BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Eğitim rehber arıyor

Eğitim rehber arıyor

> 2006 bütçesinden eğitime büyük pay ayrılmasına rağmen rehber öğretmen ve okul öncesi eğitim sıkıntıları bir türlü aşılamıyor. > Avrupa’nın birçok ülkesinde 500 ilköğretim okulu öğrencisine bir rehber öğretmen düşerken, bizde bu sayı 1700 öğrenciye bir rehber öğretmen olarak gerçekleşiyor



> Harun Yerebakan İSTANBUL - Ülkemizdeki Milli Eğitim’in sıkıntıları bitmek bilmezken, hükümet eğitim sıkıntılarını en aza indirmek için bu sektöre 2006 yılı bütçesinde daha büyük pay ayırdı. Özellikle rehber öğretmen, okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki sancıların aşılması için sarf edilen büyük çaba, sıkıntıları kapatmaya yetmiyor. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okulları başta olmak üzere Türkiye’nin neredeyse bütün bölgelerinde, özellikle rehber öğretmen, özel eğitim ve okul öncesi eğitim öğretmeni konusunda büyük sıkıntılar yaşanırken, buralarda küçük imkanlarla büyük işler başarılmaya çalışılsa da maalesef sıkıntılar yine de giderilemiyor. Açık daha da büyüyor İstanbul’daki bin 739 okulda okuyan yaklaşık 2 milyon 300 bin öğrenciye 1361 rehber öğretmenin hizmet verdiğini ifade eden İl Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik Hizmetleri Şube Müdürü Güner Ergenç, bu okulların 1040’ında rehber öğretmen bulunduğunu, 699’unda ise bulunmadığını söyledi. Ergenç, İstanbul’da 1700 öğrenciye bir rehber öğretmen düştüğünü kaydederek, bu alandaki öğretmen açığının gittikçe büyüdüğüne dikkat çekti. İstanbul’daki 32 ilçenin sadece 19’unda Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) bulunduğunu ve buralarda da toplam 102 rehber öğretmenin görev yaptığının altını çizen Ergenç, “7 Sivil Toplum Örgütü bize mesleki eğitim seminerlerinden tutun, her türlü yardım ve desteği verdi, vermeye de devam ediyor” dedi. Rehberlik kompleksleri Güner Ergenç, Rehberlik Kompleksi projesinin haricinde diğer bir projenin de, Valilik İl Genel Meclis Üyeleri ile İstanbul’da hatta Türkiye’de tek olacak RAM arasında ‘bilgisayar ağı’ kurmanın oluşturduğunu söyledi. Bu projenin etüdünü yaptıklarını belirten Ergenç, “Projenin bitimi yılbaşına kadar sürmez. Hayata geçirdiğimizde veliler de çok rahatlayacak. Veli, evinde otururken RAM’dan randevu alabilecek, çocuğuna uygulanan testin sonucuna ulaşabileceği gibi her konuda da yazışabilecek” şeklinde konuştu. Ergenç, komplekste; RAM, rehabilitasyon merkezi, toplantı ve dinlenme salonları, çocuk oyun alanlarının bulunacağını vurguladı. > ‘Özel öğretmene ihtiyacımız var’ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim Şube Müdürü Halis Kuralay, özel eğitim alması gereken engelli insanların birinci sınıf vatandaş olduğunun unutulmaması gerektiğini özellikle belirterek, “Eğitim lüks bir şey gibi algılanmasın. Engelliler için bir sınıf ayırmak, bir projeksiyon odası ayırmadan daha önemlidir” dedi. Geçen yıl itibariyle Türkiye’de ortalama mezun olan Özel Eğitim Sınıfı Öğretmeni sayısının yaklaşık 200 kişi olduğunu hatırlatan Kuralay, ancak Türkiye’de mevcut Özel Eğitim Sınıfı Öğretmeni açığının 2 bin 500 civarında bulunduğuna dikkat çekti. Kuralay, bu alanda mevcut öğretmen açığının kapanmadığını aksine gittikçe büyüdüğünü belirterek, “Açığı kapatmak için çok büyük bir operasyon lazım. İstanbul’da bu alanda çalışan 650-700 öğretmen bulunuyor. Bunun da 250 kadarı özel eğitimci. Diğerleri ise emeklilerden veya diğer bölüm öğretmenlerinden oluşuyor. Çocuklar evde kalacağına hiç olmazsa başında tecrübeli bir öğretmenin bulunarak okuluna gitmesi bence daha mantıklı” şeklinde konuştu. Görme, işitme, orta düzeyli ve ağır zihinsel engelliler, işitme engelliler, üstün yetenekli çocuklar merkezi ve hastane okullarından oluşan İstanbul’daki toplam bağımsız okul sayısının 40 olduğunu söyleyen Kuralay, “Özel eğitim sınıfları (otistik ve zihinsel engelli) ise 400’ü geçiyor. İstanbul’da bulunan 2 milyon 300 bin öğrenciden yalnızca 22 bini engelli. 2011 yılına kadar bu alandaki okul sayısını 80’e çıkarmayı planlıyoruz. Bizim için en önemli eksiklik, bu alanda öğretmene çok ihtiyacımızın oluşudur. Yazın boş duran okullarda bu çocuklar için yaz kampı oluşturmayı hedefliyoruz” dedi. > Atak başlattık İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Balıbey, otistik çocuklar, eğitilebilir ve öğretilebilir çocuklar için 3’ü Anadolu yakasında 3’ü de Avrupa yakasında olmak üzere toplam 6 adet Özel Eğitim Okulu yaptırdıkları müjdesini verdi. Balıbey, “Milli Eğitim Bakanlığı’nın düzenlediği Rehberlik Kanunu’ndan sonra İstanbul’da, özel eğitimin, çok öne çıkacağı bir sistemi geliştiriyoruz. İl Genel Meclis üyelerinin, Büyükşehir Belediyesi’nin, Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ve sivil toplum örgütlerinin birlikteliği ile bu sene İstanbul’da özel eğitim konusunda büyük bir çalışma yapılıyor. 2006’yı özel eğitim için ‘atak’ ve ‘özel eğitim yılı’ olarak ilan ediyoruz” dedi. > Mobil anaokulları yaygınlaştırılacak İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Öncesi Şube Müdürü Azize Gökmen, okul öncesi çağının; çocukların sağlık ve eğitim imkanlarını iyileştirme, hızla gelişen dünyada esnek, yeniliğe açık, mutlu, kendine yeten, sağlıklı ve üretken bireyler yetiştirmenin ön şartı olarak görüldüğünü söyledi. Gökmen, okul öncesi eğitimin 36-72 ayları kapsadığı, davranış ve becerilerin gelişim basamaklarına uygun olarak gerçekleştirdiği bir dönemi içine aldığını ifade etti. Şube Müdürü Gökmen, İstanbul’da okul öncesi eğitimini etkin olarak sürdürmek maksadıyla anasınıfı ve uygulama sınıfları bünyesinde kadrolu Okul Öncesi Öğretmeni’nin yanı sıra 920 kadrosuz Usta Öğretici görev yaptığını kaydederek, “Okul Öncesi Eğitim Kurumları’nda 50 bin çocuk eğitim alıyor. Okul öncesi eğitimin, kırsal yörede yaygınlaştırılması ve talebin oluşturulması, gelir seviyesi düşük ailelerin çocuklarına ücretsiz verilmesi maksadıyla, Türkiye’de ilk defa 2003’te ilimizde başlatılan Mobil Anaokulu Projesi, 2 otobüs ile sürdürülüyor. Bu projede iki İETT otobüsünün içi anasınıfı şeklinde düzenlendi. Bu otobüslerden biri Küçükçekmece/İkitelli bölgesinde, diğeri de Üsküdar bölgesinde 6 yaş çocuklarına ücretsiz okul öncesi eğitimi veriyor. Mobil anaokulu sayısını her ilçede bir tane olmak üzere artırmayı hedefliyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT