BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sabiha Gökçen Havaalanı artık “atıl” değil...

Sabiha Gökçen Havaalanı artık “atıl” değil...

Pendik’te 2001 yılında hizmete giren ve ilk yıllarında atıl olması sebebiyle eleştirilen Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı’nı, iç ve dış hatlardaki tarifeli uçuşların artmasıyla bu yıl 9 ayda 610 bin yolcu kullandı.



İSTANBUL- Pendik’te 2001 yılında hizmete giren ve ilk yıllarında atıl olması sebebiyle eleştirilen Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı’nı, iç ve dış hatlardaki tarifeli uçuşların artmasıyla bu yıl 9 ayda 610 bin yolcu kullandı. İstanbul’un Anadolu Yakası ile çevre şehirlerdeki 9.5 milyon nüfusa yönelik yolcu hedefi olan Sabiha Gökçen Havaalanı’ndan halen iç hatlarda 3 havayolu şirketi 10 noktaya, dış hatlarda da 2 havayolu şirketi 7 noktaya tarifeli uçuş gerçekleştiriyor. Sabiha Gökçen Havaalanı Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Lerzan Özder, 2004 yılında 250 bin yolcunun kullandığı havaalanından, 2005’in ilk 9 ayında 610 bin yolcunun yararlandığını anlatarak, yıl sonu hedeflerinin ise 1 milyon yolcu olduğunu bildirdi. İlk Veteriner Hudut Noktası THY tarafından Sabiha Gökçen Havaalanı arazisi üzerinde kurulması planlanan Hava Bakım Onarım ve Modifikasyon Merkezi’nin (HABOM) yapımı için hazırlık çalışmalarının sürdüğünü dile getiren Özder, “Sabiha Gökçen Havaalanı’nda kurulmakta olan Türkiye’nin ilk Veteriner Hudut Noktası ana binasının yapımı da tamamlandı. Ocak 2006’da hizmete açılması planlanan tesisle canlı hayvan ve gıda ürünlerinin, Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkeler ve Türkiye arasında kontrollü bir biçimde geçiş yapması amaçlanıyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT