BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dimes, Avrupa ve doğuda fabrika kurmayı hedefliyor

Dimes, Avrupa ve doğuda fabrika kurmayı hedefliyor

Dimes, yurt dışında üretim yatırımları yapmayı planlıyor. Şirket, 2010 yılına kadar üretim yatırımlarından birini Batı Avrupa’da, diğerini de Bağımsız Devletler Topluluğu veya Orta Doğu’da gerçekleştirmeyi hedefliyor. 2007 yılına kadar 2 projeden biri hayata geçirilecek.



İSTANBUL - Dimes, yurt dışında üretim yatırımları yapmayı planlıyor. Şirket, 2010 yılına kadar üretim yatırımlarından birini Batı Avrupa’da, diğerini de Bağımsız Devletler Topluluğu veya Orta Doğu’da gerçekleştirmeyi hedefliyor. 2007 yılına kadar 2 projeden biri hayata geçirilecek. Dimes Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Ozan Diren, bu yıl gerek üretim, gerekse satış açısından oldukça verimli bir dönem geçirdiklerini, ihracat yaptıkları ülke sayısının 42’den 52’ye yükseldiğini bildirdi. Diren, geçen yılın ilk 9 ayına göre bu yılın aynı döneminde ihracatta yüzde 50 artış sağladıklarını belirterek, “Bu artışla beraber, bulunduğumuz bölgelerde daha da kuvvetlendik” dedi. İhracat % 225 arttı 2000 yılına oranla ihracatlarını yüzde 226 artırdıklarını bildiren Diren, şunları kaydetti: Geçen yıl 72 bin ton olan toplam meyve suyu üretimimizin yüzde 15’i Dimes markasıyla ihraç ediliyorken, bu yıl bu oranın üretimdeki artışa rağmen yüzde 20 yükselmesine, geçen yıla göre büyümenin ise yüzde 90 seviyelerinde gerçekleşmesine kesin gözüyle bakıyoruz. Bununla beraber 2010 yılı itibariyle iç ve dış piyasa dengelerini koruyarak toplam satışlarımızın yüzde 50’sini yurt dışından elde etmeyi hedefliyoruz. Halihazırda ihracatımızın yarıdan fazlasını AB ülkelerine yapıyoruz. Batı Avrupa’da Dimes özellikle tercih ediliyor.” Ürünlerine olan ilginin her geçen gün arttığını, izledikleri ihracat politikası ile bu ilgiyi düzenli ve hacimli bir satış trendine oturtarak global bir marka olmayı hedeflediklerini kaydeden Diren, İngiltere, Azerbaycan, Gürcistan, Danimarka gibi pazarda söz sahibi olabildikleri ve güçlü bir ihracat ağlarının olduğu ülkelerde marka gücüyle de rekabet etmeyi amaçladıklarını belirterek, şunlurı söyledi: “Dünya Carrefourları özel markalı meyve suyu üretimine başladık. İlk etapta Dimes’in ürettiği portakal suyu kasım ayı içerisinde Carrefour’un Fransa, Belçika ve İspanya mağazaları raflarındaki yerini alıyor. Bu iş birliği ile Dimes, firmanın bu alanda Fransa dışından seçtiği 3 tedarikçiden biri olmuştur.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT