BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aşırı şeker hasta eder

Aşırı şeker hasta eder

“Tatlı ve hamur işlerine kendinizi kaptırmayın. Bol bol sebze ve meyve tüketin”



ANKARA- Bayramda, aşırı yemenin, ağır hamur işleri ve tatlıları tüketmenin sindirim sistemi rahatsızlıklarına yol açtığı bildirildi. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada, Ramazan Bayramı’nda beslenme ve şeker tüketimine dikkat edilmesi gerektiği belirtildi. Ramazan ayında, günlük öğün sayısının azaltıldığı ve beslenme alışkanlıklarında değişiklik yapıldığı ifade edilen açıklamaya göre, özellikle oruç tutan kişiler, bayramda normal yeme düzenine geçtiklerinde, psikolojik olarak daha fazla yemek eğilimine giriyor. Ramazan ayı süresince, iki ana öğün şeklinde beslenilmesine rağmen, enerji içeriği yüksek besinlerin tüketilmesi, kilo alımına sebep oluyor. Yeterli miktarda sebze ve meyve tüketilmemesi ve günlük sıvı alımının düşük düzeyde olması durumunda bağırsak hareketlerinde azalma görülüyor. Bayramda aşırı yemek, şeker, çikolata, ağır hamur işleri ve diğer tatlıları aşırı tüketmek, sindirim sisteminde ve diğer organlarda çeşitli rahatsızlıklara yol açıyor. Yavaş yavaş yiyin Güne kahvaltı ile başlanmalı denilen açıklamada, besinler iyi çiğnenmeli, yavaş yavaş, azar azar ve sık yenilmeli. Sıvı alımına dikkat edilmeli ve günde yaklaşık 1.5-2 litre su içilmeli. Ağır hamur tatlıları yerine, enerjisi daha düşük sütlü tatlılar tüketilmeli, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi amacıyla sebze ve meyve tüketimi artırılmalı. Kızartma yerine ızgara, fırında ya da haşlama yöntemiyle pişirilmiş yemekler tercih edilmeli, değişik türde ve tatta besinler karıştırılmadan tüketilmeli. Özellikle bayram ziyaretlerinde sunulan şeker, çikolata ve hamur işi tatlılar belli miktarda yenmeli. Çok yoğun miktarda enerji içeren bu tür besinlerin kilo alımına ve çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceği unutulmamalı. Dengeli beslenin Özellikle 0-12 yaş grubu bebek ve çocukların, büyüme ve gelişime katkısı olmayan, boş kalori kaynağı şeker ve şekerli ürünlerden uzak durması tavsiye ediliyor. Bayramda tatlı olarak sütlaç, keşkül, güllaç gibi sütlü tatlıların tercih edilmesi önerilen açıklamada, vatandaşlara yönelik şu uyarılarda bulunuldu: Bayram süresince dengeli beslenilmeli. Yeterli ve dengeli beslenme, dört besin grubunda bulunan besinlerin yeterli miktarda tüketilmesiyle sağlanıyor. Bu besinler, süt grubunda yer alan süt, peynir ve yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta ve kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ile tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç, mısır ve tarhanada bulunuyor. Bu besinlerin önerilen tüketim miktarları kişiye göre değişiyor, bireyin yaşı, cinsiyeti ve fiziksel aktivite durumu bu oranları etkiliyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT