BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye turizmde rakip tanımayacak

Türkiye turizmde rakip tanımayacak

Türkiye turizmde atak pazarlama yöntemi ile rakiplerine sıkı bir markaj uygulayacak. Kültür Bakanlığı 2006 yılında 47 ülkede 111 turizm fuarında dev standlar kuracak. En büyük alanlar da Almanya, İngiltere ve Rusya’da alındı



ANTALYA - Türkiye turizmde büyük bir atak başlatıyor. Bu atakta en önemli yeri dünya fuarları alıyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006 yılında 47 ülkede, 7’si büyük, 65’i kamu/özel sektör işbirliği çerçevesinde, 39’u yurt dışı temsilcilikler aracılığıyla olmak üzere toplam 111 turizm fuarına katılacak. Bu amaçla Bakanlık, başta Berlin, Londra ve Moskova fuarları olmak üzere, Türkiye’ye en çok turist gönderen ülkelerdeki fuarlarda, en geniş alanları kiraladı. 8-12 Mart 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilen ve dünyanın en önemli turizm fuarı olan ve Almanya’nın Başkenti Berlin’de düzenlenen ITB Turizm Borsası’nda 2 bin metrekarelik alan kiralayarak ilk önemli sınavına çıkacak olan Türkiye, fuarlarda diğer rakipleri olan İspanya, Yunanistan, İtalya ve Mısır gibi ülkeleri yakın takibe alacak. Rusya’ya atak var Almanların ardından Türkiye’yi en çok tercih eden ulus olan Ruslara yönelik çalışmalarını yoğunlaştıran Türkiye, en önemli ikinci fuar sayılan MITT Moskova Fuarı’ndaki stand alanını geçen yıla göre yüzde 50’den fazla artırdı. Geçen yıl MITT Moskova’da 600 metrekarelik bir alanda çalışan Türk turizmciler, bu yıl fuar alanının 920 metrekarelik bölümünü kiraladı. Bakanlık, yıl sonuna doğru gerçekleştirilecek WTM Londra Dünya Turizm Fuarı için de 729 metrekarelik bir stand rezerve ettirdi. Türkiye, 2006 fuar maratonuna 10-15 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirilecek Utrecht (Hollanda) Turizm Fuarı ile başlayacak. 25-29 Ocak tarihlerinde İspanya’nın Başkenti Madrit’te Fitur Turizm Fuarı’na katılacak olan Türkiye, 18-21 Şubat tarihleri arasında İtalya’da BIT Milano Turizm Fuarı’nda boy gösterecek. Asıl büyük mücadele ise her yıl 180’den fazla ülke ile 10 bini aşkın otel ve tur operatörünün katıldığı ITB Berlin Turizm Borsası’nda verecek. Türkiye burada 2 bin metrekarelik standında hareketli, heyecanlı pazarlıklar ve iş görüşmeleri gerçekleştirecek. Ayrıca tur operatörleri de kendi standlarında çalışma sergileyecek. Ardından da 22-25 Mart tarihleri arasında MITT Moskova Turizm Fuarı gerçekleşecek. Önemli bölgelere dikkat Fuarlara katılacak Türkiye standlarında turizmciler, çeşitli etkinlikler, partiler düzenleyecek. Rusya’ya da en az Almanya kadar önem veren turizmciler, Rusların dikkatini Türkiye’ye çekmeye çalışacak. Türkiye’nin en çok önem verdiği en büyük 7 fuarlık seri, 2-5 Mayıs tarihleri arasındaki Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri) ve kasım ayındaki WTM Londra Dünya Turizm Fuarı ile sona erecek. Fuarlarda önemli turizm bölgeleri (destinasyon) ön plana çıkarılacak. Bakanlık, 10’u Almanya’da olmak üzere Fransa, İtalya, İngiltere, İsviçre, İsveç, Sırbistan ve Karadağ, Belçika, Lüksemburg, Norveç, Finlandiya, Slovakya, Çin, İsrail, ABD, Yunanistan, Belarus, Macaristan ve Romanya’da Türkiye’yi temsil edecek.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 114418
    % 2.01
  • 3.7915
    % -0.13
  • 4.6324
    % -0.58
  • 5.2252
    % -0.36
  • 162.659
    % -0.64
 
 
 
 
 
KAPAT