BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Emziriyorsanız iyi beslenin...

Emziriyorsanız iyi beslenin...

Annenin gebelikte ve emziklilikte yeterli ve dengeli beslenmesi, bebeğin sağlıklı doğması ve anne sütü veriminin artmasına neden oluyor



İSTANBUL- Emziren annenin süt salgısı için gerekli besinleri kendi ihtiyacına ek olarak alması gerekiyor. Yenidoğan bebeğin beslenmesi için annenin salgıladığı sütün enerjisi ve besin ögeleri, annenin yedikleri ile vücudundaki depolardan sağlanıyor. Emziren bir annenin beslenmesindeki amaç ise kendi fizyolojik ihtiyaçlarını karşılayarak, vücudundaki besin yedeğini dengede tutmak ve salgılanan sütün gerektirdiği enerji ve besin ögelerini karşılamak. Yeşillik ve balık beyni geliştiriyor Bu ihtiyaçlar ise kişisel özelliklere göre farklılık gösteriyor. Çocuk Hastalalıkları Uzmanı Dr. Ela Tahmaz, bu farklılıkları şu şekilde açıkladı: “Bu özellikler sık doğumlara bağlı olarak depoların azalması, enfeksiyon sıklığı, beslenme yetersizliğinin varlığı ve derecesi, fiziksel uğraşların ağırlığı gibi enerji harcamasını artıran etmenlerdir. Annenin gebelikte ve emziklilikte yeterli ve dengeli beslenmesi bebeğin sağlıklı doğması ve anne sütü veriminin artmasına neden olmaktadır. Annenin gebelikte koyu yeşil yapraklı sebzeler ile su ürünlerini tüketmesi bebeğin beyin gelişimine katkıda bulunmakta ve ileriye yönelik sağlık problemlerini önlenmektedir. Emziklilikte süt salgılanması, kadının normal ihtiyacından daha fazla enerji, protein, vitamin ve mineralleri almasını gerektirir.” Bu ikisine dikkat! Enerji: Diyetin sağladığı enerjinin yüzde 80 oranında süt enerjisine dönüştüğü kabul ediliyor. Sağlıklı bir anne günde ortalama 700-800 ml süt salgıladığı için emziklilik döneminde günlük enerji ihtiyacına 750 kalori ek yapılması gerekiyor. Bu miktarın 500 kalorisi annenin yediklerinden, 250 kalorisi ise gebelikte kazanılan depolardan karşılanıyor. Sıvı: Emziklilikte su metabolizmasında artış yaşanıyor. Alınan su süt salgılanmasıyla, metabolik su ise artan yiyecek alımıyla artıyor. Süt miktarının değişmemesi için annenin sıvı alımını artırmak gerekiyor. Günlük alınan toplam sıvı miktarının yaklaşık 3 litre olması öneriliyor. Bu miktar pratik ölçülerle 12 su bardağı su, süt, ayran, hoşaf, komposto, limonata, şerbet, meyve suları şeklinde belirtiliyor. Çay, kahve gibi içecekler ise süt verimini azaltıyor. Dengeli ve yeterli beslenen kadınlarda, gebelikte biriken deri altı yağ dokusu, emziklilikte süt yapımında kullanılıyor ve bu süre içinde zayıflama diyeti yapılmaması öneriliyor. > Günlük örnek menü > Kahvaltı: Bir su bardağı süt (kalsiyumla zenginleştirilmiş) Bir yumurta, Bir kibrit kutusu kadar peynir, Dört-beş zeytin, Bir, iki ince dilim ekmek Bir meyve veya domates-salatalık > Ara öğün: Meyve, süt > Öğle: Bir porsiyon etli sebze yemeği Bir porsiyon pilav veya makarna Bir kase yoğurt veya ayran Bir ince dilim ekmek, Salata, meyve > Ara öğün: Bir kibrit kutusu kadar peynir, Bir, iki ince dilim ekmek Meyve veya domates > Akşam: Çorba ( tarhana, mercimek, sebze veya yoğurtlu çorbalar), İki, üç yumurta kadar et (balık, tavuk) veya kıymalı Sebze yemeği, Bir porsiyon zeytinyağlı sebze yemeği, Salata Bir kase yoğurt veya sütlü tatlı Bir, iki ince dilim ekmek > Gece: Meyve, süt veya sütlü tatlı Yemek aralarında ıhlamur, nane, papatya gibi bitki çayları, az şekerli limonata ve komposto içilebilir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 114418
    % 2.01
  • 3.7915
    % -0.13
  • 4.6324
    % -0.58
  • 5.2252
    % -0.36
  • 162.659
    % -0.64
 
 
 
 
 
KAPAT