THY uçağında korkunç olay, pilot sesleri fark etmeseydi...

THY uçağında korkunç olay, pilot sesleri fark etmeseydi...

EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ Haberleri

İstanbul-Tiran seferine hazırlanan Türk Hava Yolları'na ait uçağın kargo bölümünde mahsur kalan işçi, kaptan pilotun fark etmesi üzerine kurtarıldı.

Alınan bilgiye göre, 2 Mayıs'ta Atatürk Havalimanı'ndan Tiran'a hareket etmek için hazırlanan ''TK-1077'' sefer sayılı THY uçağının, yolcu alımı ve valizleri yükleme işlemleri tamamlandı. Kalkışa hazırlanan uçağın kaptan pilotu, kargo bölümünden bazı sesler geldiğini fark ederek, durumu yer hizmetleri ekibine bildirdi. Kargo kapağını açan görevliler, mahsur kalan işçiyle karşılaştı.
İşçinin, valizleri yerleştirdiği sırada kendisini fark etmeyen görevlilerin kargo kapısını kilitlemesi sonucu içeride mahsur kaldığı anlaşıldı. İşçi, kargo bölümünden çıkarıldıktan sonra uçak Tiran'a hareket etti.


Olay Kaptan Pilotun nbsp;diğer pilot arkadaşlarıyla yaşananı e-posta yoluyla paylaşması sayesinde ortaya çıktı. nbsp;Kaptan Pilot, e-posta ile şunları yazdı:"Kargo kapısı açıldığında içinden korkudan perişan olmuş kıpkırmızı renk almış bir personel indi ve birkaç dakika kendine gelemedi. Bunun üzerine endişe ettiğim ve aşağıda görev yapanlara güvenimi kaybettiğim için 'Kargoları açın, içeri seslenin, içeride kalan kimse var mı, bir daha bakın' diye kapıları yeniden açtırdım...Bu da olabiliyormuş diyerek bu olayı sizinle paylaşıyorum. Demek ki onca şeyin içinde kargo kapıları kapandıktan sonra kargodan gelebilecek sesleri de dinlememiz gerekecek. Tabii oradaki kişi duvarlara ve tavana kuvvetlice vurup da kendini duyurabilirse"


Yolcu uçakları havalandığında kargo bölümündeki ısı çok fazla düşebiliyor. Burada unutulup hayatını kaybeden işçiler bulunuyor. nbsp;Normalde bir yolcu uçağı 10 bin metrede uçarken dış sıcaklık -55 ila -64 santigrat derece arasında değişiyor. Uçağın yüzeyi ise sürtünme ile oluşan sıcaklık nedeniyle sadece 15 ila 20 derece yani -35 ila -30 santigrat derece arasında. Kargo bölümündeki sıcaklık ise +8 santigrat derece. İstenirse bu ısı, +12 santigrat dereceye kadar çıkartılabiliyor. Ancak soğuk tutulması gereken bir kargo varsa, kokpitten ayarlanarak ısı +2 santigrat dereceye kadar düşürülüyor. Uzmanlar bir insanın uzun süre bu sıcaklığa dayanamayacağına dikkat çekiyor. Kargo bölümündeki basınç ise yolcuların oturduğu kabin ile aynı. Ortalama 6 ila 8 psi basınç değeri tutturuluyor.
En son olay, geçtiğimiz ay Alaska Havayolları'nda meydana gelmişti. Uçak Seattle'dan kargo bölümünde unutulan işçi ile havalanmış, havada gelen sesler üzerine pilotlar geri dönmüştü.
(Ajanslar)


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...