BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Köy pekmezini rafa taşıdı talep patladı

Köy pekmezini rafa taşıdı talep patladı

Daha çok evlerde üretilen geleneksel tat pekmeze ticari yatırım yapan Şitoğlu Gıda Genel Müdürü Feti Ahmet Balin, insanların memleketlerinden taşıdığı tadı aynı doğallıkla market raflarına yerleştirdiklerini belirtti.



> Mustafa Sezer İSTANBUL- Şitoğlu Gıda Genel Müdürü Feti Ahmet Balin, yerel tat olarak kalan pekmezi sevdirmek ve pazarı büyütmek amacıyla ticarileştirerek Pekmezim markası adı altında pazara sunduklarını söyledi. Balin, pekmezin büyük bir oranda evlerde üretildiğini belirterek kendilerinin ilk defa bunu yüzde yüz doğal üretim sürecine soktuklarını vurguladı. Balin, 2.5 milyon euro yatırım yaparak Malatya’da fabrika kurduklarını ve pekmezde üretimi 5 çeşide çıkardıklarını söyledi. Pekmez tanıtım faaliyeti Balin, öncelikli hedeflerinin pekmez pazarını büyütmek olduğunu ifade ederek “Türkiye’de pekmez pek fazla tüketilmiyor. Daha çok insanlar memleketlerinden bidonlarla pekmez getiriyor veya tanıdıklarına getirtiyor. Biz aynı doğallığı ve tadı market raflarına taşıyoruz. İnsanlar sıkıntı çekmeden alıştıkları hazza ulaşıyor. Bizi, kısa zamanda öne çıkaran ürünlerin yüzde 100 doğallığı oldu. Güven duyuyor ve memleketlerinden getirdikleri pekmezin tadını alınca bunu tüketmeye başlıyorlar. Talep her geçen gün artıyor” dedi. Balin, aynı zamanda pekmez tüketmeyen kitleleri de hedef aldıklarını ve pekmezin bilinmesi ve tanınması için bir takım tanıtıcı faaliyetler içinde olacaklarını vurguladı. Balin, 2006 yılı hedeflerini “yüzde 20 oranında büyümek” olarak açıkladı. Kayısı ve hurma pekmezi Balin, yılda 4 milyon tonluk üretim yaptıklarını ve üretimin yüzde 10’unu ihraç ettiklerini belirterek, “Bu ürünler daha çok Avrupa’daki Türklere gidiyor. İhracat yaptığımız ülkeler arasında ağırlık İsrail ve Arap ülkelerinde. Amacımız ihracatı artırmak” dedi. Balin, şunları söyledi: “Özellikle İsrailliler spesiyal olarak ürettiğimiz hurma pekmezini çok beğeniyorlar. Şu anda 200 bin dolarlık pekmez satıyoruz İsrail’e. Yıllık pekmez üretim değerimiz 4.5 milyon dolar. Yüzde 100 doğal olarak 5 çeşit pekmez üretiyoruz. Önceden sadece üzüm pekmezi bilinirdi. Biz bunun dışında ilk önce dut pekmezini ürettik. Daha sonra da keçi boynuzu pekmezini de ilk üreten firmayız. Ardından hurma ve kayısı pekmezini de speciyal olarak üretime soktuk. Kayısı pekmezinin dünyada patentini aldık” dedi. Pekmez talep gördü Feti Ahmet Balin, işe Malatya’da kayısı tüccarlığıyla başladıklarını belirterek başarı hikayesini şöyle anlattı: “Malatya’dan sonra İstanbul’a gelerek hem öğrenimimi sürdürdüm, hem de işimi burada devam ettirdim. Kayısıları büyük dağıtım şirketlerine pazarlamaya başladım. Bu sırada pekmeze bir talep olduğunu gördüm. Bu konuyu babam ve kardeşlerime açtım. Düşündük ve bunu değerlendirmeye karar verdik. İlk önce köylünün ürettiği hazır pekmezi pazarlamaya başladık. Daha sonra işler gelişmeye başladı ve üretime karar verdik. 1996 yılında dut pekmeziyle işe başladık. Yalova’da bir üretim tesisi kurduk. İşler gelişince bunu Malatya’ya taşıdık. Daha sonra ürün konseptimizi de geliştirdik ve büyük ilgi görmeye başladık.” KÖYLÜYE KATKIMIZ OLDU Feti Ahmet Balin, Malatya’da pekmez fabrikalarının üretime geçmesinin Malatya köylüsüne olumlu katkılarının olduğunu söyledi. Köylülerin doğal olarak topladığı dutları işlediklerini belirten Balin “4 bin tonluk üretim miktarına ulaştık. Fabrikamızda 130 kişi fiilen çalışıyor. Bunun yanısıra köylüler için de bir iş kapısı oluşturduk. Malatya bölgesinde dut ticari bir ürün haline geldi. 1.5-2 milyon YTL’lik 1500 ton civarında bölgede bir ürün toplanmaya başladı. Bu bölge insanına bu iş gelir sağladı” şeklinde konuştu. Kullanım kolaylığı Balin, üretilen pekmezlerin ambalajları, ergonomik, pratik ve kolay kullanımlı üretildiğini söyledi. Özel bir kapak sistemine sahip olan ürün ambalajının kolayca açıldığını ifade eden Balin, pekmezin tabağa döküldükten sonra herhangi bir taşma yapmadığını ve küçük çocuklar bile sofrada kolay ve dökmeden kullanabildiğini vurguladı. Balin, hatta isteğe bağlı olarak ürünlerin pratik başlığı sayesinde, pekmezin kolaylıkla içerek de tüketilebildiğini belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT