BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dünyaya Türk şekeri

Dünyaya Türk şekeri

Orta Doğu, Balkan ülkeleri, Orta Asya Cumhuriyetleri, Rusya, Mısır ve Cezayir gibi ülkelere olan şeker ve çikolata ihracatı her geçen gün artıyor.



İSTANBUL- Ramazan Bayramı’nın vazgeçilmez tatlarından şeker ve çikolatada sektör ihracatla büyüyor. Ülker Gıda İstişare Konseyi Üyesi Necdet Buzbaş, iç piyasanın durağanlığı ve pazarın çok yavaş büyümesinin bütün firmaları kapasitelerini kullanma açısından ihracata yönlendirdiğini söyledi. Necdet Buzbaş, ancak bugün maliyetlerin artmasına karşılık YTL’nin aşırı değerli olması, doların düşük seyretmesinin ihracatı cazip olmaktan çıkardığını, hâtta zararına ihracat yapma noktasına getirdiğini belirtti. Ülker olarak şekerleme ve çikolatada 72 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini anlatan Necdet Buzbaş, “İhracatımızı yoğunlukla Orta Doğu, Balkan ülkeleri, Orta Asya Cumhuriyetleri, Rusya, Mısır, Cezayir gibi ülkelere yapıyoruz” dedi. Kutulu ürünler iyi sattı Ramazan Bayramı sebebiyle Müslüman ülkelere özel bir ihracat gerçekleşmediğini ifade eden Necdet Buzbaş, çok az bir hareketlenme söz konusu olsa bile bunun daha çok hediyelik kutular halindeki ürünlerde yaşandığına dikkati çekti. Necdet Buzbaş, Türkiye’nin genel şekerleme ihracatından Kuveyt’in 4.8, Suudi Arabistan’ın yüzde 4.4, Birleşik Arap Emirlikleri’nin yüzde 2.7, Azerbaycan’ın yüzde 2.4 pay alabildiğini söyledi. Necdet Buzbaş, “Çikolata ve kakaolu ürünler ihracatından Irak yüzde 16.3, Suudi Arabistan yüzde 2.7, Azerbaycan yüzde 2.5, Birleşik Arap Emirlikleri yüzde 2.4, Makedonya yüzde 2 pay alabilmektedir” dedi. Orta Doğu güzel pazar Kent Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçıoğlu da, Kent’in ürünlerinin yaklaşık yüzde 30’unu ihraç ettiğini söyledi. Ömer Taşçıoğlu, “İhracatımızda Orta Doğu, Balkanlar ve Türk Cumhuriyetleri ağırlıklıdır. Toplam ihracat rakamımız 40 milyon doların üzerinde” dedi. Ortadoğu bölgesindeki bütün ülkelere ihracat yaptıklarını ifade eden Ömer Taşçıoğlu, toplam ihracatlarının yüzde 30’unun bu bölgeye gittiğini belirtti. Divan’da hedef körfez Divan Grubu İhracat Yöneticisi Nalan Yamaç da, üretimlerini lokum ve çikolata olarak ihraç ettiklerini söyledi. İhracat cirolarının 1 milyon 250 bin dolar olduğunu ifade eden Nalan Yamaç, Arap ülkelerinden Katar ve Bahreyn’e ürün ihraç ettiklerini, amaçlarının körfez ülkelerinden daha verimli neticeler alabilmek olduğunu belirtti. Nalan Yamaç, en fazla İngiltere, ABD, Rusya, Fransa’ya ihracatları olduğunu kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT