BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ABD’den Türk mallarına ‘evet’

ABD’den Türk mallarına ‘evet’

ABD’li 28 bin ithalat firması arasında yapılan bir araştırmada; firmaların yüzde 93’ü, Türk mallarını almaya hazır olduklarını bildirdi.



ABD’li 28 bin ithalat firması arasında yapılan bir araştırmada; firmaların yüzde 93’ü, Türk mallarını almaya hazır olduklarını bildirdi. ABD’li ithalatçılar, Türk mallarını ‘orta ile iyi kalite arasında ve makul fiyatlı’ olarak niteledi. ABD’li 28 bin ithalat firmasının yüzde 93’ü, Türk mallarını almaya hazır olduklarını bildirdi. Uluslararası İhracatçılar Federasyonu’nun (IEF) yaptığı araştırmaya göre; ABD’de 28 bin ithalatçı arasında yapılan araştırmada firmaların yüzde 4’ü Türk mallarını satın almayı düşünmediklerini, yüzde 3’ü de bu hususta fikri olmadığını belirtti. Araştırmanın sonuçlarına göre; ABD’li ithalatçılar, Türk mallarını ‘orta ile iyi kalite arasında ve makul fiyatlı’ olarak niteledi. ABD’YE İHRACAT ARTIYOR IEF, araştırma sonuçlarının, Türkiye’nin ABD pazarından daha çok faydalanmaya başladığını gösterdiğini vurgularken, geçen yıla göre ABD’ye Türk giyim ihracatının yüzde 30-40 arttığını bildirdi. Türk ihracatının, ABD’ye yönelik hızlı artışında 4 ana sebebi olduğu belirtilen araştırmada, bu sebepler, “ABD’lilerin Türk ürünlerinden daha çok haberdar olmaları, ABD ekonomisinin büyümesi, Avrupa ve Rusya pazarı daralan Türk ihracatçılarının alternatif pazar arayışına girmeleri ve Türk ihracatçılarının ABD pazarının farkına varmaları” şeklinde sıralandı. ABD’YE NELER İHRAÇ EDİLEBİLİR? IEF, deri giyiminin ABD’de popüler olduğunu, ceket, yelek, ayakkabı ve pantalonların dahi iyi talep gördüğü, spor ürünlerinin, gıda ve içeceklerin de popüler ihracat ürünleri olabileceğini vurguluyor. ABD’de, otomobil yedek parçalarının da iyi talep gördüğünü bildiren IEF, özellikle kamyonet ve özel binek oto yedek parçalarının çok arandığını belirtiyor. İhracat artışı için ne gerekli IEF, Türk işadamlarının, ABD’ye ihracatlarını artırabilmeleri için kısa, sade satış mektubu ve tanıtım broşürlerini seçmeleri gerektiğini kaydederek, ihracatta, aracısız ve direk temasın daha etkili olduğunu vurguluyor. ABD’lilerin interneti daha çok kullanmaları nedeniyle, elektronik postanın kullanılması ve kaliteye mutlaka dikkat edilmesi de tavsiye ediliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT