BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ellepo devler arasında

Ellepo devler arasında

Gözlükte ilk patentli Türk markası olan Ellepo, Yunanistan’dan sonra bütün Avrupa’ya açılmaya hazırlanıyor. Ellepo, sektörün devleri İtalyan ve Fransızlarla yarışıyor.



> M. Kurtbay Önür'ün İSTANBUL- Türk iş adamları her sektörde dünya devleri arasında yer alma mücadelesi veriyor. Ellepo Gözlükleri’nin genç patronu Ömer Erdil, kısa zamanda zirveye oynayan girişimciler arasında yer alıyor. İstanbul’a geldiğinde kimsesi olmadığını söyleyen Ömer Erdil, “17 yaşında Trabzon’dan İstanbul’a geldim. Bugün optik sektörünün zirvesinde ve dünya devleriyle rekabet ediyorum. Karadeniz’in mücadeleci kimliğiyle 10 yılda sıfırdan zirveye çıkmak her babayiğidin harcı değil...” diye konuştu. Optik sektörünün yeni prensi Ömer Erdil başarı öyküsünü, projelerini ve gelecek hedeflerini anlattı. Bir gün zirvede olacağınızı düşünüyor muydunuz? Karadeniz insanının kaderidir ekmeğini kazanmak için göç etmek. Optik sektörüne on yıl önce girdiğimizde her şeye sıfırdan başladık. Kendi işimizi kurmak için pazarda gözlük sattık, arabalara mal yükledik. Daha sonra sektörde ithalatçı kimliğimiz ön plana çıktı. Zaman içinde daha büyük adımlar atmak istedik ve markalaşma yoluna girdik. Çalışmalarımız sonucunda Ellepo markasını oluşturduk ve her zaman 10-20 yıl sonrasını düşünerek çalıştık. Ellepo’nun en önemli özelliği nedir? Ellepo’nun en büyük özelliği Türk patentli oluşudur. Biz bunu vurgulamak zorundaydık çünkü Türkiye’nin bir gözlüğü yoktu. Markamız Türkiye’de çok sevildi çünkü Ellepo’da düşüncemizi ve kalitemizi sergiledik. Gelecekteki hedefleriniz nelerdir? Türkiye’de zirveye çıktıktan sonra esas hedefimiz dünya. İlk olarak komşu Yunanistan’da çalışma yaptık, sonra tüm Avrupa’ya açılmaya karar verdik. Adım adım ilerliyoruz. Optik sektörü eskiden tamamen İtalyan ve Fransızların elindeydi. Ama artık onlar da fason yaptırıp ülkelerinde satıyorlar. “Bizim ürünümüz de aynı kalitede, onların yaptığını biz de yapabiliriz” diyerek Fransa’da bir şirket kurduk. İnsanların marka değil model satın aldığı stratejisinden yola çıktık. Avrupalı rakipler arasından sıyrılabilecek misiniz? Kurumsallık, kalite, ürün ve teknoloji anlamında Avrupalı rakiplerimizle aramızda fark yok. Bizi diğer markalardan ayıran belli modellerimiz var. Türkiye pazarında iyi noktadayız hedefimiz ileride Avrupa optik pazarında pay sahibi olabilmek. Her ile bir şube açmayı planlıyoruz. İstanbul’da önümüzdeki yıl aynı anda 5-6 şube açacağız. Neden optik sektörünü tercih ettiniz? Bir arkadaşımızın amcası optik işindeydi. Ondan aldığımız bilgilerle pazarlarda gözlük satmaya başladık. Zamanla hedeflerimiz büyüdü ve buralara kadar gelip Ellepo markasını oluşturduk. Hayat tarzınız nasıldır? Klasik bir hayat şeklim var. Çünkü bizim bu sektör için yapmamız gereken şeyler var. Fransa’da gezerken bir optikte Ellepo markasını görmek, en kral eğlence mekanında bulunmaktan daha çok haz veriyor bana. Bekarım ama işimle evliyim de diyebilirim. Çünkü “baba mesleği” değil. Derginizin çıkış sebebi nedir? Bizler markalaşma yolunda Gucci, Chanel gibi markaları bile örnek alarak çalışmalar yapıyoruz. Dergimizde sektörle, firmamızla, sistemimizle ilgili bilgiler yer alıyor.Yakında Ellepo Life Dergisi tüm masaları süsleyecek. > GÖZLÜKTE ‘KASKO’ DÖNEMİ Sistem nasıl işliyor? Gözlüklerimizin kalitesine güveniyoruz. Firma olarak zaten garanti veriyoruz. Ama bundan ayrı olarak Club Card sistemiyle kasko yapıyoruz. Gözlükte bir -problem olduğu takdirde ya da kaybolma durumunda- müşteriye satın aldığı gözlüğün aynısını tekrar veriyoruz. Örneğin gözlüğün sapında bir sorun çıktı, sapı değiştirilebilir ama biz komple gözlüğü değiştirip yenisini veriyoruz. Bu da gözlüğümüze güvenmemizden kaynaklanıyor. Çocukken Sirkeci’ye geldiğimizde gezmeye korkardık. İnsanlar hâlâ korkar buralardan. Geldiğimizde burada hiç kimsemiz yoktu. Ama kendimize güvenip bu sektöre girmek zorundaydık. Sektörde tekel vardı o zamanlar. Bizi destekleyecek kimsemiz yoktu. Ama azimle bu sektörde kalma mücadelesi verdik. Sonuçta optik işi bizim baba mesleğimiz değil. Kabuğumuzu kırdık ve markalaştık.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 116856
    % 0.23
  • 3.7716
    % -0.91
  • 4.6151
    % -0.97
  • 5.2351
    % -0.93
  • 161.284
    % -1.05
 
 
 
 
 
KAPAT