BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Unutkanlık yaşı düşüyor

Unutkanlık yaşı düşüyor

Daha çok yaşlılarda görülen unutkanlığın, 65 yaş sınırından 20’ye gerilediği bildirildi



ADANA - Yaşlılık belirtisi olarak bilinen unutkanlığın, gençler arasında da yoğun biçimde yaşanmaya başladığı kaydedildi. Özel Başkent Üniversitesi Adana Hastanesi doktorlarından Psikiyatr İbrahim Bilgen, yoğun iş temposu, stres, fiziksel ve ruhsal yorgunluk gibi problemlerin unutkanlık belirtilerinin başladığı yaşı düşürdüğünü ifade etti. Bilgen, “Önceden, yaşla birlikte ilerleyen ve basit gündelik işlerin bile yerine getirilmesinde problemler oluşturan unutkanlığın şimdi gençler üzerinde etkili olması aslında acı bir tablo. Gözlemler, unutkanlığın 65 yaş sınırından 20’ye kadar düştüğünü ortaya koyuyor” dedi. Gençler depresyonda Gençlerin büyük çoğunluğunun depresyonda olduğunu vurgulayan Bilgen, bunalımda olan kişilerin çevreye karşı duyarsızlaştığını ve bu doğrultuda ilgi azlığı ve konsantrasyon bozukluğu yaşadığını söyledi. İbrahim Bilgen, unutkanlığın ciddiye alınması ve bir hastalık olarak görülmesi gerektiğini vurgulayarak, “Unutkanlık, yaşlılıkta doğal kabul edilebilir. Ancak bunun genç yaşlarda yaşanması, kişi için ciddi bir problem teşkil edebilir. Ayrıca küçük unutkanlıkları göz ardı edenler, halk arasında ‘bunama’ diye bilinen alzheimer hastalığına da davetiye çıkarıyorlar” şeklinde konuştu. Psikiyatr İbrahim Bilgen, teknolojinin hayatı kolaylaştırdığı kadar tembelliğe de sürüklediğini savunarak, “Artık numaraları aklımızda değil de cep telefonlarımızda tutuyoruz. Bilgilerimiz bilgisayarımızda kayıtlı ya da önemli günlerimizi çağrı cihazlarına not alıyoruz. Herkes öyle bir noktaya gelmiş ki, telefon numarasını kaydettiği kişinin kim olduğunu veya çağrı cihazına yazdığı notu niçin yazdığını unutuyor. Bu sebeple teknoloji bile unutkanlığımıza çare değil. Hatta güvence olarak gördüğümüz cihazlar, bizim ilgisizliğimizi daha fazla tetikliyor” diye konuştu. Zihninizi zorlayın Unutkanlığın ciddi problemlere yol açacağını ve kişinin ailesiyle ya da çevresiyle olan ilişkilerini de zedeleyebileceğini vurgulayan Bilgen, “Daha güçlü bellek için, düzenli ve dengeli bir hayat sürdürün. Yeterli ve dengeli beslenin, iyi uyuyun, sigara kullanmayın. Sık sık temiz havada, parklarda, ormanda yürüyüş yapın, unutkanlık yaşayanlar, zihninizi zorlayın, hayatınızda önemli olan olayları planlayın, işinizle eğlenceyi dengeleyin, egzersiz yapın” dedi. Bilgin, ayrıca düzenli uyku alışkanlığının beyin fonksiyonlarının daha iyi çalışmasını sağladığını belirterek, bu sebeple günde ortalama 8 saat uykunun önemli bir ihtiyaç olduğunu sözlerine ekledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT