BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sağlıklı beslenme filmi!

Sağlıklı beslenme filmi!

Sağlık Bakanlığı, sağlıklı beslenmeyi konu alan 15 film hazırladı



ANKARA (İHA) - ‘Toplumun Beslenmede Bilinçlendirilmesi Programı’ kapsamında, beslenmeyle ilgili doğru mesajların geniş kitlelere ulaştırılması maksadıyla hazırlanan 1’er dakikalık 15 adet spot film, il sağlık müdürlüklerine gönderildi. Sağlık Bakanlığı Gıda Güvenliği Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan kısa filmlerde, düzenli ve sağlıklı beslenmek için yapılması gerekenlerle, sağlıklı ve uzun bir ömür için uyulması gereken temel kaideler anlatılıyor. Filmler, hem sağlık personelinin eğitilmesi için düzenlenecek toplantılarda gösterilecek, hem de yerel kanallarda yayınlatılarak vatandaşların doğru bilgi sahibi olmaları sağlanacak. Söz konusu 15 spot filmde şu mesajlar yer alıyor: 1- Sağlığınız için günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketiniz. Sebze ve meyveler, vitamin ve mineral bakımından zengindir. Büyüme ve gelişmeye yardımcı, deri, göz, diş ve diş eti sağlığını koruyucudur. 2- Yeterli ve dengeli beslenmek için farklı besinleri tüketin. Et ve et ürünleri, büyüme ve gelişme için önemli olan proteinler bakımından zenginken vitaminlerden yoksundur. 3- Hayatın ritminin devamı için sağlıklı beslenin. 4- Yetersiz ve dengesiz beslenme vücut direncini azalttığından, hastalıklara yakalanma olasılığı artmakta ve hastalıklar ağır seyretmektedir. Kahvaltıya mutlaka özen gösterin 5- Kahvaltı yapmaya özen gösterin, çocuklarınıza kahvaltı yapma alışkanlığı kazandırın. Öğünler içinde en önemlisi sabah kahvaltısıdır. 6- Kemik sağlığınızı kalsiyum içeren besinlerle koruyun. Kalsiyum, kemiklerin ve dişlerin sağlıklı gelişiminde ve hücre çalışmasında önemli rol oynayan bir mineraldir. 7- Sağlıklı bir hayat için su için. Kişinin günlük sıvı ihtiyacı, içtiği su ve içeceklerin yanısıra yediği besinlerin içindeki su ile de karşılanır. 8- Sağlıklı ve uzun bir hayat için aşırı yağ ve şeker tüketiminden kaçının. Sağlıklı beslenmek için katı yağlar, zeytinyağı ve diğer bitkisel sıvı yağların dengeli bir şekilde kullanılması gereklidir. 9- Sağlıklı ve uzun bir yaşam için aşırı tuz tüketiminden kaçının. 10- Anemiden korunmak için demir yönünden zengin gıdaları tüketin, çay ve kahve alışkanlığını azaltın. 11- Şişman olmak, yüksek kan basıncı, yüksek kan kolesterolü, kalp-damar hastalıkları, inme, şeker hastalığı, bazı kanser türleri, artiritler ve solunum yetersizlikleri gibi sağlık sorunları riskini artırır. Zayıflık ise verimliliği ve vücut direncini düşüren, istenmeyen bir durumdur. 12- Sağlığınız için sebze ve meyveleri mutlaka önce bol suyla yıkayarak yiyiniz. 13- Sağlığınız için şehir şebekesi dışında temin ettiğiniz suları mutlaka kaynatarak veya dezenfekte ederek kullanınız. 14- Sağlığınız için yemeklerden önce-sonra ve tuvaletten sonra mutlaka ellerinizi yıkayınız. 15- İshal olan bebeğinizi daha sık emzirin ve bol bol su verin. > Yusuf Ziya Eraslan
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT