BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Artık savaşlar top tüfekle değil markayla oluyor”

“Artık savaşlar top tüfekle değil markayla oluyor”

Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, dünyada sadece üretimin önemli olduğu dönemlerin çoktan geride kaldığını, pazarlama döneminin aşıldığını ve “marka dönemi”nin yaşandığını bildirdi.



ANKARA- Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, dünyada sadece üretimin önemli olduğu dönemlerin çoktan geride kaldığını, pazarlama döneminin aşıldığını ve “marka dönemi”nin yaşandığını bildirdi. Sinan Aygün, “Milletler, rakip ülke pazarlarını piyade erleriyle değil markalarla ele geçiriyor” dedi. ATO’da düzenlenen konferansta konuşan Sinan Aygün, son birkaç yıldır Türkiye’de de marka kavramının konuşulmaya başlandığını söyledi. Markanın konuşulmaya başlanmasının sebebini, uluslararası ekonomi ve pazarların gelişme süreçlerinde aramak gerektiğini dile getiren Sinan Aygün, dünyada sadece üretimin önemli olduğu dönemlerin çoktan geride kaldığını, pazarlama döneminin aşıldığını, marka döneminin yaşandığını belirtti. Sinan Aygün, haritalarda, sınırların yerini, global markalara ait armaların ve amblemlerin aldığını ifade ederek, “Milletler artık toplarla tüfeklerle değil, markalarıyla karşı karşıya geliyorlar. Milletler markalarıyla dünya çapında güç oluyorlar. Bugün biliyoruz ki, Coca Cola, Mc Donald’s, Ford, IBM ve Microsoft’u çıkarırsak geriye Amerika kalmaz. Bayer’i, Mercedes’i, BMW, Audi’yi çıkarırsak Almanya kalmaz. Sony’yi, Toyata’yı, Kodak’ı çıkarırsak Japonya kalmaz” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT