tavsiyelerde bulunuldu. Açıklamada yer alan uyarı ve öneriler şöyle: * İftar veya sahurda gereğinden fazla ve hızlı yemek yemek hazımsızlık, mide ağrısı, kabızlık, kan şekeri ve tansiyonda ani yükselmelere sebep oluyor. Bu tür sağlık sorunlarından uzak kalabilmek için iftar ve sahurda yavaş yavaş ve az miktarda yemek yeyin. * İftar yemeğine çok sıcak veya çok soğuk olmayan hafif bir çorbayla başlayın, çorbanın ardından etli veya etsiz, fazla yağlı olmayan bir sebze yemeği, yoğurt, meyve veya tatlı tüketin. * Sütlaç, keşkül, güllaç gibi tatlıları tercih edin. * İftar ve sahur arasına konulan ara öğünler ile dengeli beslenme sağlayın. * Aşırı yağlı kızartma ve kavurmalar ile hamur tatlıları, şekerleme ve aşırı tatlı besinlerden uzak durun. Kolay hazmedilen, mide-bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen sebze, meyve ve kepekli ekmek gibi posalı besinler ile besin değeri yüksek gıdalar tercih edin. * Mutlaka sahura kalkın. Sahura kalkmadan oruç tutulması, aç kalma süresini artırdığı için halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk, tansiyon ve kan şekerinin düşmesine sebep olur. * Sahur yemeğinde midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren yumurta, süt, yoğurt, peynir ve nohut, mercimek yemekleri tüketin. * Sahurda aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemeklerle unlu gıdalardan uzak durun. Zeytin, meyve, çiğ sebze, reçel gibi gıdalar tüketin. * İftar ile sahur arasında 10 bardak su için.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT