BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ULAŞIMA NEŞTER

ULAŞIMA NEŞTER

* Boğaziçi Köprüsü’nden, 3 Nisandan itibaren sadece OGS ve KGS’li araçların geçebileceğini belirten Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, nakit ödeme gişelerinin ise kaldırılacağını açıkladı. * Maddi hasarlı kazaların trafik sıkışıklığına sebep olduğunu söyleyen Bakan Yıldırım, kaza yapanların artık polis beklemeden birbirlerinin trafik sigortasından yararlanmasına imkan sağlanacağını söyledi



İSTANBUL - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 3 Nisan Pazartesi gününden itibaren Boğaziçi Köprüsü’nden, sadece OGS ve KGS’li araçların geçebileceğini, nakit ödeme gişelerinin kaldırılacağını bildirdi. İstanbul’da her geçen gün içinden çıkılmaz hale gelen ulaşım problemini çözmek için konunun uzmanları Lütfi Kırdar Kongre Sarayı’nda “Ulaştırma Zirvesi” konulu bir toplantıda bir araya geldi. Toplantıya Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak, İstanbul Valisi Muammer Güler, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah, milletvekilleri ve ilçe belediye başkanları katıldı. Boğaziçi’nde nakit ödeme gişeleri kalkıyor Toplantıda alınan kararlara ilişkin bilgi veren Yıldırım, köprü trafiğinde gişeler sebebiyle aksama yaşandığını belirterek, Boğaziçi Köprüsü’nden, 3 Nisan tarihinden itibaren sadece OGS ve KGS’li araçların geçeceğini, nakit ödeme gişelerinin ise kaldırılacağını bildirdi. Aynı tarihten itibaren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde ise 4 nakit ödeme gişesinin açık tutulacağını belirten Yıldırım, diğerlerinin ise OGS’li olacağını söyledi. OGS’de depozit kalkacak Yıldırım, OGS alımında ödenen depozit ücretinin kaldırılacağını ve herkesin kolaylıkla OGS cihazlarını almaları için gerekli düzenlemelerin yapılacağını bildirdi. İstanbul’da taşımaların yüzde 89’unun karayolu, yüzde 7’sinin raylı sistemler, yüzde 4’ünün ise deniz yoluyla yapıldığını belirten Yıldırım, “Bugün için İstanbul trafiğinin temel problemine baktığımızda, toplu taşımacılığının hakim olmaması sebebiyle bilhassa özel taşıtların trafiğin yoğunlaşmasına sebep olduğu, diğer bir ifadeyle insan taşımacılığından daha çok araç taşımacılığının hakim olduğu bir sistem gittikçe yaygınlaşmaktadır” diye konuştu. Taşıma yükü İETT’nin Boğaziçi Köprüsü’nden geçen taşıtların yüzde 90’ının özel taşıt olduğunu, bunların mevcut yolcunun sadece yüzde 31’lik bölümünü taşıdığını belirten Yıldırım, şöyle devam etti: “Boğaziçi Köprüsü’nde İETT araçlarının ise trafiğin yüzde 5.5’ini işgal etmekle birlikte yolcuların yüzde 58’ini taşıdığı görülmektedir. FSM Köprüsü’ne bakıldığında da durum farklı değildir. Bu köprüden geçen taşıtların yüzde 87’si özel taşıt olup, yolcuların sadece yüzde 43’lük bölümünü taşıdığını, buna karşılık İETT araçlarının trafiğin yalnızca yüzde 7.5’ini oluşturmakla birlikte yolcuların yüzde 39’unu taşıdığını görmekteyiz. Yani köprülerde toplu taşıma az, taşıdıkları yolcu miktarı özel taşıtlara göre fazla.” Tek bilet uygulaması Köprü geçişlerinde sağ şeridin toplu taşıma araçları için tercihli yol yapılacağını anlatan Yıldırım, acil durumlar haricinde bu şeridin kullanılmaması için gerekli tedbirlerin alınacağını kaydetti. Yıldırım, toplu taşımaya ağırlık veren bir politika benimseneceğini ve en kısa sürede toplu taşıma araçlarında modernizasyon, konfor ve rahatlığın sağlanacağını söyledi. Yıldırım, ulaşım sistemleri arasında koordinasyon sağlanacağını, bunun için tüm hatların ulaşım türlerine göre tekrar gözden geçirileceğini, birbiriyle rekabet etmeyen, türler arasında entegrasyonu sağlayan kombine sisteme geçiş çalışmalarının başlatılacağını ve bunların süratle tamamlanacağını anlattı. Bu konuda ilk uygulama olarak Büyükşehir Belediyesi’nin bilet entegrasyonunu fiilen başlatacağını belirten Yıldırım, otobüs, deniz yolu ve raylı sistemde tek bilet uygulamasının 1 Şubat’ta yürürlüğe gireceğini söyledi. Polis beklenmeyecek Hasarlı trafik kazalarının trafiğin aksamasına sebep olduğunu belirten Yıldırım, “Hasarlı kazalarda artık saatlerce polis bekleme işine ‘paydos’ diyoruz. Sürücüler, karşılıklı sigortalardan yararlanarak, birbirine ‘geçmiş olsun’ diyecek ve trafiği tıkamadan yollarına devam edecek. Bunun için TBMM Genel Kurulu’nda gündemde bulunun Trafik Kanunu’nda gerekli değişikliği yaparak bir an önce uygulamaya koyacağız. Bu düzenleme yapıldıktan sonra trafik sıkışıklığını olumsuz etkileyen meseleyi hafifletmiş olacağız” diye konuştu. Yıldırım, Denizcilik Müsteşarlığı’nın, İstanbul’u doğu-batı aksında kateden ağır vasıtaları denize yönlendirici çalışmaları başlattığını belirterek, “Bu çalışmalar hızlandırılacak. Böylece yük taşıyan araçların, İstanbul trafiğine sokulmadan geçişi sağlanacak” dedi. Akıllı sinyalizasyon sistemi yaygınlaşacak Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü akıllı trafik sinyalizasyon yönetimi konusundaki çalışmalara hız verileceğini belirten Yıldırım, “Trafiğin yoğun olduğu saatlere göre bu sinyallerin yeşil ve kırmızı olmalarının süreleri konusunda, zaman ayarlı sinyal yönetimi konusunda uygulama tüm şehir geneline yaygınlaştırılacak ve bunların takibi sağlanacak” diye konuştu. Marmaray rahatlatacak Orta ve uzun vadede yapılacak çalışmalar hakkında da bilgi veren Yıldırım, Marmaray Projesi’nin İstanbul trafiğine nefes aldıracak önemli projelerden biri olduğunu ifade etti. Yıldırım, Marmaray Projesi’nin bağlantılı raylı sistem projeleri ile birleştiğinde İstanbul trafiğinde ciddi anlamda rahatlama sağlanacağını belirterek, proje tamamlandığında, 250 kilometrelik raylı toplu sisteminin İstanbul’a kazandırılacağını, bunun da 3-4 yıllık sürede gerçekleşeceğini anlattı. 3. havaalanı, 3. köprü Orta ve uzun vadede İstanbul’un üçüncü bir havaalanına ihtiyacı bulunduğunu belirten Yıldırım, bunun çalışmalarını bakanlığının yürüttüğünü bildirdi. Yıldırım, üçüncü köprü çalışmasının da Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından çok çeşitli faktör ve etkiler dikkate alınarak titizlikle yürütüldüğünü kaydetti. 90 dakika içinde bedava 1 Şubat’tan itibaren tek bilet entegrasyonuna geçeceklerini söyleyen Topbaş, böylece toplu taşıma araçlarında yüzde 30 ucuzlama olacağını, toplu taşımanın özendirileceğini dile getirdi. Topbaş, bu uygulama ile vatandaşların Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı araçların 90 dakika içinde ücretsiz kullanabileceğini belirtti. Banliyö trenlerinde bu uygulamanın olup olmadığının sorulması üzerine Topbaş, banliyö trenlerinin Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı olduğunu ifade ederek, uygulamaya banliyö trenlerinin de dahil edilebilmesinin söz konusu bakanlıkla yapılacak protokolle sağlanabileceğini söyledi. Bunun üzerine Bakan Yıldırım, bununla ilgili çalışmalara hemen başlayabileceklerini bildirdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT