İstanbul Shopping Fest'te Ramazan bereketi

İstanbul Shopping Fest'te Ramazan bereketi

Ekonomi Haberleri

Bu yıl beşincisi düzenlenen 'İstanbul Shopping Fest'in bir haftasının da ramazan ayına denk gelmesi bayram ettirecek.

ÖMER FARUK BİNGÖL
Bu yıl ramazan ayına denk gelen İstanbul Shopping Fest'te esnaf da vatandaş da erken bayram yapacak. 6-28 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek festival boyunca 20 milyar lira ciro bekleniyor. İstanbul'u tüm yönleriyle cazibe merkezi haline dönüştürecek aktivitelere hazırlanan İstanbul Shopping Fest'in başkanlığını yürüten İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, geçen yılki festivalde 23 günde 10 milyarı lirayı aşan bir ciroya ulaşıldığına dikkat çekerek, "Shopping Fest'in bir haftası ramazana denk geliyor. Bu etkiyle 23 günde 20 milyar lira ciroyu yakalarız" dedi. İstanbul'un doğasıyla, Boğazı'yla, ekonomisiyle, sunduğu kozmopolit ortamla, tarihî ve kültürel eserleriyle tüm dünyanın göz bebeği olduğunu belirten Topbaş, "İstanbul'un marka değerini yükseltmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Shopping Fest de İstanbul'un bu alandaki gücüne güç katıyor" ifadelerini kullandı.
İTO Başkanı ve aynı zamanda İSF İcra Kurulu Başkanlığını yürütün İbrahim Çağlar ise festivaldeki amaçlarının, turistin sadece gelip alışveriş yapması değil, şehrin ruhunu da hissetmesi olduğunu söyledi. Çağlar, "Mesele turistin tarihle, kültürle, inançla ve medeniyet örnekleriyle dolu bu şehri gerçek anlamda yaşamasıdır" dedi. Geçen yıldan itibaren festivalin tam manasıyla şehrin kılcal damarlarına kadar nüfuz etmesi için gayret sarf ettiklerini vurgulayan Çağlar, şunları söyledi: "Bu güzel atmosferi tüm dünyaya açıyoruz. Shopping Fest; paranın, kültürün, sanatın ve alışverişin başkenti olma yolundaki İstanbul için atılmış en önemli bir adımdır. Daha da önemlisi adım adım büyüyecek festival sinerjisi, İstanbul'un marka değerini güçlendirecektir."
BİR EV VE BİR ARABA SHOPPING FEST'TEN
Festival?çerçevesinde 23 gün boyunca İstanbul'un farklı merkezlerinde konserler, ünlü tasarımcı ve mankenlerin yer alacağı defileler ve sokak partileri gerçekleştirilecek. Ayrıca kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan 50 TL'lik her alışveriş, 1 araba ve 1 ev çekilişine katılım hakkı kazandıracak.


YÜZDE 18.4 ARTTI
Soğuk havada sinemaya gittik nbsp;
AVM'lerin cirolarını patlattık


Alışveriş merkezlerinde (AVM) cirolar yılın ilk çeyreğinde, soğuk havaların da etkisiyle, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.4 yükseldi. nbsp;Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'ne soğuk havalar damgasını vurdu. nbsp;Soğuk geçen havalar sebebiyle ciro endeksi Mart 2015'te bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 13.6 yükselerek 179 puana ulaştı. Endeks, ilk çeyrek bazında da 2014 ilk çeyreğine göre yüzde 18.4 artarak 167 puana yükseldi. nbsp;AYD Başkanı Hulusi Belgü ciro artışının en fazla "diğer" kategorisinde yaşandığına dikkat çekerek, "Mart ayında en yüksek ciro artışı, yüzde 20 ile yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kuyum, kişisel bakım ve kozmetik gibi mağazalardan oluşan "diğer" kategorisinde yaşandı. Ciro artışlarında oldukça soğuk geçen kış etkili oldu" dedi.



UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...