BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çin istilasına Türk seddi

Çin istilasına Türk seddi

Türk tekstilinin özellikle kalitesi ile rekabet şansını artırdığını belirten Fransız gazetesinde şöyle denildi: “Yüzlerce ünlü marka ile tekstil dünyasının en saygın ülkelerinden bir olan İtalya bile Türkiye’de üretim yapıyor. Artık birçok Türk markası New York, Paris, Londra gibi moda merkezlerinde boy gösteriyor.”



> Hayrettin Turan İSTANBUL - Dünyanın birçok ülkesine ihracat yapan Türkiye, kaydettiği aşama ile tüm dünyanın gözdesi oldu. Türk tekstilinin Çin’e rağmen yakaladığı başarıya tam sayfa ayıran Fransız Echos gazetesi, bu yılın başlarında kotaların kalkmasına rağmen dev Çin tekstiline karşı Türk tekstilinin ayakta kaldığını vurguladı. “Türkiye Çin’in karşısında dünya üzerinde duran tek ciddi rakip” ifadesi kullanılan gazete haberinde ayrıca, “Çin’e direnmekle kalmayıp atılımlar da yapıyorlar” denildi. Türkiye sayılı ülkelerden Fransız Echos gazetesi, Türkiye’nin tekstilde üretim ve kalitede dünyanın sayılı ülkeleri arasında olduğu ve dünyadaki birçok ülkenin Türkiye ile kalitesi ve fiyatı nedeniyle çalışmaktan memnun olduğunu bildirdi. Tekstilde yüzde 8.5 oranında ihracat artışı sağlayan, 3 milyon insanını bu sektörde istihdam eden Türkiye’nin tekstil ve hazır giyimde ihracatını 19.5 milyar dolara ulaştırdığını ifade etti. “Rusya, Romanya, Bulgaristan ve eski Doğu bloku ülkelerinin Türk tekstilinin tercih ettiğini anlatan gazete haberinde ayrıca, İtalya, İspanya ve İngiltere’de de Türk ürünlerinin satışlarının hızla arttığına dikkat çekildi ve “Günümüzde yüzlerce ünlü markanın çıktığı İtalya bile üretimini Türkiye’ye kaydırdı” denildi. Made in Turkey, Turquality Türk hazır giyim sektörünün Türkiye’yi marka haline getirmek, Türk ürünlerinin markalı olarak istenmesini, aranmasını sağlamak amacıyla başlattığı “Turquality” seferberliğine de dikkat çekildi. “Alaturkadan ‘Made in Turkey’e, Turqualty’ye giden yolda, Vakko, Tween, Damat, ADV olarak zincir mağazalar açtı. Yurt dışında 90 noktada Türk ürünlerinin satışı yapılıyor. 43’ü de mağaza biçiminde. İpekyol şirketi Paris’te mağaza açıyor. Birçok Türk markası da hazırlık yürütüyor” denilen haberde, Mavi Jeans Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Kantarelli’nin görüşüne de yer verildi. Kantarelli, 1992’den beri New York, Vancover, Montreal, Berlin ve Frankfurt şehirlerindeki mağazaların vitrinlerini Mavi Jeans ürünleriyle donattıklarını belirterek, “Markalaşmak kolay olmadı. Bu noktaya gelmek için 14 yılda 40 milyon dolara yakın harcama yaptık” dedi. Türk markaları sıralandı Türkiye Giyim Sanayicileri derneği( TGSD) Başkanı ve Hey Tekstil Grubu Başkanı Aynur Bektaş da gazeteye yaptığı açıklamada, Rusya, romanya, Bulgaristan gibi Doğu Avrupa ülkelerinde Türk kumaşlarının satışlarının çok arttığını, Türkiye’nin üretim ve kalitede dünyanın sayılı ülkeleri arasında olduğunu belirterek, “Dünyadaki birçok ülke bizimle çalışmaktan çok memnun” dedi. Marmara bölgesinde bir şube açan Fransız Tekstilci Jacques Ventura da “Marmara bölgesinde büro kurduk. Ürün kalitesi, hız, zamanında teslimat, eşantiyonların birkaç günde tamamlanması, Çin’e göre 2 kat az zaman demek” ifadesini kullandı. Orakçıoğlu: Türkiye’nin şansı Gazete, Şahinler Holding için, “ABD’ye kotasız ve gümrüksüz tekstil ürünleri satmak için atağa geçti. Ürdün’de 1.5 yılda 3 site inşa etip 2200 kişi çalıştırmaya başladı. 27 şirket, 12 bin çalışanı var. Yılda 50 milyon adet üretim yapıp 1.4 milyar dolarlık hacme ulaştı” denilirken, 800 milyon dolarlık hacmi ve 8 bin 500 çalışanı ile Zorlu Grubu tanıtıldı. Dünyanın en zengin işkadını olarak kabul edilen Güler Sabancı’nın ise “Türk sanayicisi üretimde maliyetleri kısmayı öğrendi. Türkiye 1999 yılındaki depremin yol açtığı büyük krizden ders almayı bildi” açıklamasına yer verdi. Tekstil hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yaşanan olumlu gelişmeyi “Son derece akılcı ve doğru yönetilmiş bir sürecin sonucu” olarak yorumlayan İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ise gazeteye yaptığı açıklamada, Türk mallarının dünya çapında kaliteli ürünler olduğunu belirterek Çin’in bu konuda büyük problemler yaşadığını belirtti. Satıcı, “AB’li alıcıların istediği 6 haftada teslim. Bu bizde var. Kaliteli üretim, bu da bizde var. Varlar birleşince Türkiye’nin şansı ortaya çıkıyor” şeklinde konuştu. ------ >> Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı da gazetemize yaptığı açıklamada, Türk tekstil ve hazır giyimcisi yanında deri, ayakkabı, elektrik, elektronik gibi ürünleri üretip ihraç edenlerin gayretinin övgüye değer olduğunu söyledi. Bu gayretlerin başka ülkeler tarafından da görülmesinin gurur verici olduğunu ifade eden Satıcı, “Bu tamamen Türk özel sektörü, Türk girişimcisi ve Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın gayretiyle gerçekleşmiştir” dedi. Türk ihracatçısının çalışmasını hep büyük bir fedakarlıkla yürüttüğünü ifade eden Satıcı, şunları söyledi: “Ama yapılanlar yeterli değil. Sadece İngiltere, İtalya, Fransa, Belçika’dan övgü almak yeterli değil. Bunu para politikasını hazırlayanların da anlaması gerekiyor. Onların atacağı pozitif adımlarla başarı artacak, daha iyisi yapılacaktır. Moda endüstrisinde geldiğimiz yer ortada. Avrupa’da moda ve kalite denilince artık Türkiye akla geliyor. İngiltere, Fransa, İtalya gibi ülkeler kaliteli üretim istediklerinde bizi arıyor. Bu giderek artacak.“
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT